Surabaya - Bromo - (ijen) - Bali

Wij willen in augustus (rond de 18e) van Surabaya naar Bromo om vervolgens door te gaan naar eventueel ijen en daarna Bali.
Zijn er mensen die ervaring hebben met bussen, treinen tussen deze plaatsen? Dus van Surabaya - Probolinggo - Bromo - Bali (liefst Ubud). We willen dit het liefst in 3 dagen/2 nachten doen zonder een tour. Iemand die ons tips kan geven?

Zelf heb ik geen ervaring met treinen op Java, Bali bereik je met de ferry ( tis een ander eilandje )

Ja Ferry moet sowieso, maar het gaat meer om aansluiting met bussen en/of treinen tussen die plekken:)

Ik heb zelf vanuit Surabaya de bus genomen naar Probolinggo en daar heb ik een tour geboekt die me via de Bromo en Ijen afzette bij de ferrie.

In augustus zit de betaalbare accommodatie snel vol, dus dan kan het makkelijker en goedkoper zijn om een tour te boeken. Of je moet ver vooruit plannen, maar daar heb ik zelf nooit zo’n zin in op Java :wink:

Zie ook m’n reisverslag op m’n site.

Dankje Jenny!
Goed om nog eens te horen dat de goedkope accommodaties vaak snel weg zijn. Houd er normaal totaal niet van om vooruit te plannen, maar nu we 3 weken hebben wil ik graag zoveel mogelijk zien maar wel budget:) Ik heb net je foto’s gekeken en ben je reisverslagen aan het lezen. Wauw! Wat een mooie foto’s zeg! En wat een mooie reizen!