Super- niet standaard-tips?

Over vier weken is t zover, dan vlieg ik naar Hanoi… Na me flink verdiept te hebben in het land ben ik eigenlijk nog op zoek naar toffe dingen om te doen en te zien , die niet heel bekent zijn … Leuke must see die bent tegen gekomen, of mensen, eettentjes, noem maar op die de moeite waard zijn…

Kortom… Is er nog iets dat ik echt moet! … In vietnam?

Zoek een local en vraag of hij een goed ‘slangen-restaurant’ weet. Het is gaaf om het volledige proces mee te maken van de voorbereiding, en uiteraard moet je ook het bloed drinken. Tigersnake is erg lekker!

Ik vind dat dan weer niet zo :wink: Maar zeker het contact met locals heb ik erg leuk gevonden. Ik probeer eigenlijk altijd tijdens mijn reizen wat ‘in te burgeren’. Dan kom je toch nog net even wat meer van Vietnam te weten.

Verder is het leuk om in een traditioneel Vietnamees restaurantje te gaan zitten. Vaak kom je bij de restaurantjes uit waar meer toeristen zitten. Maar zo ben ik bijvoorbeeld in DaLat naar een soeprestaurantje geweest met lokale bewoners en dat was erg leuk. De dag erna wel diarree, maar viel gelukkig mee :wink: De kans is trouwens ook groot dat je dan in hele piepkleine stoeltjes komt te zitten, hihi.

Groetjes, Anne

Hallo Azieazie,

Wat wij ook altijd doen, en er komen hooguit nog 2 touristen, is op een weekend dag naar district 11 de paarden racen bekijken. De entree is 10000 vnd en de vip is 50000 extra.
Eerst rondlopen over het centrum , wat drinken, en daarna in de vip ( airco ) wat eten en wat gokken. Gokken is de minimale inzet 10000 vnd. Duurt vanaf 11:30 tot 17:00 uur.

We waren daar met een Vietnamees gezin en in totaal voor 4 volwassenen en 2 kinderen eten en drinken voor 250000 incl. fooi. Een zeer relaxte middag.
Overigens de kosten van opera house naar de Saigon racing is 200000 vnd vv met de taxi.

Leuk eettentje in Saigon is 3T; barbecueën op zijn Vietnamees. Warm, rumoerig, chaotisch en je kijkt je ogen uit. Wel naar de bovenste verdieping gaan.

Hoi An
Cafe Anna; bij het strand tegenover hotel River/beach.
Zij zorgt voor de gehele familie, inc. een gehandicapt kleinzoontje met een waterhoofd.
Het is een oudere vrouw van rond de 70 en is blij met iedere klant. Wat drinken kost je bijna niets ( cola 12000 vnd en heineken 15000 vnd )

Can Tho
Even terugkomen op de slangen.
In Can Tho, recht tegenover het standbeeld langs de rivier, heb je een leuk restaurantje waar je ook slangevlees kunt eten wanneer je het slachten niet wilt zien. Leuk is dat op de menukaart dit gerecht wordt aanbevolen door een Nederlandse touriste ( geloof, uit mijn herinnering, dat ze Ingeborg Brouwer heette ). Het gerecht is net iets duurder dan de gegrilde vleermuizen.

Wil je nog meer echt vietnamese tentjes, met name voor Saigon, laat het even weten.

gr
Ton.

O ja, bedenk nog wat. In Hoi An heb ik een weeshuis bezocht en ben ik bij een sociale werkplaats geweest. Goed om te zien dat deze opvang daar gelukkig aanwezig was (maar de kindjes kregen niet heel veel eten, werden verder wel goed verzorgd).

En in DaLat heb ik een avond gevrijwilligd bij een Engelse les voor lokale jongeren. Was erg leuk en je kunt je maatschappelijke betrokkenheid tonen. Ik ben blij dat ik dat heb kunnen doen.

Groetjes, Anne

Thanks voor de leuke tips, ik ben geen held met eten dus slangenbloed en vlees durf ik niet. Haha…

Waar is die paarden race in vietnam? Lijkt me leuk zo onder de lokale bevolking…

Heb je voor mij n adres of iets over vrijwiligen in dalat?

Thanks mensen

groetjes sara

Trek anders eens door van DaLat naar Kontum. In Kontum, zie je praktisch geen toerist en de omgeving mag er zeker zijn (en eten,…).
Verder voor aangenaam aan het strand te zitten. Quy Nhon raad ik je ook aan. Lekker eten, prachtige stranden,…
En niet zo toeristisch zoals Nha Trang.

Hoi Sara,

Na even zoeken heb ik de website gevonden:

Volgens mij kun je hier gewoon binnenlopen en vragen of je een klas mag bezoeken. Meestal 's avonds volgens mij. En dan worden er diverse vragen aan je gesteld door de studenten die jij in het Engels mag beantwoorden. Ik vond het echt heel leuk om te doen.

Groetjes, Anne

azieazie, even iets anders. :wink: Waar vlieg je mee? En waar heb je je ticket gekocht? Ben een beetje aan het rondkijken namelijk.

Bedankt voor alle info.

At M : ik vlieg met klm ( niet mn favoriet), via bangkok op hanoi. Wanneer ga jij??

Hallo Sara ( wat makkelijker dan Azieazie )

Dit is de site van de paarden race

http://horseracing.vietnamracing.net/horseracing//horseracinge.aspx?id=16&l=v

gr
Ton.

September/oktober is de bedoeling. Maar wil wel heen op Hanoi en terug vanaf Ho Chi Minh.