6 weekse reis November-januari 2012

Hoi Allemaal,

Eind van het jaar ga ik 6 weken op reis/vakantie door Australie, hierin heb ik een hoop zaken al geregeld zoals mijn intercontinentale en binnenlandse vluchten:cheer:
In northern teritory, o.a.: Darwin/Kakadu/katherine george/kings canyon/alice spings ( 8 dgn) en Sydney ( 7 dgn ) (nye) heb ik mijn accomadatie en deel excursie ook al geboekt:zon02:
verder heb ik zo’n 2x12 dagen beschikbaar voor de routes adelaide-melbourne en brisbane-sydney, hier wil ik vooraf wat hostels boeken op de dag dat ik aanvlieg op deze plaatsen.
( hierin ben ik er nog niet exact uit wat ik wil gaan zien, maar de great ocean road/blue mountains/surfers paradise en byron heeft mijn voorkeur) verder laat ik de rest op me af komen:wereld:

Wat is jullie advies qua zakgeld voor eten/drinken/excursies per dag??

Alvast bedankt voor jullie reacties:kus:

Begin je in het NT aan je reis? Dat zou ik nl wel doen ivm het regenseizoen dat dan in aantocht is. Hou vooral in Kakadu e.o rekening met zeer hoge temperaturen en een zeer hoge luchtvochtigheid. In november is dit al een beetje, maar in december nog veel meer en in januari begint de regen echt flink te vallen.
Heb je deels al excursies geboekt? Want die zullen het zwaarst op je budget drukken. Eten en drinken kun je vrij goedkoop houden als je in hostels gewoon zelf kookt (in hostels is altijd kookgelegenheid incl pannen e.d.)
Heb je al een idee hoe je je gaat verplaatsen tussen Adelaide en Melbourne en Sydney en Brisbane? Een auto huren zou het mooist zijn, dan kun je alles zelf bepalen. Hou wel rekening met drop-off kosten, hoewel sommige maatschappijen daar niet zo moeilijk over doen in grote plaatsen als waar jij heen gaat.
Ik zou in die 7 dagen Sydney ook zeker de Blue Mountains meenemen.

Hoi Francine,

Ja ik start mn reis in Nt en vervolgens de 1e van december richting adelaide, de excursie is een groepsexcursie 8 day red rocket via australian adventure tours geboekt.
Voor goedkope hostels heb ik vernomen dat ik via youth hostel redelijk budget kan verblijven, heb je nog andere tips? en is het aan te raden wat vooraf vast te leggen aangezien de reisperiode hoog zomer en tijdens de vakantie periode van de australiers is? mijn voorkeur gaat hier overigens niet naar uit:vak02:
qua vervoer zit ik te denken aan greyhound of een auto huren, vanaf melbourne vlieg ik naar brisbane>>>

YHA zijn niet de goedkoopste hostels, wel zijn ze vaak erg netjes en hebben redelijke bedden. Er zijn ontelbaar veel hostels, dus er is altijd wel wat.
Er zijn altijd wel hostels te vinden, maar vooral in de drukke zomer kan het wel handig zijn om van tevoren even te boeken. Mijn ervaring is dat als je in de ochtend wat hostels belt, je vrijwel altijd wel een bed hebt voor diezelfde avond. Je hoeft dus niet dagen van tevoren te boeken. Met een Lonely Planet of andere reisgids heb je meteen wat adressen van hostels in handen. Maak anders een lijstje als je een keer internettoegang hebt. Bellen werkt vaak sneller dan online boeken.