Cursus + Werken In Barcelona

hallo allemaal,

heeft iemand ervaring met een cursus spaans en daarna werken in barcelona? Ik lees veel over zuid-spanje, een soort work travel programma, maar barcelona trekt mij meer. wie heeft hier tips over of ervaring mee?

bedankt!

Ik heb de volgende tekst van de Poort van Spanje gehaald:

Werken in Barcelona

¡¡StudentlinQ en StarterslinQ gaan internationaal!!

Vanaf maart 2005 is het zo ver! LinQ gaat zich vestigen in de stad van zon, zee, strand en tapas: Barcelona! De nieuwe tak van het Nederlandse LinQ zal InterlinQ España gaan heten. Kika Buhrmann, drie jaar werkzaam bij LinQ, zal in Barcelona, InterlinQ gaan opzetten.

Wat kan InterlinQ voor jou doen in Spanje:

1. Het bieden van een verzorgd totaalpakket, waarbij je werkervaring op kan doen bij een bedrijf in Spanje en via talenorganisatie don Quijote Spaans kan leren. Zo kan je direct het geld voor je talencursus en verblijf in Spanje terugverdienen. Tevens is het mogelijk om via don Quijote je huisvesting te regelen. Je hoeft voor deze werkzaamheden bij aankomst in Spanje nog geen Spaans te kunnen spreken. Het maakt niet uit of je een student of starter bent. Een voorbeeld van een opdrachtgever in deze categorie is Citibank.

2. Als je student bent en je gaat een half jaar studeren in Spanje, biedt InterlinQ je de mogelijkheid één of twee dagen per week te werken bij een bedrijf in Madrid of Barcelona en zo meer te leren over de Spaanse arbeidscultuur. Dit kan op regelmatige basis, maar ook op oproepbasis. Afhankelijk van de opdracht is een bepaald niveau van de Spaanse taal vereist. Hierbij kan je denken aan werkzaamheden bij La Fira (een hele grote Rai, Jaarbeurs) of bijvoorbeeld als telefoniste.

3. InterlinQ biedt starters de mogelijkheid om een project in Spanje te doen. Dit zijn geen stages, maar inhoudelijke projecten vergelijkbaar met de projecten die we bij StarterslinQ aanbieden. Hiervoor is een zekere kennis van de Spaanse taal vereist afhankelijk van het project. Via InterlinQ kan je voorafgaand aan de werkzaamheden een intensieve cursus Spaans volgen, in samenwerking met talenorganisatie don Quijote, en daarna direct aan het werk gaan. Een voorbeeld van een opdrachtgever in deze categorie is bijvoorbeeld een consultancy bedrijf of een bank.

4. Ben je een starter op de arbeidsmarkt of heb je niet meer dan drie jaar werkervaring, dan kan InterlinQ jou helpen een vaste baan te vinden in Barcelona of Madrid.
    Voorbeeld van bedrijven waar we een samenwerking mee hebben zijn bijvoorbeeld Randstad en ABN AMRO.

Stuur je CV met motivatie naar kika@interlinq.com.es Vermeld hierbij ook per wanneer je wilt gaan en hoe lang je wilt blijven. Schrijf er ook bij in welke van de vier opties je geïnteresseerd bent. Aan de hand daarvan zal Kika contact met je opnemen. De eerst sollicitaties voor Citibank vinden in februari in Amsterdam en in Barcelona plaats.
InterlinQ moet nog wel opgestart worden. Vandaar dat er op dit moment voor een beperkt aantal kandidaten vacatures zijn om in Spanje aan het werk te gaan.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, groeten,

Chris