Kan ons iemand leuke tips geven om te gaan doen/bezichtigen in Suriname met een kind van 4 jaar.
We gaan van 20 februari t/m 6 maart a.s.
Alvast bedankt
Groetjes dana en henry
Kan ons iemand leuke tips geven om te gaan doen/bezichtigen in Suriname met een kind van 4 jaar.
We gaan van 20 februari t/m 6 maart a.s.
Alvast bedankt
Groetjes dana en henry
He Dana en Henry,
De familie van de Ven gaat op reis, leuk!
Als je kind (en jullie) van water houdt, is er vanalles te doen!
Vb een dagtochtje naar Whitebeach: een zandstrand met hutjes. Of naar Colacreek, daar zit je echt tussen de bomen. Of naar Witsanti, Carolinakreek, Zanderij etc.
Je kunt ook een middagje naar de speeltuin van Fernandes, en ondertussen genieten van echte Surinaamse broodjes van de zaak Effen Anders, mmm.
Je kunt boottochtjes maken nabij Paramaribo: naar de dolfijnen of naar plantages zoals Margaritha. Je vaart, krijgt(afhankelijk van de organisatie) informatie, snacks, een lunch en kunt wat rondwandelen(niet bij de dolfijnen, natuurlijk, haha)
Voor een beetje ‘gecontroleerde natuur’ kun je naar de Vlinderfarm, naar de Paramaribo Zoo of naar de Cultuurtuin.
Je kunt ook naar De Plantage: een hotel op 1 uur rijden van de stad, met een paar kleine bungalow’s, zwembad, fruitbomen, echte boswandelingen en een plek om te vissen en te varen.
Een tripje naar het binnenland is toch ook wel heel bijzonder. Als toerist ‘moet’ je daar toch wel geweest zijn, en voor de kleine zal het een hele ervaring zijn. Je moet het durven, maar jullie zullen niet de eerste zijn! De dorpsbewoners vinden het meestal heel bijzonder zo’n kleintje als gast te hebben. Misschien kun je dan het beste heen en terug vliegen(als het budget het toelaat), want zo’n lange boottocht en busrit is misschien wat te vermoeiend.
Hé, veel plezier!
Hoi,
Ik ben erg benieuwd hoe het jullie is vergaan in Suriname? Wij zitten er over te denken om volgend jaar met onze kinderen te gaan. Ze zijn dan 2 en 4 jaar. We hebben altijd door Azie getrokken maar willen nu wel eens wat anders.
Maar goed dus geen ervaring hoe het gaat met kids in Suriname. Moeten ze malaria slikken? Hoe is de gezondheidszorg voor als er iets aan de hand is?Dat geeft mij altijd een geruststelling als het goed is. Zou je me wat meer kunnen vertellen??
Alvast bedankt,
groeten Ingrid-Marie