Mijn man en ik willen 20 augustus naar Sydney en daar de omgeving bezoeken. Ik las op internet dat het qua temperatuur niet zo lekker is daar. Klopt dit? En wat kunnen wij gaan bezichtigen. Wij zijn er een dag of 10 en willen een huurauto huren. Heeft iemand suggesties? Tevens ben ik op zoek naar tips om te overnachten.
Ik was er eind juli. Winter dus. Regenachtig, bewolkt en fris. Maar gelukkig was het toen ik naar Blue Mountains ging (tip!) vrijwel onbewolkt
Dank je wel voor je reactie. Ik denk maar zo, hier is het in de zomer ook wel eens 16 graden.
Het klopt dat het dan in Sydney echt wat koeler kan zijn. Zeker ook in de bergen (Blue Mountains). Maar het is prima te doen. Zorg alleen wel dat je niet alleen je zomerkloffie inpakt!
Een paar dagen Sydney en een paar dagen Blue Mountains moet je zeker doen. Tien dagen voor alleen die omgeving zou ik zelf net wat veel vinden. Kun je ook terug (of verder?) vanuit Brisbane? Dan heb je een mooi tweede doel met leuke nationale parken er tussenin.
Wij zijn vorig jaar in juli in Sydney geweest. Koel en regenachtig weer gehad. Maar als het even droog was, en het zonnetje scheen leek het zowaar wel een nederlandse zomer ! Blue Mountains ? Je moet geluk hebben. We hadden alleen maar mist en hooguit 10 graden. Volgens de dame van het informatiecentrum was dat typisch “Mountainweather in Winter”. We hebben echt helemaal niets kunnen zien.
Hallo Sandra,
wat heeft jullie er toe gebracht op 20 augustus ‘naar Sydney te willen’. Als ik er niet heen moest of niet anders kon, zou ik er niet heen gaan. Het risico van koel (zeg soms maar koud) weer en inderdaad mist in de Blue Mountains is levensgroot. Heb je al geboekt, kun je nog besluiten naar Brisbane te gaan? Noordelijk New South Wales en zuidelijke Queensland bieden echt ook heel veel. Nimbin, Border Ranges National Park, Lamington National Park, Lake Wivenhoe, Glasshouse Mountains etc. Je kunt er in tien dagen met een huurauto ook een reis van je leven hebben.
Hier het weer in Sydney: Sydney - climate, averages and extreme weather records
En hier in Brisbane: Brisbane - climate, averages and extreme weather records