Slangen Bangkok

In september ga ik op reis naar Bangkok. Nu zit ik met het vervelende dat ik een slangenfobie heb. Kom je veel slangen tegen in Bangkok?

In de druk bevolkte gebieden eigenlijk niet, daarbuiten en in de parken bestaat de kans wel…

Ik heb na meerdere bezoeken aan Bangkok niet één slang gezien. Wel in de nationale parken, maar ook niet dat je er continu over struikelt ofzo. Andere ‘enge beesten’ als spinnen kom je véél vaker tegen.

Ook in de stad zitten slangen, al is de kans dat je die als toerist tegenkomt tijdens je vakantie wel heeeeeeeeeel erg klein.
Tijdens onze fietstochten, aan de overkant van de rivier, wat wij de ‘Jungle’ of ‘Groene Long’ van Bangkok noemen, zien we eens in de zoveel tijd een kleine slang.
Op deze foto zie je in python die ze een paar jaar geleden gevangen hadden in een sloppenwijkje achter ons kantoor, dus gewoon in de stad.
Hoewel het een behoorlijk grote slang is, zou ik me absoluut geen zorgen maken. Ik ben er 99% zeker van dat je geen slangen tegen zult komen tijdens je verblijf in Bangkok :slight_smile: