een ik mag zeggen best enorme wurgslang naar bleek, dat maakte de thaise kok me duidelijk door mijn arm in een wurggreep te nemen. we zijn op flinke afstand gebleven, dit was in Phato/jungle zuid Thailand.
Nou enkele jaren geleden was ik uitgenodigd bij een expat die verbleef in Chiangmai.(hang dong)
We zaten buiten gezellig een lekker thais biertje aan het drinken,toen viel ons oog op een bewegende stuk karton onder het huis.
Met een lange stok hebben we het stuk karton verwijderd,toen kregen we in het vizier dat er onder het huis een enorme king’s cobra lag te kronkelen.
We hebben wijselijk besloten om er iemand bij te halen,want zag het meteen dat die slang wel erg giftig was.
Die slangen daar moet je inderdaad aan wennen in Thailand, want je ziet ze vrij regelmatig, zelfs in de stad. Na een flinke stortbui van een aantal uur liep ik eens in de vroege avond in een buitenwijk van Bangkok rond - het was al donker - toen er plotseling een aantal Thaise mensen druk naar mij begonnen te gebaren. Waarop ik terug zwaaiden, omdat ik dacht dat ze mij groetten (ik overschat mijn populariteit wel vaker, maar dat terzijde). Maar even later stapte ik bijna op het hoofd van een cobra van een meter of 4 lang en een diameter van ongeveer 20, 30 centimer. Dan schrik je best wel ff…
Buiten de slangen,Gecko’s en andere soorten van ongedierte kom je ook vaak in de Isaan en in het zuiden de zwarte schorpioen tegen.
Toen ik s’avonds met mijn ex en haar familie buiten zat kroop er ene rakelings langs mijn schoenen.
Gelukkig als je word gebeten is de beet van de zwarte schorpioen niet dodelijk.
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT8tJm2edKv46xCzKC4UoJOJ8CAVDpvumwgnAN83hRKn4CjMtRi9A
Toeristen op slippers en witte sokken en een BUIKTASJE…jesus zeg…echt link…ik loop er voor om:wub:
wat is dit voor een apparaat?? weet dit iemand??..ik was er niet weg van.:biggrin:
weet de naam niet maar die zijn totaal onschuldig in tegenstelling tot zijn grote oranje/rode broer
ik was benieuwd hoe z,on kreng heete…bedankt Baco
Dat is een Millipede, totaal onschuldig heb er diverse op mijn handen gehad.
Nou ben ze eerlijk gezegd nog nooit tegengekomen in Thailand,Tamara!
nou george ik kom die beesten dagelijks tegen kan ik zeggen
Millipede…bedankt he!! wilde graag eens weten wat dit zijn, had er een paar foto,s van en m,n vriendin wist dit ook niet, wel een nickname ervan en dat ze ongevaarlijk zijn wist ze, en dat je ze kon eten, ook dat is eigenlijk niks nieuws, ze eten ook alles daarlol2, ik sla ff over.