**Varanen men komt ze heel dikwijls tegen in parken in Bangkok.(zie filmpje hieronder).
**
Hebben jullie ook al nare reptielen tegengekomen zoals: slangen,varanen alsook spinachtige wezens zoals de schorpioenen etc… tijdens je verblijf in Thailand?
Je kan hieronder reageren
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“6p86aiqgKU8” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
king cobras, gecko, tjing tjok, de grote leguanen,diverse slangen, toeristen,
Nou toen ik een jaartje of twee geleden in Koh Samet verbleef,zat er een soortgenoot(varaan)zelf in de badkamer.(was ff schrikken)
Regelmatig slangen (die groene), varanen en gekko’s gezien maar nooit echt last van gehad.
M.u.v. 1x tijdens Bangkok biking, toen we ff moesten stoppen omdat er een flinke varaan overstak…
Euhmmm… Georges, Schorpioenen zijn geen reptielen, het is een klasse van geleedpotigen (familie van de spinnen)… Maar evenzeer ook niet mijn beste vriendjes…:chin:
Je hebt gelijk Jelle,zal het ff corrigeren bedankt voor je info!
groet,georges.
ik zou de titel vd enquete veranderen in enge beesten
(Heb de titel al aangepast,bedankt Baco!)
Ben het met Baco eens : toeristen, en dan vooral de Russische.
Maar onder een afgevallen blad kwam ook eens een schorpioen vandaan, had ik niet op gerekend…
Hans.
Zie regelmatig slangen in dit deel van Bangkok, in de meeste gevallen wat kleinere (gelukkig), ook in Isan ben ik ze wel eens tegengekomen…
En natuurlijk de takaab, de dikke duizendpoot, razendsnel en ze schijnen behoorlijk pijnlijk te kunnen bijten, gelukkig nog niet zelf ondervonden.
heb ook weleens een kakkerlak gezien, ben toch niet de enige
Heb scolopendra’s, millipeeds, diverse spinnen, gecko’s, varanen en slangen gezien.
Moet eerlijk bekennen eng zijn ze niet ik kan wel van dit soort beesten genieten (alleen de kakkerlakken heb ik het niet zo op).
Denk dat Dave ook een scolopendra bedoeld die kunnen ongelofelijk hard bijten en er zijn ook giftigen van.
Ik moest even google-en op ‘scolopendra’ en dit is idd de officiele naam van de beesten die ik hier ook met enige regelmaat tegenkomen…
Vertel de Thaise dames hier op kantoor maar eens dat ze niet eng zijn…als we gegil van beneden horen, weten we al dat er weer eens eentje door het kantoor loopt ![]()
Nou een paar jaar geleden bleef het huisvuil weken liggen in de straten van Chiangmai,dit met resultaat dat er vele honderden ratten over straat liepen.
Het was zo erg dat er zelf één in een kinderwagen sprong waar een klein ukie lag te slapen,natuurlijk had ik die rat stande pede eruit gestampt.
ach wat zijn enge beesten? Slangen en (zeer) grote spinnen.
En natuurlijk wat andere ook al zeggen de meest enge zijn rare toeristen die er na een maand Thailand er totaal anders uitzien (lees zeer onverzorgt) dat is pas echt eng
:drugged:
Deze kom je dan vooral tegen in de buurt van Khao San.
diverse slangen, spinnen, schorpioenen, ook die scolopendra zie ik regelmatig, maar de meest enge dieren lopen toch het meest rond in Pattaya, Patong, Patpong, Nana, Soi Cowboy, enz, enz.
dirkpie ben je zeker nog niet op koh phangan geweest met zijn yoga terroristen die zijn pas eng
expats vallen die hier ook onder, of hoort dat bij yoga “terroristen”.![]()
![]()
![]()
als expats eng zijn en aan yoga doen dan zijn het enge yoga terroristen, zijn ze alleen maar eng dan zijn het enge beestenlol2
Ach, de meeste van die enge beesten die hier genoemd worden zijn best lekker als je ze in de frituur gooit. En veelal gezonder dan bijvoorbeeld een filet mignon. Behalve die toeristen en expats dan, die zijn naar alle waarschijnlijkheid weinig bevorderend voor het cholesterolgehalte.
Ik ben slechts 1 x in Thailand geweest (ga over 2 maandjes weer) en heb toen regelmatig grote spinnen gezien in hun web. Niet gewoon groot, maar echt even groot als een volwassen menselijke hand. Ben er een stuk of 5 tegengekomen, en telkens dezelfde soort.