Taalcursus voor 6 maanden

Hoi allemaal,

Ik ben van plan om begin volgend jaar voor ongeveer een half jaar naar Spanje te gaan om daar de Spaanse taal te leren.

Nu ben ik al druk bezig om op verschillende site’s te kijken over verschillende taalcursussen, de verschillende steden etc.

Maaaaar, misschien hebben jullie nog wel leuke tips of ervaringen die jullie met mij willen delen? Welke stad raden jullie aan? En hoeveel uur Spaanse les per week is ongeveer gemiddeld en aan te raden om te nemen als je na een half jaar (5 a 6 maanden) vloeiend Spaans wilt spreken? En hoe zit het met het geld dat je per maand ongeveer kwijt bent aan een kamer/appartement, boodschappen etc?

Ik hoop dat iemand mij wat wijzer kan maken en ik zou het leuk vinden om jullie ervaringen te horen!!

Groetjes,

Hola Cyn,

wat leuk dat je overweegt een taalcursus Spaans te gaan volgen. Via StudyTravel gaan jaarlijks veel studenten voor een korte of langere periode Spaans leren in Spanje. Veel gekozen steden zijn Salamanca, Valencia, Sevilla en Málaga. Vier heel verschillende steden, als je aangeeft wat je zoekt dan kunnen we je een goed advies geven.

De meeste cursisten kiezen een cursus van 20 of 25 lesuren per week, dit is dus 4 of 5 lessen per dag. Na 5 a 6 maanden kun je je dan al aardig redden. Vloeiend zal het nog niet helemaal zijn, maar je bent dan zeker gevorderd. Het helpt natuurlijk ook om naast je studie veel met Spanjaarden om te gaan, evt. bij een lokale sportclub te gaan sporten alles om maar zoveel mogelijk Spaans te praten.

Wij geven meestal als richtlijn dat je bij verblijf in een appartement ca. 400 tot 500 euro per maand nodig hebt. Natuurlijk afhankelijk van je eigen bestedingspatroon. Ga je veel uit, ga je veel winkelen dan zal het wellicht te weinig zijn. Spanje is voor Nederlanders nog steeds een voordelig land, uit eten, taxi’s en openbaar vervoer zijn prima te betalen.

Misschien kun je een wat verhalen op onze website lezen (kijk bij referenties of bezoek onze community op waarbenjij.nu). Daar lees je wat onze studenten op dit moment beleven.

Natuurlijk kun je ons ook altijd bellen of mailen voor een gericht advies.
Succes met je plannen!

Con saludos cordiales,

Ellen
StudyTravel

Hey,

Ik las je bericht dat je graag de Spaanse taal wilt leren!
Ik heb nog wel wat goede informatie die misschien ook aantrekkelijk voor je kan zijn!
Graag hoor ik van je!:slight_smile:

Met vriendelijke groet,

Luuk