Wie heeft hier ervaringen over. Ik wil in maart/april 3 mnd naar Salamanca en Barcelona. Wat ben ik per week aan eten-drinken en een beetje stappen ongeveer kwijt
Hallo Thomas,
Ik ken beide scholen van Don Quijote erg goed. Ideaal om te combineren.
De school in Sevilla ligt aan de rand van het historisch centrum, kent een eigen bar/restaurant, reuze gezellig, zoals heel Salamanca, dat bepaalt natuurlijk ook in hoge mate je kosten van het uitgaan …
De school in Barcelona ligt erg centraal en heeft een eigen residentie pal naast de school, idealer is er niet …
Barcelona is ook ideaal om “jong” te zijn, ook hier kost het aardig wat als je elke avond uit gaat, maar daar staat tegenover dat je ook vrij snel een baantje kunt vinden … vooral telemarketing, tenminste als je je talen spreekt.
De prijzen van onderdak liggen zo rond de 15 euro per nacht voor een simpele gedeelde studentenflat tot …
Een menu del dia koop je voor 6-9 euro en een ontbijt voor ongeveer 3 euro.
Succes!
Ik heb wel het idee dat Don Quijote zijn wel erg prijzig en of het echt beter is dan bijv. Colegio Delibes (waar ik een maand geweest ben juni 2005) betwijfel ik. Sowieso het feit dat bij Don Quijote het meerendeel van de cursisten (en ik geloof de docenten ook) Nederlands is. Je praat dan toch veel in je moedertaal en of je dan echt snel de taal leert weet ik niet. Ik vond Colegio Delibes echt super, niet duur en aardige docenten enzo. Ik ben dr een maand geweest dus en was in totaal ingeveer 1800/2000 euro kwijt. Ik heb dan ook wel erg rijk geleefd. De vlucht was 200, school plus huisvesting iets van 700 ofzo en verder dus veeeeel gegeten en vooral gedronken. Was een geweldige tijd in het mooie Salamanca. ALles is te belopen en er zijn echt ontelbaar veel uitgaangsgelegenheden. Vooral dancings en barretjes zegmaar. Geen grote discotheken ofzo, als dat zou willen. Vooral erg vet was de oude bibliotheek waar vaak van die launch DJ’s waren. Fantastisch gebouw, oud, open, groot; super. Maar anders kun je ff een kijkje nemen op www.colegiodelibes.com of op www.tricolore.nl Via laatstgenoemde instelling heb ik de reis geboekt, wel zo handig om dat in het Nederlands te doen.
spammerdespam
Beste Thomas (en anderen geinteresseerden),
Kijk eens op www.barcelonaplanner.com, wij kunnen je persoonlijk adviseren welke taalschool de beste prijs/kwaliteit verhouding biedt.
Wij zijn een objectief bemiddelingsbureau dat, (zonder enige extra kosten!!) helpt bij het vinden van taalcursussen, huisvesting, banen, stages, etc.
Je kunt ook ons mailen met gerichte vragen: [EMAIL=“arlette@barcelonaplanner.com”]arlette@barcelonaplanner.com.
Tot snel in Barcelona!
Een vriendelijke groet,
Arlette Huisman
T: +34 932 855 165
hoi allemaal,
ik vind zelf studytravel behoorlijk goedkoop, ik heb alleen geen ervaring met deze organisatie maar ze komen goed op mij over. is er iemand die wel ervaring met hun heeft? groetjes saskia
Bij Don Quijote ben ik geweest in Cusco, Peru, was erg leuk en vrij goed georganiseerd, maar zeker aan de prijs. Wat dat betreft denk ik dat je gelijk hebt, andere scholen, die minder prijzig zijn, zijn zeker zo goed.
Study Travel is super goed! Staat bij mij zeker heel hoog in ´t vaandel! Ben met Study Travel naar Cuba geweest, maar ik twijfel er niet aan dat ze hier in Spanje net zo goed zijn.
Tricolore (www.tricolore.nl), die Hugo noemt (wat natuurlijk voor het Spaans Bicolor, www.bicolor.nl, is, zelfde site) vind ik ook heel goed. Daar ben ik mee naar Sevilla geweest.
Liefs,
Carolina
bedankt voor je reactie, nu weet ik zeker dat ik met studytravel een taalreis in spanje boek. groetjes saskia
Hoi Saskia,
Leuk! Waar wil je naar toe gaan? Mocht je naar Andalusia (bijv. Sevilla) gaan, dan kun je me opzoeken in Jerez! Kan ik je Jerez laten zien.
Als je zin hebt hoor! Niets moet!
Liefs,
Carolina
lijkt me hartstikke leuk,maar woon jij daar dan ofzo? want ik ga pas in maart 2007, dus ik weet niet of je er dan nog bent? en heeft misschien hier iemand ervaring met http://www.lenguaviva.net??? ben benieuwd! groetjes saskia
en ook iemand ervaring met activity international, thnx!
Hoi,
Als je echt wil kunnen kiezen, kijk dan eens op www.spaans.startbewijs.nl.
Geen sneaky links, maar alle concurrenten die iets voorstellen bij elkaar.
En als je er niet uitkomt, mail je maar.
piet meijers
Hallo Saskia,
Is het geen idee om eens naar een open dag van Studytravel te gaan. Daar word je echt wijzer van. Zaterdag 11 maart kun je er weer terecht. en doe ze de groeten van mij.
piet meijers
Hoi Saskia,
Ja, ik woon in Jerez de la Frontera, dus 27 maart ben ik hier ook nog wel! Dus ik zou zeggen… Mail me eens!
En overigens nee, met die 2 organisaties heb ik geen ervaring.
Liefs,
Carolina
Hallo Arlette,
Ik heb op jullie website gekeken, maar ik zie helemaal geen vergelijk.
Zie ik iets over het hoofd?
Er staat gewoon droog op de beginpagina: Don Quijotte heeft de beste prijs/kwaliteitverhouding. Zou het niet verhelderend zijn als jullie dat onderzoek zouden publiceren? Zou ook een stuk overtuigender zijn, m.i.
Aangezien DQ stevig geprijsd is, zou je misschien kunnen uitleggen waar de grote meerwaarde qua kwaliteit in terug te vinden is, vergeleken met alle andere scholen die jullie hebben vergeleken.
bij voorbaat dank,
Fries
ik ga met een vriendin naar barca, sevilla en tenerife! voor zo’n lange tijd betaal ik misschien wat meer maar weet ik zeker dat alles goed komt! wij gaan met donqiesjote!
Hallo,
Don Quijote is zeker een goede optie. Heb er al veel positiefs over gehoord.
Laat je vooral niet (ver)leiden door lage prijzen en last-minutes zoals ik heb gedaan, want dan kom je van een koude Spaanse kermis thuis.
Lees mijn relaas maar over Alhambra Instituto in Sevilla:
Even een tip voor mensen die bezig zijn met uit te zoeken bij welke “Sevilliaanse” talenschool Spaans te gaan studeren:
Ik ben net terug uit Sevilla en heb bij taleninstituur Alhambra 4 weken een cursus gevolgd. Deze was ronduit waardeloos te noemen.
Als lerares Engels weet ik wel het een en ander over methodes van lesgeven en kwam er dus al vrij snel achter dat de gebruikte lesmethode daar zeer verouderd is en bovendien niet efficient.
De eerste 3 weken heb ik vrijwel alleen grammatica gehad op de schoolse manier, dus regeltje uitleggen en oefeningetjes maken… En dat 3 uur per dag!
Er was slecht 1 uur spreekvaardigheid per dag en in dit uur werd vaak alleen over het weekend gepraat en werden en taalspelletjes gedaan die totaal geen verband hielden met de eerder bestudeerde grammatica.
De leraressen waren zeer ongemotiveerd. Je merkte dat ze er geen zin in hadden en daar werden de studenten op een gegeven moment ook steeds ongemotiveerder van en tijdens de les werd er dan ook voortdurend gegaapt door iedereen…
De les begon elke dag standaard 20 minuten te laat en na zo’n half uurtje vonden de leraren het al tijd voor een pauze van maar liefst 15 minuten.
Er werden in totaal 3 pauzes gehouden van 15 minuten.
Mijn cursus zou van 8.30 uur tot 12.30 uur moeten duren en met aftrek van alle pauzes en de te late start blijven er nog een kleine 3 uurtjes over.
Het schoolgebouwtje was een bouwval en bovendien zeer luidruchtig. In het bovenste lokaal kon je de klas die een verdieping lager zat zeer goed horen waardoor de lerares vaak onverstaanbaar was.
Van de 4 pc’s werkte er 1. Maar van deze bleef de spatie hangenwatnatuurlijklastigtypenis ![]()
Van multimedia had deze school nog nooit gehoord. Luisteroefeningen op CD, Spaanse tv programma’s of een mediatheek was voor deze school onbekend terrein.
Al met al heb ik dus helaas zeer weinig Spaans geleerd op deze school.
Jammer van mijn zuurverdiende geld…
Een tip: Een Italiaanse vriendin is na de Alhambra-ervaring verhuisd naar CLIC. Over deze talenschool was zij zeer tevreden. Ben er zelf ook gaan kijken en mijn eerste indruk was positief. Ook lees ik veel positieve berichten over deze school.
Succes met het kiezen van een GOEDE talenschool en laat mijn verhaal geen aanleiding zijn tot het boycotten van Sevilla als stad want deze is super!!
Loes
Hoi Loes,
De school waar ik studeer (zie onderaan in mijn signature) heeft wel hele lage prijzen en een zeer goede kwaliteit. Het is dus niet altijd waar wat je zegt.