Suriname met jonge kinderen

Hallo,

Wij willen in september/oktober dit jaar naar Suriname met onze 2 zoontjes (3 jaar & ruim 1,5 jaar). Wie heeft er ervaring met het reizen met jonge kinderen in Suriname en heeft tips hierover, we denken aan huisvesting, leuke plekken om te bezoeken, zaken mbt gezondheid, eten.

Alvast veel dank!

Ivonne

Hallo Ivonne, Ik bn een Nederlander van Surinaamse orgine die ervaring heeft met het reizen met kids naar suriname. Reizen met kids naar suriname is geen probleem, vergeet allereerst niet de verplichte prikjes en middeltjes tegen muggepriken (deze kunnen erg jeuken namelijk. Huisvesting is zo te regelen via de site… en belangrijk is je verder te vertoeven zoals op elk ander tropisch land. wil je meer weten kan je mij bereiken via het volgende adres. [EMAIL=“sleepje1@hotmail.com”]sleepje1@hotmail.com
gr. Ruth

Hi Ivonne,

Suriname is heel goed te doen met kinderen! De Zoo is leuk! En natuurlijk Colakreek of White Beach. Zeker een goede tip is de dolfijnentour. Duurt 3 uur en is heel bijzonder.
Voor meer nfo over leuke trips kun je even kijken op www.switisuriname.nl

Veel plezier!

Gr. Jeske

Hoi,

zijn jullie geweest ??? misschien kun je een mailtjes sturen naar info@hippocare.nl hoe het is geweest…??? wij zijn aan het oreinteren voor een leuk reisje met kindjes van 3 en 1,5, en Suriname leek ons wel leuk…

Leuke plekken in Suriname zijn: Waterkant Par’bo, Leonsberg, Openlucht museum Commewijne, Tamanredjo, Wageningen, Nieuw Nickerie, Vlindertuin Lelydorp, Exotische tuin Little Paradise bij Boxel, Indianendorpen Powaka en Wit Santie,Kokosnoot district Coronie, Bauxietplaat Moengo, Bigi Pan, Brokopondo, althans o.a.de bewoonde wereld. In het binnenland zijn malaria tabletten aan te raden, weet ik heel weinig van, want ben ik nooit geweest.Verder kan men echt lekker vers eten kopen bij toprestaurants Dumpling en warungs. Echte surinaamse gerechten zijn: pom, okersoep, moksie metie tjauw min, pastei, cassave brood, sawto soep etc., prettige reis voor straks.