Suriname met kinderen??

Hoi mensen,
Ik ga misschien met mijn vriend en onze dochter van 2jr naar Suriname vanaf september 08 (voor 5 mnd). Heeft er iemand ervaring met het reizen met jonge kinderen in Suriname (infecties/veiligheid,etc)? Alvast bedankt voor je tips…

Lisa-walter,
Kijk hier voor vaccinaties e.d.
http://www.travelclinic.com/264/suriname.htm

Hoe er wel rekening mee dat, in tegenstelling tot wat Miekebo zegt (bedankt voor haar positive bijdrage), de gezondheidszorg niet zo goed is. Sommige medische zaken zijn niet aanwezig, maar gelukkig is er wel veel kennis over tropische aandoeningen.
De hoeveelheid vreemde insecten in Suriname is natuurlijk groter dan in Nederland. Neem Deet mee tegen de muggen die vooral tegen de avond komen.
Hou, voor kleine kinderen, rekening met de warmte, vooral in september is het heet.

Net als in Nederland moet je wijken die als “slecht” bekend staan vermijden. Het is denk ik ivm kinderen niet anders dan andere vakantielanden.

Dag Lisa- Walter,

Ten eerste is Suriname heel goed te doen, met kleine kinderen. Mijn kinderen zijn beide hier geboren en er wonen hier ook een heleboel kinderen;-), ook in midden in het bos in het binnenland. Het is juist voor kinderen een paradijs, lekker zwemmen en spelen in de zon.
Wat Houwey zegt is echter wel waar, het blijft een tropsich land en daardoor heb je kan op tropische ziektes.
Vaccinaties zijn een goed oplossing en je kunt hier een heleboel middeltjes kopen die preventief helpen tegen muggesteken. Deet hoor ik van veel mensen dat dat toch niet perfect helpt. Maar heb er zelf geen ervaring mee, omdat ik gewoon de middeltjes van hier gebruik, die je overal in de winkels kunt kopen.
Zon vind ik altijd een belangrijk punt, kijk goed uit met verbranden. Kindjes zijn veel sneller verbrand en de zon is fel, dus goed insmeren.
Hygiene is vrij goed, hier. Het maakt natuurlijk wel uit waar je naartoe wilt en wat je wilt doen. Hotels zijn prima, guesthouses vaak ook. Binnenland zal als je dat via een goede georganiseerde touroperator doet, ook zo geregeld worden dat je veilig en gezond en vooral goed GEINFORMEERD gaat.
Veilig is Suriname wel, zeker in hotels etc.
Het is een geweldig land en zeer de moeite waard, zeker met kinderen.
Ik heb een nieuwsbrief geschreven over Suriname, waar ik ook een meeneemlijst heb toegevoegd voor als je met kinderen naar hier reist.
Als je dat wilt bekijken:
www.surinametips.com

Groetjes en veel reisplezier,

Esther Lijkwan

Wil Je De Leuke Dingen Van Suriname Te Weten Komen?
Wil Je Tips Over Suriname Per Mail Ontvangen?