Sydney Canberra

Hey,

ik ga over een week eindelijk weg naar Australia.:banana:

Ik ga studeren in Canberra, maar ben eerst nog even een weekje in Syndey. Heeft iemand nog tips of een leuk hostel, plz post.

En die Greyhound bussen, moet je vantevoren reserveren of niet? thx

groeten

arne

Hoi Arne - waar studeer je in Canberra? Heb je daar al accommodatie?
Met de busssen is het inderdaad goed om van te voren te boeken. Vergeet ook niet de busmaatschappij Murray. Die hebben soms hele goeie deals voor Syd-Canb.

IK woon in Canberra, dus als je iets wilt weten over die stad vraag maar raak.

Ik vroeg me ook af wat voor mobiel je daar kan gebruiken, ik heb net mijn abonnement omgeturned naar een prepaid want ik dacht hem niet veel te gebruiken, maar nu zie ik dat prepaid daar niet werkt.

Is een australische prepaid duur, en kan je een gewoon Europees toestel meenemen of heb je triband of zoiets nodig?

thx

Normaliter kun je gewoon je NL GSM mee nemen en dan hier een Australisch pre paid sim-kaart erin doen. Pre paid is niet zo duur. Als je een pre-paid sim voor de eerste keer aangeschaft is het minimum volgensmij AU$30 - daarna kun je zelf bepalen voor hoeveel je het opwaardeert…tenminste met Vodafone.

Als je een leuk hostel wilt hebben in Sydney moet je naar de Wood Duck Inn gaan. Erg leuk hostel http://www.woodduckinn.com.au/, zal wel van te voren reserveren en als het goed is komen ze je ook van het vliegveld afhalen maar ik weet niet of ze dat nog doen. Ik heb er zelf een dikke maand gezeten en ook daar wat gewerkt. Echt perfecte locatie voor Sydney.

Hey!

Weet er toevallig iemand hoe je zo goedkoop mogelijk van Syd naar Katoomba kan gaan?

Groetjes

Ik heb een hostel voor de eerste twee dagen, ik dacht daar wel verder te kunnen kijken naar andere hostels. Is dat ook mogelijk, daar nog iets regelen? of is het beter hier nog wat te boeken?

Nee je kunt daar ook makkelijk wat regelen. Ik deed altijd mijn hostels uitkiezen met de lonely planey al staat de Wood Duck Inn er niet in. Maar het is natuurlijk ook wat je wilt. De Wood Duck Inn zit in de stad maar het kan natuurlijk ook dat je naar het strand wilt en dan kun je o.a. naar Bondi gaan. Maar er zijn zoveel hostels in Sydney er is altijd wel ergens plaats, maar sommige hostels zitten ook gewoon bijna altijd vol. Ik boekte meestal van te voren om meteen een pick-up te krijgen.