Taalcursus Barcelona

Hallo allemaal!

Eind maart wil ik naar Barcelona gaan om een spaanse taalcursus te gaan doen voor 4-5 maanden. Ik zit alleen nog met het probleem waar.
Ik dacht eerst om via DonQuijote te gaan, maar die zijn wel duur; zowel qua cursus als qua accomodatie.

Toen ben ik zelfs eens op zoek gegaan op internet en vond de school Speakeasy. Heeft iemand hier ervaring mee??? En is dit even leuk als DonQuijote (aangezien ze geen extra activiteiten regelen en zo)?
Ik zou dan ook gaan proberen zelf een kamer te regelen voor in een gedeeld appartement of zo. Als mensen die dit ook gedaan hebben ook hierover hun ervaringen zouden willen geven, zou ik dit erg fijn vinden!

Alvast bedankt allemaal!!! :smiley:

Groetjes Leonie

he hallo!!

Ik heb je mailtje gelezen… ik ben ook lang bezig geweest om te zoeken naar een school. Ik ga dus 30 januari weg voor 3 maanden naar salamanca. Ik heb wel gekozen voor Don Quijote. Ik ben op de informatie avond geweest… was echt heel goed gedaan!! Het is idd wel wat duurder dan de rest maar in bepaalde opzichten springt het ook uit. Zelf vind ik het fijn als alles goed is geregeld. Hun hebben als enige hun eigen scholen en leraren… zijn een ned.organistaie gevestigd in rot.dus je kan ze altijd bellen… Ze zeggen zelf ook dat ze duurder zijn dan andere maar hun hebben dingen meer dan andere organistatie… ophaal service, je kan rondreizen van school naar school… eigen leraren professioneel opgeleid. In sommige scholen staan er leraren die eigenlijk daar niet voor opgeleid zijn enz… ik zou er toch nog even naar kjken… anders misschien studytravel daar hoor ik ook positieve verhalen over. Veel succes met zoeken!! mocht je nog iets willen weten dan hoor ik het wel groetjes suzanne

Hoi Susanne,

Ik ken de School SpeakEasy en heb nog geen negatieve berichten over ze gehoord. Indien je zeker wilt zijn dat je een goede school kiest, dan kun je via ons boeken. Wij hebben een school in Barcelona en zouden je graag van dienst zijn.

Patrick Grimbergen
Flamenco Taalreizen Benelux
http://www.grimweb.info

Hola,
ik ben zelf ook naar een talenschool geweest in Barcelona. Ik heb zelf via plus taalreizen geboekt en toen kwam ik bij International House terecht, het is mij erg goed bevallen. Ik had een mooi ruim appartement en er werden op school hee; veel activiteiten georganiseerd. Ik vond de prijs wel meevallen als je ziet wat je er allemaal voor krijgt dus wat mij betreft zeker een aanrader.
Veel succes en plezier
Diana

Ik raad je toch aan om naar een goede school uit te kijken (don Quijote en International House zijn echt stukken beter dan de andere scholen) Ik heb 1 jaar in Barcelona gewoont en ken veel Nederlanse studenten.

Er zijn nu ook studie en werk programmas in Barcelona, ik heb iets van www.poortvanspanje gehaald en hier voor je gecopieerd:

¡¡StudentlinQ en StarterslinQ gaan internationaal!!

Vanaf maart 2005 is het zo ver! LinQ gaat zich vestigen in de stad van zon, zee, strand en tapas: Barcelona! De nieuwe tak van het Nederlandse LinQ zal InterlinQ España gaan heten. Kika Buhrmann, drie jaar werkzaam bij LinQ, zal in Barcelona, InterlinQ gaan opzetten.

Wat kan InterlinQ voor jou doen in Spanje:

1. Het bieden van een verzorgd totaalpakket, waarbij je werkervaring op kan doen bij een bedrijf in Spanje en via talenorganisatie don Quijote Spaans kan leren. Zo kan je direct het geld voor je talencursus en verblijf in Spanje terugverdienen. Tevens is het mogelijk om via don Quijote je huisvesting te regelen. Je hoeft voor deze werkzaamheden bij aankomst in Spanje nog geen Spaans te kunnen spreken. Het maakt niet uit of je een student of starter bent. Een voorbeeld van een opdrachtgever in deze categorie is Citibank.

2. Als je student bent en je gaat een half jaar studeren in Spanje, biedt InterlinQ je de mogelijkheid één of twee dagen per week te werken bij een bedrijf in Madrid of Barcelona en zo meer te leren over de Spaanse arbeidscultuur. Dit kan op regelmatige basis, maar ook op oproepbasis. Afhankelijk van de opdracht is een bepaald niveau van de Spaanse taal vereist. Hierbij kan je denken aan werkzaamheden bij La Fira (een hele grote Rai, Jaarbeurs) of bijvoorbeeld als telefoniste.

3. InterlinQ biedt starters de mogelijkheid om een project in Spanje te doen. Dit zijn geen stages, maar inhoudelijke projecten vergelijkbaar met de projecten die we bij StarterslinQ aanbieden. Hiervoor is een zekere kennis van de Spaanse taal vereist afhankelijk van het project. Via InterlinQ kan je voorafgaand aan de werkzaamheden een intensieve cursus Spaans volgen, in samenwerking met talenorganisatie don Quijote, en daarna direct aan het werk gaan. Een voorbeeld van een opdrachtgever in deze categorie is bijvoorbeeld een consultancy bedrijf of een bank.

4. Ben je een starter op de arbeidsmarkt of heb je niet meer dan drie jaar werkervaring, dan kan InterlinQ jou helpen een vaste baan te vinden in Barcelona of Madrid.
    Voorbeeld van bedrijven waar we een samenwerking mee hebben zijn bijvoorbeeld Randstad en ABN AMRO.

Stuur je CV met motivatie naar kika@interlinq.com.es Vermeld hierbij ook per wanneer je wilt gaan en hoe lang je wilt blijven. Schrijf er ook bij in welke van de vier opties je geïnteresseerd bent. Aan de hand daarvan zal Kika contact met je opnemen. De eerst sollicitaties voor Citibank vinden in februari in Amsterdam en in Barcelona plaats.
InterlinQ moet nog wel opgestart worden. Vandaar dat er op dit moment voor een beperkt aantal kandidaten vacatures zijn om in Spanje aan het werk te gaan.

wellicht heb je hier iets aan,

groeten,

Chris

Hoi Christiaan,

Ik heb het idee dat je voor DQ werkt (ik voor flamenco, maar das inmiddels al wel bekend - zie italie forum) en DQ is gewoon een stuk duurder. Daarmee hoef je onze scholen echter nog niet af te kraken, of moet ik jullie er aan herrinneren dat jullie gedeeltelijk dezelfde scholen inboeken als wij?

BVD,

Patrick Grimbergen
Flamenco Taalreizen
http://www.grimweb.info

Ik werk niet voor don Quijote, mijn vriendin heeft er voor gewerkt en werkt nu in het “Universitaire” wereldje. Ik ben een echte Spanje fan en heb heel veel vrienden in Barcelona die voor bij meerdere scholen Spaans hebben geleerd.

Verder zit ik niet in Italie forums.

Ik heb alleen aangegeven wat de beste scholen zijn in Barcelona, naar mijn mening. Jullie school ken ik jammer genoeg niet, maar stuur maar eens een linkje.

groeten,

Chris

Hallo Patrick,

ik heb je website bekeken. Heel leuk, ik kende jullie niet. Ik zie dat je in Barcelona met Enforex werkt. Daar werkt een hele goede kennis van mij. Ik zal je eens prive wat info opsturen over die school. Maar in de tussentijd kun je eens een kijkje nemen op www.aedepi.com

We werken in Barcelona onderandere met Enforex. Informatie over die school heb ik voldoende, maar bedankt voor het aanbod. Verder ken ik ook vele andere scholen in Barcelona, o.a. DQ, IH en Speak-Easy.

Speak Easy is naar ons bekend een goede school, maar veel te klein. Als er meer dan een X aantal aanmeldingen komen schieten ze in de problemen, vandaar dat wij ook niet met ze samenwerken.

Hier staat nog wat info over DQ: http://www.wereldwijzer.nl/ww.taalcursusspaans.html. Misschien staat er iets bij dat je nog niet wist.

Gr, Riemer

niet echt… kende de tekst al, hij staat namelijk ook in de duitstalige katalogus.

Ik heb 2 jaar geleden een cursus spaans gedaan in Barcelona, de school heette Escuela Oficial de Idiomas, was heel goedkoop vergeleken met andere cursussen, volgens mij betaalde ik toen iets van 200 gulden! Kreeg ik 4 maanden les, elke dag van 10- 12, en daarna was je lekker vrij. Je moest wel eerst een toelatings examen doen, maar dat viel best mee. Ik heb er in ieder geval genoeg geleerd, en als je wil kan je ook door naar een volgend niveau. Ik weet alleen niet of ze ook een website hebben, als je er niks over vindt, kan ikkijken of ik nog een adres kan vinden. Succes ermee!
Groetjes Yvonne

nog een leuke linkSpaans leren in Spanje:

Dit is nav een bezoek van Romeo van Yorin Travel aan Spanje.

groeten,

Chris

Hallo,
Bedankt voor jullie tips!
Ik vertrek inmiddels volgende week zaterdag al voor vier maanden naar Barcelona en heb er erg veel zin in!
Ik ga toch met Don Quijote, maar heb wel zelf voor een kamer gezorgd.
Zijn er nog meer mensen die rond deze tijd in Barcelona zitten?
Groetjes Leonie