'Supermarktjes' onderweg, lopen met krukken

Beste mensen,

Ik en mijn vriend zijn van plan om binnenkort een fly-drive in yucatan/chiapas te houden en we vroegen ons af in hoeverre het een goed plan is om hotels met ontbijt te reserveren, of dat er goede mogelijkheden zijn, om onderweg in supermarktjes/kraampjes langs de weg produkten te kopen voor ontbijt/lunch.

In dit werelddeel heb ik nog geen reis-ervaring. Wel heb ik veel reiservaring (back-packen) in ZO-Azie, waaronder; Thailand, Maleisie, Laos, Cambodja en Korea. Weet iemand misschien in hoeverre je het rondreizen aldaar kunt vergelijken met het rondreizen in Mexico? Begrijp trouwens ook dat het eigenlijk appels met peren vergelijken is, maar misschien dat er toch nog waardevolle info voor mij uitkomt. :wink:

Verder wil ik graag weten in hoeverre de beroemde bezienswaardigheden te bezichtigen zijn voor iemand met krukken. Ik ben namelijk nog aan het revalideren van een gebroken bovenbeen en loop daardoor nog met de hulp van krukken.

Met vriendelijke groet,

Myung

Hoi Myung,

je komt in Mexico veel Oxxo’s tegen, wat lijkt op een 7-Eleven.

Sommige site’s zijn erg groot, bv Chichen Itza, maar je kunt er rolstoelen huren. Bij Uxmal heb ik ze afgelopen week ook gezien, dus dat is niet zo’n groot probleem. In Uxmal is zelfs een rolstoelpad om bij de ingang langs de trappen omhoog te gaan.

Ik ken alleen Cambodja en Thailand in Azie, maar het is i.d.d. niet echt te vergelijken. Alleen de prijs voor alles is in Mexico al veel hoger, maar da’s nog steeds niet duur voor iemand uit west Europa :wink: Het openbaar vervoer is hier i.i.g. super geregeld, maar als jullie een auto huren is dat niet relevant.

Geniet van Mexico, want het is prachtig!

Hoi Roberts,

Hartelijk dank voor je reactie!

Normaal gesproken reis ik ook met OV, maar gezien mijn tijdelijke handicap, lijkt het me gemakkelijker om ditmaal toch maar voor de luxe optie van een huurauto te kiezen.

Als er net zoveel Oxxo’s zijn als 7-eleven, dan zullen we zeker niet omkomen ;-)!

Vriendelijke groet,

Myung

Naast de oxxo´s zijn er natuurlijk ook de abarroterias en panaderias. ´s Morgens lekker verse broodjes halen, wat te drinken, eventueel wat fruit. Ook zijn er natuurlijk meer dan genoeg leuke restaurantjes waar je prima kunt ontbijten.
Qua het lopen met krukken heb ik eigenlijk geen ervaring. Wil je hier achteraf laten weten hoe dat gegaan is? Ben wel benieuwd daarnaar.

Hoi Rianne,

Bedankt voor de informatie. Helaas zal ik je niets kunnen vertellen over het lopen met krukken bij/rond de mexicaanse sights. De reisplannen zijn gewijzigd. Het leek ons toch beter deze trip te bewaren voor als ik weer normaal kan lopen.

Vriendelijke groet,

Myung