Hoi!
Wij willen naar Suriname in juni, voornamelijk om door de jungle te trekken met een gids.
Welk natuurpark raden jullie aan?
Is een excursie heel makkelijk ter plaatse te boeken in Paramaribo bijv?
Is het goedkoper om daar te boeken? Is er wel altijd beschikbaarheid half juni?
Na ongeveer 10 dagen jungle willen we door naar Curacao voor nog eens 5/6 dagen.
Is een tussenvlucht goedkoper om ter plaatse te reserveren?
Ik heb een tussenvlucht gevonden voor 176€.
Verder nog tips voor jungle in Suriname?
Thanks!
Sporty
Hoi Sporty,
Ik ben zelf al een paar keer naar Suriname geweest en ik kan je als binnenalndse reis Awarradam echt aanraden, beeldschone natuur, lekker eten, veel junglewalks en super goed georganiseerd. In Awarradam blijf je bij de Marrons,wil je liever wat meer leren over de Indianen dan raad ik je Palumeu aan. Succes en veel plezier !
O ja, ik heb geoekt bij www.travelsuriname.nl, ben daar supergoed geholpen. Ik zou zo weer willen =-)
Je kunt alles daar zelf regelen, voor 10 euro ben je van Paramaribo naar Gunsi, een echt authentiek dorp. Google eens Tei Wei Gunsi. Vandaar kan je verder stroomopwaarts met de lokale boot, vaart elke dag!
Hallo Sporty,
Genoeg mogelijkheden in Suriname om de jungle te ontdekken! Waarbij je ook verschillende tours kan combineren, denk bijv aan Ralleighvallen en een tour in Boven-Suriname. Waarbij de Ralleighvallen voornamelijk natuur is en in Boven-Suriname een combinatie tussen natuur en cultuur. In Boven-Suriname zijn er verschillende opties, waarbij je bij enkele ook een nacht in de jungle in een basiskamp kan doorbrengen, de back-to-basic. Zeker een aanrader.
Juni in laagseizoen in Suriname. Dus wanneer je in deze periode in Suriname bent, zal ik zeker vooraf al oriënteren op de tours die je wilt gaan doen en deze ook alvast reserveren/ boeken. Zodat je zeker bent dat je de tours die je wilt gaan doen ook vertrekken. De meeste tours vertrekken namelijk bij 4 personen, waarbij enkele bij 2 personen. Qua prijs maakt het niet veel uit of je tour vanuit Nederland boekt of in Paramaribo zelf. De meeste touroperators of lodges hebben sites, waarbij je direct kan boeken.
Voor je ticket naar Curacao, zal het in Suriname (helaas) ook niet goedkoper zijn, dan dat je het via internet kan kopen. Wel is vliegen via Curacao soms goedkoper.
Alvast een goede vakantie naar Switi Sranan.
Bedankt Juut!
We hebben besloten dit jaar naar Ecuador te gaan en volgend jaar naar Suriname