Wist u dat er 76 verschillende slangen soorten leven in Thailand waarvan er zes giftig zijn?
Oa:de cobra,Maleise adder,de krait en de groene adder,alsook de koningscobra en de russels pit viper!!(nasty very nasty)
Toen ik een paar jaar geleden in doi inthanon de "mae klang watervallen bezocht,had ik per ongeluk op een klein wit slangetje getrapt.
Gelukkig had ik gesloten schoenen aan,want nadien werd er me verteld dat dit toch wel een zeer giftige slang was.
**Hebben jullie al iets naars tegengekomen tijdens je verblijf in Thailand??**Hierboven heb ik een paar opties gezet,die je eventueel kunt aanvinken!
Als er andere soorten insekten of dieren niet zijn vermeld,dan kun je dit zetten onder anders en eventueel je comentaar hieronder toelichten!!
Gegroet:georgessiam.
Een paar jaar geleden toen er werd gestaakt door de ophaaldienst van huisvuil in Chiangmai,lagen er tonnen huisvuil te rotten langs de kant.
S’avonds toen we aan het wandelen waren,zagen we honderden ratten hun tegoed doen aan het afval!
Toen we,een pintje gingen drinken liep er zelf één langs mijn voeten(openluchtbar)recht in een mand,waar een baby aan het slapen was(eigenaar)
Vind het knap als iemand naar Thailand op vakantie gaat en GEEN kakkerlak tegenkomt…
Slangen wel eens gezien bij de familie in Isan…vorig jaar tijdens de regentijd ging er een kleintje over het pad naast het huis, wat voor een het was weet ik niet, maar volgens de familie was het wel een gevaarlijke…
Ratten kom je ook altijd wel tegen…
Twee jaar geleden in ons openlucht-verblijf in Ban Dung onaangenaam gewekt door rode mieren die midden in de nacht over me heen liepen en beten…vorig jaar was het een of andere duizendpoot die in de nacht over me heen liep en me had gebeten…irriterende brandende pijn…ze moeten altijd de farang hebben
:chin:Ja de meeste heb ik wel gezien hoort er nu eenmaal bij in de tropen:wereld: succes George
Een slang (oke ! niet al te groot maar toch) rond om het toilet op het strand van Chaweng / Koh Samui was een aparte ervaring, de kok van het restaurant heeft deze met toch wel met grote spoed verwijderd. Ratten , veel voedsel op straat dus! . Onder een boom op het strand liggen kan ook wel eens een beestje op leveren wat er uit valt. En kakkerlakken heb je ook in Spanje. En de gekko op de muur hoort er gewoon bij.
Apen! Geweldig om te zien!
En ratten ook! God wat heb ik lopen gillen in Bangkok! Mensen daar moeten op z’n minst gedacht hebben dat de douane een gek binnen gelaten had. Ik ben zooo vreselijk bang voor die beesten. (Heeft met mijn jeugd te maken) Ik begin zwaar te hyperventileren en word echt gek. Mijn man moest me echt heel strak vasthouden…achteraf schaamde ik me dood. Maar aan de andere kant kon t niet helpen, en die mensen zie ik toch nooit weer;)
En wat nog vergeten was om aan te vinken, die kleine schattige salamandertjes, het wemelde ervan op Koh Chang en natuurlijk slangen. Maar dat waren kleintjes hoor.
Tenen zijn van mijn man, ik bleef op veilig afstandje met de camera op inzoomen, ghe. De andere (en nog 30 meer, haha) heeft mijn man genomen op korte afstand.
heb met alles al meerdere ontmoetingen gehad, met de tjing tjoks en toeke(gekko) heb ik dagelijkse ontmoetingen.
bij slangen ben ik altijd de pineut, want dan staat mijn vrouw 2 km verderop te gillen dat ik hem moet doden, bij een 3 a 4 mtr lange king cobra laat ik dat aan anderen over:dag:
maar het meest verbaas ik me over,en soms best eng, de ontmoetingen met het dier de toerist.:zon02:
Bloedzuigers…
In '94 maakten we een tocht door het Khao Sok NP. Tijdens deze wandeling nam de gids een groot kapmes mee. Op de vraag waarom, kregen we als antwoord om takken en struiken weg te kappen zodat er een begaanbaar pad ontstond, en om eventuele slangen te lijf te gaan. Van tevoren kregen we allemaal linnen(?) sokken uitgereikt om deze aan te trekken over je normale sokken en dan je broekspijpen erbij in te stoppen, vlak onder de knie kon je deze sokken dan afbinden. Waarom?.. tegen de bloedzuigers. Tijdens het eerste deel van de tocht geen bloedzuiger gezien. Toen even rustpauze… Zat de gids met dat grote kapmes in zijn oksel te prikken om een bloedzuiger weg te halen… Pas toen bemerkte ik ook dat ik al diverse malen te pakken was genomen door die beesten. Mijn hele sokken roodgekleurd door het bloed. Die beesten zuigen zich vol met jouw bloed en laten vervolgens weer los. Ik heb nooit iets gevoeld. Ze waren toch door die linnen sok heengekomen, hadden zich tegoed gedaan aan mijn bloed, maar konden de sok niet meer verlaten. Gevolg, ze zaten klem tussen mijn sokken en schoenen en werden dus verpletterd en daardoor mijn sokken en schoenen vol met bloed. Maar ik had niets gevoeld, dus vond het allemaal wel meevallen.
Volgende dag. Weer op trekking door de jungle rondom het Raja Praba stuwmeer in Khao Sok NP. Weer die sokken aan en weer diverse malen te pakken genomen door die beesten. Bij terugkomst op de rafts tijd voor een verfrissende zwempartij in het meer. Opeens een afgrijselijke gil uit het hutje naast ons. Daar zaten 2 jongens. Had één van hen een bloedzuiger aan zijn balzak hangen… “Geeft niks Ruud, als ie volgezogen is laat ie vanzelf weer los”…Hilariteit alom…
Nog veel meer verhalen kan ik je vertellen over teken op oogleden en oorlelletjes, slangen op “onbewoonde” eilandjes, ontmoetingen met leguanen/varanen, apen die tikkertje spelen op het dak van je boomhut, spinnen op de trap naar diezelfde boomhut, gekko’s aan het plafond (lekker laten zitten) en dan nog de kakkerlakken, ratten en heel veel ander ongedierte…
Op het moment dat een bloedzuiger zich vastbijt, dient ie een stof toe waardoor je bloed rondom de beet niet zo gemakkelijk stolt. Deze stof heeft ook een verdovend effect, waardoor je m dus niet voelt (waren er maar meer beesten met dit effectlol2) :dag:.
Hmmm ik kijk al uit naar de eerste ontmoetingen…:paranoid:
Grts,
Jelle
Georges,
Ik ben alles tegengekomen wat je hebt opgenoemd op een krokodil na. Die mag ook wegblijven.
Haha Jelle! Jij moet nog!lol2 Je kan nog terug en een weekendje Center Parcs boeken;)
Op Koh Chang had ik bij IndependentBo een shared bathroom met een dikke pad.
Een veeleisend type pad , denk ik, want het was de enige warme douche die ze hadden.
Hans.
Ze houden van klam en nattig dus dat zal het zijn! Maar brrr een dikke pad in je douche…ben er niet bang voor maar prettig is anders.
Ik heb vroeger ook nog op een zwarte schorpioen getrapt,toen ik bij mijn vorige vriendin (mukdahan)verbleef.
Ook nog vermelden toen ik op Koh Samet verbleef,was er tijdends mijn bezoek op het toilet een “gluurder"aanwezig,namelijk een toraket"hagedis” die tussen de deurstijl en het plafond hing.
Had toen de eigenaar verwittigd die het “beestje” met een stok heeft verwijderd!
Volgens mij zijn er daar nog grotere bloedzuigers…lol2
Grts,
Jelle
lol2
in thailand nog gelukkig geen slang tegen gekomen, in mexico wel. wel bleek net nadat ik bij een boom weg was gelopen een slang naar beneden te vallen. gelukkig heb ik dit gemist want ik heb echt een slangenfobie.
ben bang dat ze me gelijk af hadden kunnen voeren.
jullie zijn daar blijkbaar niet bang voor, was de slang wel bang voor jullie of ging ie in de aanval?
gr ladyp
Ghe, ben er niet bang voor. Mits ze kleiner zijn dan 10 cm! lol2
Zagen een slangetje, cm of 30 zitten in de struiken. We reden er langs en stopten even om te kijken. In het zelfde bosje zat een nest met puppy’s. (Het was in een “woonwijk”) Toen zagen we de slang wegkruipen en gelijk daarna één van de puppy’s heel hard janken. Heb niet gekeken, durfde het niet. Maar denk wel dat mijn vermoeden waar was. Slang had puppy gebeten:frown:
aaaaaaaaaaahhhhhhhhhhh, nee dan zou ik ook niet kijken. ik weet dat het de natuur is maar ik ben echt super bang voor slangen… ik word al gek als ik ze op tv zie.
gr