Slangen in Vietnam

Hoi allemaal,

Wij vertrekken zeer binnenkort naar Vietnam, en mijn reisgenoot is als de dood voor slangen. Nou is Vietnam dan niet de meest handige bestemming. Ik was benieuwd of jullie tips hebben om deze beestjes een beetje te ontlopen.

Uit ervaringen met Thailand weet ik dat je vaak op drijvende markten mensen hebt met van die grote slangen waarmee je op de foto kunt. En ik las ergens dat ze ook worden geserveerd (en eerst levend getoond) in restaurants. Worden die beesten vaak opgediend of moet je er echt naar op zoek.

Tips voor een snake free holiday zijn welkom!

Groetjes Linda

Wij hebben in Vietnam geen slangen gezien in het wild, op de markten of in restaurants. Wij hebben wel veel slangen in flesjes drank gezien. Maar die doen niet zo veel meer. Maak je niet te druk! Oja, in Nederland hebben we ook slangen.

Als je de gebeende paden afgaat, is de kans klein dat je deze tegenkomt. Zelfs in de Mekong Delta ben ik ze niet tegengekomen. In restaurants ook niet. Volgens mij moet je naar speciale restaurants om slang te eten.

Wel ben ik vele kakkerlakken tegengekomen. Daar was ik dan weer niet zo blij mee. En 1 keer hebben we een grote spin gezien en een giftige duizendpoot onder de douche, maar dat was alles. Nu ik dit zo opschrijf, klinkt het misschien wat heftig, maar ik wil je niet laten schrikken. Over het algemeen valt het best mee. En nogmaals, geen slangen.

Groetjes, Anne

Hallo Linda,

Ben het eens met de vorige posters dat je je echt geen zorgen hoeft te maken dat je slangen in het wild tegenkomt.

Ik ben het echter niet eens dat je ze kunt ontlopen in restaurants.
Zeker in de Delta zie je bij bijna elk restaurant wel een slang liggen in een kooi en je kan er dus ook mee op de foto. Bij echt vietnamese restaurant staat slang gewoon op het menu.

Wel is het zo dat waar de slang levend wordt geshowd en je dus kan kiezen of je deze wilt eten speciale restaurants zijn. Maar slang is niet een uitzondering op een kaart in de delta, zoals vleermuis ook geen uitzondering is.

Voor je reisgenoot.
De slangen hebben genoeg gegeten en zijn zo tam en traag dat je je echt geen zorgen over hoeft te maken.
Ik stond de eerste keer ook op een tafel en na 10 keer geloofde ik het wel en stond met een slang om mijn nek .

gr
Ton.

Wil misschien wat foto’s zien dan kan ik deze altijd even plaatsen ter geruststelling van je reisgenoot.

O, ik bedoelde ook de restaurants waar ze slangen ‘showen’ voordat je ze kunt uitkiezen om te eten, hihi. Maar ik ben er maar eentje, inderdaad in de Mekong Delta, in een kooi tegengekomen bij een restaurantje. Maar ik ben er snel voorbij gelopen en heb niet gekeken, dat viel dan weer mee :wink:

Groetjes, Anne

Hallo,

Ben 2 keer in Vietnam geweest en heb ze niet gezien tijdens die 2 keer daar doorheen reizen. Ik heb ze in Azie sowieso weinig gezien, ja in de dierentuin lol