Vakantie in Suriname met kids 2 en 5 jaar

Hallo,

wij vertrekken op 6/9/2009 met onze 2 kinderen voor 3 weken naar Suriname. Zijn er speciale aandachtspunten voor onze kids? Kenne jullie enkele aanraders die mogelijk zijn met onze kindjes? Kunnen we daar makkelijk aan pamperbroekjes geraken of nemen we die best mee.

Hallo!

Wat je zeker niet moet vergeten voor kleine kinderen is een goede klamboe! Voordat ik naar Suriname ben geweest ben ik bij JoHo geweest en heb daar een goede klamboe gekregen. Ik had daar heel veel keuze en ze konden mij van alles vertellen over de klamboe! Echt een aanrader dus! Daarnaast moet je vooral denken aan anti-muggenspul. In Suriname kan je een vape apparaat kopen bij elke Chinees op de hoek. Dit is een apparaat waar je matjes in doet die een geur verspreiden waar muggen niet van houden en dus weg blijven bij je kinderen! Wat leuk is voor jonge kinderen is o.a. de Paramaribo Zoo! Heeel veel plezier!

Hoi Maggie,

Ten eerste is Suriname een heerlijk land voor kinderen! De Zoo is inderdaad een aanrader. Die is de laatste tijd goed opgeknapt en mijn eigen kinderen genieten er keer op keer van ( zijn dit jaar al 5 keer geweest:king:)

Verder vonden ze de vlindertuin heel leuk om mee te maken, alhoewel dat voor de 2 jarige misschien wat minder is.

De dolfijnentour is top, dat vinden alle kinderen leuk.
En verder zou ik met een 2 jarig kind niet echt het binnenland in gaan.
Maar wat daarentegen wel heel goed kan is de resorts dicht bij de stad:
White Beach en Overbridge of Colakreek.

Overbridge ligt wat verder en daar krijg je wel het gevoel in het bos te zijn. Er zijn bungalows waar je met airco heerlijk kunt overnachten.

Berg en Dal met zo een heel kleintje lijkt me minder.

Ik heb overigens een meeneemlijst gemaakt voor met kinderen naar Suriname, hij staat in mijn gratis reisgids.
De link ervoor vind je hieronder:

Gratis reisgids
Gratis reistips
360 graden panorama foto’s Suriname

Groetjes en veel plezier maar dat zal zeker lukken!
Esther

D-Trips heeft diverse trips voor een dame met een 9-maands kind uitgevoerd naar o.a Colacreek, Overbridge, Berg & Dal, Zanderij-1, de Zoo en zelfs Isadou. Vele bestemmingen zijn te doen zolang het kind/de kinderen goed in de gaten gehouden worden ! D-Trips heeft het voordeel dat het een kinderzitje in de wagen heeft waardoor het veilig zit en de moeder de handen vrij heeft gedurende de reis ! D-Trips stelt zich net zo verantwoordelijk op als de ouder(s) voor het kind/de kinderen !
Wel zo fijn zo een persoonlijke verkregen aandacht / vervoer !

Gebleken is dat sommige luiermerken hier irritaties / allergie (rode billetjes) voor de babies geven. Het merk Huggies geeft geen problemen en is betaalbaar.