Heb jij al gefrituurde insecten gegeten op vakantie in Thailand?

Thailand is een paradijs voor lekkerbekken,op elke hoek van de straat doen restaurants, eettentjes en marktkramers je het water in de mond lopen.
Het is een echte uitdaging om te weerstaan aan de lokroep van al die heerlijke en soms verrassende gerechten,zoals die gefrituurde insecten echt een delicatesse onder de thaise bevolking.
Op vele markten ziet men stalletjes die deze insecten (al dan niet gefrituurd) verkopen.
Populair zijn bijvoorbeeld sprinkhanen, bijenlarven, zijderupsen, meelwormen en miereneieren.

Hebben jullie ook al van die gefrituurde insecten gegeten als je op vakantie was in Thailand,en wat waren jullie ervaringen hierover?

Alsook wat is het meest exotische en onbekende wat je in Thailand hebt gegeten ? Misschien weet je nu nog niet wat het geweest is ? En was het lekker ?

Je kan hierboven stemmen in de peiling,eventueel kan je hieronder het één en ander kwijt over dit onderwerp.

Eet smakelijk !

http://www.thetravelword.com/wp-content/uploads/2010/10/thailand-insect-food.jpg

Ja, ik heb wel eens gefrituurde insecten gegeten in Thailand.

De gekruide meelwormen vond ik het lekkerst. De kakkerlakken heb ik echter niet geprobeerd, die beesten vind ik écht te ranzig (hoewel dat niet zo schijnt te zijn…)

Ik vind meelwormen ook erg lekker…

Ja … en ik knabbel alles helemaal op :slight_smile:

Termieten in Afrika. Ze smaken gefrituurd gewoon naar chocola :slight_smile:

Buiten de meelwormen heb ik ook een keer sprinkhaan gegeten, vond het knapperig, en beetje smaken naar droge kip.

Ik heb me tegoed gedaan aan iets wat leek op zijderupsen (in Chiang Rai) en in Bangkok heb ik weleens een sprinkhaan verorberd.
Zijderupsen smaakten naar chips, en sprinkhaan naar patat. Geniet ervan !

Hans.

Ook hier de sprinkhaan, vond er niet veel aan…

Ik heb schorpioen en krekels gehad en moet eerlijk bekennen vond er reuk nog smaak aanzitten, het enige wat er smaak aangaf was die olie en de kriuden die ze eroverheen deden. Kakkerlakken eet ik uit principe niet, dat zijn beestjes die komen op afval en vuil af.

Regelmatig ! Heerlijk met een koud biertje erbij !

In thailand nog niet. Wel al in Nederland. sprinkhanen, meelwormen etc. smaakt heerlijk!

Nou het meest exotische en onbekende wat ik vroeger heb gegeten was slang en krokodil !
De smaak van de slang was erg lekker ( kipachtig)
Weet niet ofdat het restaurant nog bestaat in Chiangmai aan de Tapae road.
S’middags kon je een slang uitkiezen die je s’avonds kon opeten
Wat betreft de krokodil,die vond ik een beetje een weeïge, zoete smaak hebben.

wat ik op heb in thailand is gefrituurde krekels,sprinkhaan en meelwormen. en ik moet zeggen smaakte niet slecht

Ook ik proef altijd van alles, zo ook gefrituurde sprinkhaan. Heel lekker totdat er een ‘melige’ tussen zat, dan hoef je ineens niet meer. De gekookte sprinkhanen smaken net zoals bij ons de balletjes in de soep! Echt waar; je merkt niet eens dat er vleugeltjes oid in je mond zit. De meelwormen eet je lekker als ‘frietjes chips’. Al twwe keer mocht ik van een echte Thaise de kakkerlakken niet proberen…gelukkig! Over een paar weken ga ik op spinnen en schorpioenen jacht…of ik die ook op ga eten?? Proeven in ieder geval!

Nog nooit slang of iets anders buiten die gefrituurde insecten gegeten charel?

Wie wel nieuwsgierig is maar bij zo’n stalletje plotseling doodsangsten uitstaan raad ik aan rustig te beginnen. Mijn eerste maal was een mieren en groenteschotel. Je raad het misschien al, de groentesmaak was sterker dan die van de mieren. Lekker gewokt. De grote insecten heb ik nog niet geprobeerd, maar elke reis een nieuw insect, zeg ik maar.

nee slang heb ik jammer nog niet gegeten. wel krokodil, leguaan,struisvogel en misschien wel andere diersoorten waar ik niks van af weet

Ik heb ook springhaan gegeten en is niet verkeerd.

Ik kan me bijna niet voorstellen dat kakkerlakken, al dan niet gefrituurd, gegeten worden. Ze verkeren bij voorkeur in riolen en beerputten en zelfs een Thai is daar niet gecharmeerd van.
Heb me ooit eens laten verleiden tot een sprinkhaan en iets wat op een dikke zijderups leek, maar die laatste is me niet goed bekomen.
Het is bij een mislukte poging gebleven.

Nog geen insekten maar wel al krokodil, rat en buffel. Het laatste was redelijk taai vond ik.