IN oktober ben ik van plan om naar Suriname te gaan. Het liefst neem ik mijn zoontje van 1 jaar en (dan) 10 maanden mee. Heeft iemand ervaring met reizen in Suriname met een klein kind? Is het gevaarlijk wb. ziektes en hygiëne? Ik hoor graag reacties en meningen!
Groeten, Astrid.
Beste Astrid,
Zeker te doen,kinderen mogen de pret niet bederven,neem ze op de sleeptouw mee.
Voorzichtig zijn als je het binnenland intrekt, wat betreft malaria de nodige maatregelen treffen en verder altijd zetpillen bij de hand. Kinderen zijn meestal gevoeliger .
Geniet van de tijd met je kind, als je naar bepaalde plekjes gaat doe de nodige informatie bij B.O.G dan komt het vast en zeker goed.
Bedankt voor de stimulerende woorden! Ik ga verder met uitzoeken en hoop aan het eind van het jaar een mooi verhaal te kunnen delen.
Groetjes!
Beste Astrid,
Mijn kinderen zijn 3 jaar en 7 maanden. Ze zijn allebei hier geboren. En geloof me ze houden van dit land! Het is juist hartstikke leuk hier voor je kind! Er zijn genoeg oorden in de buurt van de stad, waar je zonder medicijnen en problemen terecht kan en waar je kind heerlijk kan zwemmen. Hygiene ook prima. Echt geen enkel probleem.
Waar je wel op moet passen, is de zon. Dat is het grootste probleem, goed insmeren!
Ik heb bij mijn surinametips, ( mijn nieuwsbrief over Suriname met tips en andere weetjes, om alvast in de stemming te komen) een meeneemlijst opgesteld die je kan downloaden. Er zit er een bij voor als je met kindjes reist, want ik weet zelf hoeveel gedoe dat kan zijn!:king:
Op www.colourfulsuriname.com, kan je je ervoor inschrijven, onderaan de pagina.
Hoop dat je een leuke vakantie tegemoet gaat en neem die kleine zeker mee.
Esther Lijkwan
Hoi Esther,
Dat klinkt goed zeg! Ik ben benieuwd naar het land. Ik hoor verschilende verhalen, maar jouw reactie spreek t me (natuurlijk) het meest aan.
Ik ga nog bij je tips kijken.
Bedankt voor de reactie in ieder geval.
Groetjes,
Astrid.
Beste Astrid,
Wij zijn afgelopen januari met onze dochter van 9 maanden naar Suriname geweest en het ging hartstikke goed! Alleen het vliegen is natuurlijk niet zo leuk voor die kleine baby’s maar het verblijf in Suriname was super gegaan! succes en veel plezier met voorbereiden!
Groet, Nancy
Hoi Nancy,
Bedankt voor je reactie. Ben je ook de binnenlanden in geweest? Zoja, hoe heb je de baby beschermd tegen malariamuggen? En als je niet de binnenlanden bent ingegaan: wat heb je zoal gedaan?
De vliegreis is inderdaad vervelend, maar dat moeten we maar even doorstaan!
Groetjes,Astrid.
Beste Astrid,
Weet je wat ik altijd doe als ik met mijn kinderen vlieg. Want ik vlieg eigenlijk altijd alleen met die twee. Ik zorg voor genoeg speelgoed. Lekker warme kleertjes ( voor in het vliegtuig) en snoepdingetjes. Eten en speentjes.
Sowieso zijn de Surinaamse mensen altijd erg behulpzaam en dol op kinderen. Ze gaan je helpen met een oogje in het zeil houden.
Je kunt reserveren voor een plek met een bakje. Waar de baby in kan slapen. ( tot 9 kilo) en anders leg je hem of haar gewoon met dekens op de grond voor je voeten. Daar heb je namelijk meer beenruimte.
Verder gaf ik altijd de borst of anders een flesje of fopper, wanneer we opstegen of daalde. Die momenten zijn namelijk pijnlijk voor de oren.
Mijn kinderen hadden er overigens gelukkig allebei geen last van.
Hoop dat je een goed reis hebt.
Esther Lijkwan
www.surinametips.com
Hoi Astrid,
Wat heel handig is, je mag met SLM je maxi cosi meenemen in het vliegtuig. Optijd inchecken is belangrijk. Of als je met KLM vliegt zorgen voor een goede plek wat Esther ook al zegt. Wij hadden onze dochter van 9 maanden dus in de maxi-cosi in een extra stoel gezet. Maar daar sliep ze niet de gehele terugreis in, dus toen ze wakker werd: maxi-cosi weg en haar op de stoel gelegd met een dekentje. Nou dat ging prima, alleen moest mijn man op een andere plek gaan zitten omdat ze 2 stoelen in gebruik nam:wink: Ach het is even aanpassen, maar dan ben je na ruim 8 uur weer terug in NL. Verder heenreis is idd gewoon vermaken en rondlopen en voldoende speelgoed en koekjes etc. meenemen.O en ook een goede tip is dus ook zelf al je voeding enzo meenemen. Wat je bij SLM krijgt is niet veel.
We zijn niet de binnenlanden ingeweest vanwege risico op malaria, maar ook in de stad zijn met de schemering veel muggen. Insmeren met citronella-stick van de Tuinen en natuurlijk een klamboe voor over het bedje. Kan je kopen bij prenatal. Onze dochter had geen een bult, dus ging hartstikke goed. En tegen de zon smeren en hoedje dragen en het komt helemaal goed!!!
Wat wij zoal hebben gedaan is naar White Beach, is erg leuk en relaxen. Ook naar zwembad geweest en verder hadden wij een woning gehuurd buiten de stad en daar een badje voor haar opgezet iedere dag. Wij gaan namelijk volgend jaar daar naartoe verhuizen en dit was een soort ‘test’ vakantie ter bevestiging wat wij eigenlijk al wisten!! Met kleine kinderen hoef je niet veel te doen er is al genoeg te zien! En Waterkant is altijd leuk om te wandelen en verder kan je naar de Palmentuin, daar kunnen ze spelen!! Verder heb je overal wel wat speelgelegenheden. Verblijven jullie in een hotel!? Dan heb je helemaal genoeg te doen. En volgens mij mag je voor een bepaalde prijs ook bij Torarica zwemmen als ik het goed heb… Toch esther? weet jij dat?
Veel plezier met de voorbereidingen! Suriname is super leuk voor kinderen/baby’s. en ouders natuurlijk!!!:zon02:
Groeten, Nancy
Hoi Nancy (en Esther),
In oktober is mijn mannetje anderhalf jaar oud. Hij past dan niet meer in een babybed (is nu al 11 kilo haha), maar ik zou hem inderdaad wel kunnen neerleggen voor mn voeten als ik de plaats voor het babybed reserveer!
Ik verblijf bij vrienden van een vriendin in Paramaribo. Mijn partner gaat niet mee en ziet er steeds meer tegenop dat ik onze zoon meeneem. En daarbij komt ook kijken dat ik graag toch de binnenlanden wil zien als ik er toch ben. Dusss… dilemma tussen mijn kind kunnen missen voor 2 weken of een mooie reis maken. Gelukkig heb ik nog even de tijd.
Het is goed om te horen dat de mogelijkheden voor een kleintje wel aanwezig zijn. Maar ik ben dan wel aangewezen op de stad als ik het goed begrijp.
Hoewel ik daar ook genoeg te doen zal krijgen: ik ga waarschijnlijk voor mijn werk een aantal instellingen op hulpverleningsgebied bezoeken waar studenten van onze opleiding stagelopen. Maar dat is weer niet zo leuk voor Ferron (mijn zoon).
Zoals jullie wel horen speelt er een hoop mee, maar mijn vraag is in ieder geval beatwoord door jullie! Thanks!!
Astrid.
Ik wil alleen zeggen : doen hoor, papa hoeft zich geen zorgen te maken, in het binnenland heb je ook genoeg kinderen vanaf 0 jr tot …
1,5 zijn flinke knulletjes, hij zal gewoon een onvergetelijke tijd hebben dat hij ooit zijn stage in Suriname zal willen lopen .
Maak opname van de tripjes en laat manlief dan ook genieten, de volgende keer zal hij ook zijn koffers willen inpakken,.
Geniet van het leven!!!:zon: is just a good chance!