Insecten op je hotelkamer, lekker voortslapen of een ander kamer vragen?

Verblijven in Thailand betekent ook weleens een beestje tegenkomen.
Een gekko op het plafond van je hotelkamer vindt de een juist wel leuk, terwijl de ander geen oog meer dicht doet.
Een paar jaar geleden toen we in Koh Samet verbleven had ik het genoegen kennis te maken met een joekel van een varaan die lekker aan het slapen was in het toilet.
Zelf was ik er niet gerust in en heb wijselijk de hulp ingeroepen van de uitbater die het dier met enkele rake stokslagen verjaagde.
o’ja,s’anderdaags een andere kamer genomen ,mijn matras zat vol met Bedwantsen,heel de nacht niet kunnen slapen van de jeuk.
Hoe zouden jullie reageren,vraag je een ander kamer aan of vertrek je meteen?
Stem hierboven in de peiling eventueel kan je hieronder het één en ander kwijt over het onderwerp.

http://static.zoom.nl/9B473560572D57F77CDA07C606BC8DFC-gekko.jpg

Met dank aan Hans voor het meebedenken van de peilingsvraag!

:chin:Als het 1 mug of zo is sla ik hem dood maar als het echt smerig dan vraag ik wel een andere kamer is die er niet ga ik na een ander hotel
maar meestal als je een airco hebt hoef je hier geen last van te hebben

Nou gewoonlijk smeer ik mezelf voor het slapen gaan in om de muggen op afstand te houden.
De Gekko’s laat ik meestal lekker hun gang gaan, die zorgen er toch vaak voor dat enkele insecten (ook muggen) uit je kamer verdwijnen.
Andere ongedierte die ik al ben tegengekomen op de hotelkamer: dikke vettige spinnen die kennis maken met mijn schoenzool,Kakkerlakken en bedvlooien in overvloed.

Een enkele mug of spin maak ik dood. Een gekko is een beetje afhankelijk van hoe groot die is, een grotere gekko hoor je namelijk lopen door het geluid van de zuignappen, ook zeer hinderlijk…

Ongedierte wat ik heb meegemaakt zijn; kakkerlakken, spinnen en mieren

Ja, kakkerlakken en mieren. Gekko’s , muggen, en ook wel padden. In andere landen muizen (maar was ook eigen fout, voedsel op de kamer) , en springkikkers.

In Ayutthaya een half mierennest wat de deurpost van mijn douche volledig in bezit nam, voor mij echter geen reden om een andere kamer te nemen, ze doen verder niets.

Op Ko Chang had ik het genoegen van een “shared bathroom” met een dikke (10-15 cm ) pad. Een pad doet ook niets , hij wilde wel ontsnappen, maar koos steeds de verkeerde weg. Na afloop van het douchen even geholpen.

In Khao Sok werd ik wakker gehouden door onbekende dieren. Het zou kunnen dat het eekhoorns waren, apen zou eventueel ook kunnen.
Ze bonkten steeds op het hout van mijn bungalow, misschien om insecten te vangen ? Ik vroeg de volgende morgen aan de eigenaresse
van het resort wat het geweest zou kunnen zijn. Ze sprak de legendarische woorden: Het was vast een vrouw…

Hans.

Gekko’s, muggen, kakkerlakken en een klein spinnetje verwijder ik zelf of laat ze zitten. Echter in Bangkok afgelopen jaar zo’n enorme spin op de kamer dat ik maar even naar de receptie ben gelopen want om een exemplaar van een cm of 15 doorsnee nou zelf te verwijderen werd me iets te gortig.
Moet toegeven dat ik de gehele nacht als ik wakker werd wel even om me heen aan het kijken was en het toilet ook aan een grondige inspectie heb onderworpen. Maar verder niets meer gezien…En ja het kan geburen in een tropisch klimaat dus maak me meestal niet zoveel uit als er een beestje of iets loopt als het maar normale afmetingen heeft en van slangen moet ik al helemaal niets hebben…Tegenkomen in de jungle is leuk maar niet op mijn slaapkamer.

Mag ik vragen in welk type hotels deze beesten zitten? Ik heb een panische angst voor spinnen en een spin van 15cm, ik vrees dat ik dan Thailand bijeen kres. Wij hebben voornamdelijk 3-4* hotels. Kom je die daar ook tegen?

Nou bij de luxere hotels met aircon op de kamer, kom je geen gekko of iets dergelijks tegen. Want die kunnen er simpelweg niet in. vooral in de wat simpele lodges kom je dit soort beestjes tegen. Gekkos zijn nuttige dieren die muggen en vliegen eten, kan er uren naar kijken hoe handig ze zijn in het vangen van insecten aan het plafond. helaas kunnen ze veel lawaai maken , meestal tegen de ochtend roepen ze heel hard TOKKO, TOKKO. En ze poepen ook , zijn maar hele kleine keuteltje, net iets groter als een muizenkeutel, en ja daar is iedereen ook niet van gediend.

Milkietje, een spinnenfobie is erg gemakkelijk te behandelen. Wellicht ga je daarna wat relaxter op reis?

Sent from my GT-I9300 using Wereldwijzer

hang altijd overal mijn eigen muskietennetje op, dus slaap heerlijk.
en mieren of spinnen?? ach die doen toch niks.
weleens een slang of schorpioen gehad, maar eigenaar gevraagd die te verwijderen.

Het hangt er helemaal vanaf! Mieren zijn meestal wel oke, maar heb wel eens zoveel mieren rond de badkamer gezien dat ik dat toch niet zo prettig meer vond, gelukkig op een pad, maar het zag wel zwart van de mieren.

Muggen maak ik me nooit zo zorgen over, ookal ik graag een gekko in me buurt heb zodat die lekker worden opgepeuzeld. In Chiang Mai had ik begin dit jaar wel een guesthouse met een enorm muggenprobleem, door zieke bananenbomen. Dat is toch even minder om te douchen met 20 muggen om je heen, haha.

Laatst in Shanghai had ik een kamer in een hotel met kakkerlakken, dus naar de receptie en een nieuwe kamer gekregen die wel zonder die beestjes was uitgerust. Verder ben ik ze niet vaak tegengekomen in mijn hotelkamers. Een keer in Borneo, een hele grote in een shared bathroom, maar die bleef gelukkig in een hoekje zitten.

Oh, in Australie had ik een enorme spin op me kamer. Ik verbleef bij vrienden in Brisbane en die hebben 'm toen met de stofzuiger opgezogen. Dat was toch niet zo prettig, een andere nacht was er ook een, maar toen was er niemand thuis en heb ik gewoon het licht uitgedaan en hoopte dat ik zo snel mogelijk in slaap zou vallen, die griezels zijn enorm, even de naam kwijt van deze spinnen. Deze doen gelukkig niks, zijn niet giftig.

als je geen insecten op je kamer wilt, moet je vooral lekker thuis blijven. de deur goed dicht doen en nooit naar een tropisch land gaan.
Want insecten op je kamer zul je daar altijd aantreffen. Mieren zijn nu eenmaal niet tegen te houden, of je moet alles in de wijde omgeving volkomen plat spuiten. Dat gebeurt dan ook bij die grote all-in resorts. Beslist niet milieuvriendelijk, want vogels gaan er ook aan dood, en dus de aaseters ook. Er blijft geen beest meer in leven, behalve de toerist.

I second that … als je geen beestjes kan verdragen dan blijf je beter thuis …

Ikzelf ben (of beter gezegd: was) een absolute insecto-foob. Moest helemaal niets van beestjes hebben, maar ik kwam er al snel achter, dat ik dan geen leven zou hebben in Thailand.
De totale range van ongedierte waar ik me nog aan stoor heb ik teruggebracht tot spinnen en een bepaald soort mieren. Verder zal het me een zorg zijn.

Ik heb er eigenlijk niet zo’n probleem mee. Ik heb meestal accommodatie met airco en dan heb je niet zoveel last van insecten! Ik ben alleen niet zo’n fan van kakkerlakken!

Sinds er een keer een kakkerlak op m’n oor is gesprongen hou ik er ook niet meer zo van…iew.

Sent from my GT-I9300 using Wereldwijzer

Voor een paar kakkerlakken blijf ik wel op mn kamer tegenwoordig… Een echt grote gekleurde spin… daar roep ik wel iemand voor. maar zoals afgelopen jaar. Een schorpioen op mn kamer, die moten ze verwijderen maar kan je vertellen dat ik erna niet in de kamer geslapen heb… Uit angst er nog 1 te zien haha… Was ik toen ik de bewoonde wereld geweest had ik naar n ander guesthouse vertrokken maar helaas was dit in de middle of no where!:frowning:

Via Wereldwijzer app

Schorpioenen zijn niet leuk, deze heb ik in Venezuela ervaren. Ik heb toen zelfs een handdoek onder de deur van onze kamer gepropt om ze buiten te houden…

ben in de loop der jaren best wat griezels tegen gekomen
het engste was een zwarte schorpioen in kao lak onder de stoel waar ik op zat
mn man zei op gebiedende toon! je staat nu op en loopt weg van die stoel pfff
toen ik zag waarom schrok ik me rot