Wij willen met onze 2 kinderen de maand juli op reis. We denken nu aan Suriname. Toen ze heel klein waren (onze zoon was net 1 en onze dochter 2 en een half jaar jong) hebben we een jaar door Azie gereisd. Nu willen we onszelf verwennen en dus weer een mooie reis maken.
We willen zelf rondreizen en het land onderzoeken. Graag hoor ik jouw ervaringen en tips.
Verder ben ik op zoek naar goedkope tickets en hoor graag wat jullie betalen voor een vliegreis. Misschien uitgebreid met wat andere kosten zoals hostels en tours.
ik ben geneeskunde student, en let graag op uw kinderen als uw een avondje alleen wil zijn.
eenamaal in suriname kunt u contact met me opnemen op het telefoonnummer 8520655. heb ook andere nederlanders als referentie, als u dat nodig vind
tip nummer 1 neem alle medicijnen mee vanuit nederland, voor als de kinderen onverhoopt ziek mochten worden. Medicijnen tegen diaree, hoofdpijn, koorts. Muggenmelk en wat kleding waarbij hun benen en armen bedekt zijn.
Ik ben er met mijn zoon geweest toen hij 2 jaar was en daarna toen hij 7 was. Als je van plan bent in Paramaribo te verblijven is er niet veel aan de hand. Maar wil je het land verkennen zul je ook op plekken terecht komen waar geen dokter is of onder omstandigheden die verre van ideaal zijn. Na een aantal weken zou ik je ook aanraden om een pilletje tegen wormen te geven aan de kids. Dat is wel te verkrijgen in Paramaribo en op bijna elke medische post. Wormen bij kids is een vervelend probleem, ze worden er ziek van en dat kun je beter voor zijn. Net als de jaarlijkse griepprik hier, hebben surinaamse kinderen de halfjaarlijkse wormenkuur.
Verder altijd de handen wassen voordat je iets aanraakt om te eten. Alle vruchten wassen en vooral in het begin met water uit de fles. Als je van plan bent lang te blijven dus een half jaar of zo zullen je kinderen ook gewend raken aan de omstandigheden. Een hangmat met klamboe meenemen, die kun je bij de dump kopen voor niet zo heel veel en het is lekker licht ook als het nat mocht worden. Timberlands voor in de tropen, want het droogt snel op en het wordt niet zo zwaar als het nat is. Regenlaarsen lopen vol met water en dat is echt niet fijn om mee in het bos rond te trekken. Verder heel veel geduld en geniet van de omgeving waar je ook bent.
Hoi hoi,
Laat je niet te bang maken mbt de medische tips. Ben sinds een paar maand terug uit Suriname, heb er 1,5 jaar gewoond, en heb nooit ergens last van gehad, ook het bezoek wat uit Nederland kwam niet. Wel namen we voor bepaalde gebieden in het binnenland malaria-tabletten. En werden een tijdje geleden wel regelmatig mensen ziek door dengue (knokkelkoorts). Een beetje bescherming tegen de muggen is dus wel handig. Het water wat uit de kraan komt in Paramaribo is hartstikke schoon en kan je gewoon drinken. In het binnenland moet je daar wel een beetje mee oppassen, daar komt vaak rivierwater uit de kraan wat je niet moet drinken.
Ik zag de tip ‘hangmat meenemen’. Neem geen hangmat mee uit Nederland! In Suriname zijn hartstikke leuke hangmatten voor weinig geld te koop! Dus kan je beter daar kopen. KLamboes worden daar ook verkocht, maar als je geen zin hebt daar naar te zoeken kan je die zelf meenemen. In veel slaapverblijven zijn trouwens meestal klamboes.
Hoi Joep en Marit,
ik heb jullie blog gelezen en het is heel erg divers, allerlei tips voor toeristische plekken in Suriname en hun bereikbaarheid. Erg leuk. Maar ik wil caro niet bang maken, zij/hij vroeg wat tips over Suriname die ik zelf heb toegepast op mijn trips in het binnenland. En niet alleen wij hadden af en toe een paracetamolletje nodig, maar ook onze vrienden en familieleden. Ik weet nog dat er een oudere vrouw in het dorp was waar wij op bezoek waren en die had een kuur nodig tegen diaree. De medische post was niet in de buurt en ik had het bij me en heb het aan haar gegeven. Zij werd er heel gauw beter van.
Het punt is ik ben indiaanse en ik weet in welke situatie ons volk verkeert. Ik ga wel op reis en onderzoek maar ik hou toch een soort van verantwoordelijkheid tov mijn volk en de omgeving. Nu ik hier in nederland woon blijft het respect voor de natuur, dit gaat nooit verloren. Hier ondersteun ik ook groepen die voor de natuur opkomen.
Over de hangmatten hebben jullie wel gelijk, eigenlijk zou ik caro moeten adviseren een indiaanse handgemaakte hangmat uit een dorp te kopen opdat de lokale bevolking ook ondersteund wordt.
Wij hebben veel bekeken en uiteindelijk hebben wij een vliegreis geboekt naar Brazilie. Dit is het enige wat we tot nu toe hebben geregeld dus de hele reis staat nog open. Leuk om uit te zoeken!
Zelf had ik echt liever naar Suriname gegaan maar de kosten spelen helaas ook een rol.
(Ik heb geprobeerd dit item te verwijderen zodat er verder geen reacties meer op komen maar heb nog niet gevonden hoe dat moet!)