Hoi, ik ben 17 jaar, en ik wil graag spaans gaan leren in malaga om uiteindelijk voor een lange termijn in spanje te werken.
Hoe gaat zo een school in zijn werk, hoe zit het met onderdak etc.
zouden jullie me misschien wat verder kunnen helpen?
Alvast bedankt, groetjes A
Heej fresh a!
Ik heb net gereageerd op je andere berichtje in een andere topic… Super spannend dat je in Spanje wilt blijven voor een langere tijd. Ik loop nu al 6 maanden stage bij Babel Idiomas en ik geniet van elk moment. De stad is geweldig en het weer fantastisch!
Ik kan je nog wel vertellen dat onderdak bijna altijd geregeld kan worden via school. Je kunt verblijven in een gastgezin of een studenten appartement. In een gastgezin leer je de taal natuurlijk heel snel, omdat je alleen maar Spaans om je heen hoort. Ik zou kiezen voor een combinatie, eerst een paar weken gastgezin en dan verhuizen naar een appartement.
De meeste taalscholen bieden verschillende cursussen aan, intensief, standaard of cursussen met speciale thema’s (flamenco, salsa etc.). Ook is het belangrijk te weten hoe lang je ongeveer wilt. Een intensieve cursus is meestal 20 uur per week, 12 weken lang. Bij Babel Idiomas ligt de prijs-kwaliteit verhouding bij deze cursus heel goed. 12 weken voor €1250 euro.
Mocht je vragen hebben, mail gerust!
Groetjes Chianne
Haha sorry, foutje gemaakt!!
Het is €1050 euro voor 12 weken…nog voordeliger;)
Groetjes Chianne
Bedankt voor de reactie!
Haha die prijs klinkt beter inderdaad.
Maar nu heb ik nog 1 probleempje.
Ik moet eerst geld verdienen voor de cursus, en om daar te kunnen blijven 3 maanden.
Ik heb het er met mijn vader over gehad, en hij zegt, je kunt misschien daar in een nederlands restaurant of iets dergelijks gaan werken, waarbij je de taal niet zo zeer nodig hebt, om daar het geld te verdienen, en na de zomer beginnen met de cursus.
Of ik moet hier in Nederland gaan werken en direct beginnen met de cursus.
Denkt u dat het een probleem zal zijn om eerst te werken zonder de spaanse taal te kennen?
Ik wil namelijk zo snel mogelijk die kant op, en ben ook niet van plan om hier nog een half jaar te blijven.
Groetjes A
Hooi!
Ik denk dat het sowieso handig is om toch wel een basiskennis te hebben. Misschien kun je een beetje rondkijken voor een cursus op het internet, zodat je jezelf een klein beetje kunt redden.
Ook om te werken in een spaanstalig land is een basiskennis denk ik wel nodig, al werk je in een NL restaurant of bar. Dat is toch wel handig, mochten er spanjaarden komen (wat wel het geval is in de meeste barretjes en restaurantjes aan het strand bijvoorbeeld).
Misschien is het een idee, het er nog eens met je paps over te hebben. Wie weet wil hij wel een deel voorschieten, als je hem echt de garantie geeft dat je alles terug betaald?? Met een taalcursus leer je iig snel de basis beginselen van de taal, dus in principe kun je al heel snel aan de slag met werken!!
Groetjes Chianne
Hoi,
Ja ik denk dat het het beste is om gewoon wat geld te lenen, en daar opzoek gaan naar een baantje als ik een beetje de basis onder de knie heb.
Bedankt voor de hulp!
Fresh_A