Insectenplaag appartement Thailand

Dag allemaal,

Ik huur een appartement in Thailand en op de ene of andere manier hou ik last van insecten. Het lijken op kleine miertjes en blijf ze dooddrukken, maar ze komen net zo hard weer terug. Is dit normaal hier in Thailand en ondervinden meer mensen toevallig deze klachten ook?

Ja ik weet precies wat je bedoelt. Wat je zou kunnen doen is op de plek waar ze binnen komen gif spuiten. Verder zorgen dat al je eten goed dicht is want meestal komen ze daar op af. Ik had ze vaak in de keuken. Dus wat ik deed is gif bij de ramen spuiten en deurposten en dan ging het stukken beter. JA insecten in huis is heel normaal daarom heb ik dus altijd standaard gif in huis als ik in Thailand ben. Heb veel gehuurd in Thailand en langere tijd op Koh Tao gewoond.

Wanneer je geen nest van mieren in huis hebt is het een kwestie van je huis schoon houden.
Eten in de koelkast of idd goed afgesloten opbergen.
Ook geen etensresten in een prullenbak/vuilnisbak in huis.
Blikjes frisdrank, yoghurt bekers enz. eerst onder de kraan afspoelen voor ze in een prullenbak te gooien.
Vloeren regelmatig dweilen met een goed schoonmaak middel.
Het is nu eenmaal wat anders dan in een westers land.
Ik zou zo weinig mogelijk met gif spuiten, het is nl geen plaag maar een kwestie van aanpassen.
Dooddrukken en met gif spuiten werkt nl maar kort en er zijn meer mieren dan jij dooddrukken/spuiten kan.
Aanpassen en schoon houden werkt veel beter.

Ik woon ook in BKK, maar heb er (nog) geen last van gelukkig ! Moet wel ff goed schoonmaken dit weekend :slight_smile:

Ja ik deed het altijd met gif want ik had iemand die mijn huis schoonmaakte. Ik had er alleen heel af en toe last van. Zodra er iets open stond was het bij mij raak. Maar goed woon nu in Nieuw Zeeland en heb er geen last meer van lol.

Tja, zelfs ongedierte wil nog niet in Bangkok wonen…Goeie voorzet Dave…!! :was:

Mieren kunnen overal terecht. Een leuke plek zijn de gangetjes onder de tegels. Die gangetjes ontstaan, als ze met een “kam-spatel” de cement/lijn verdelen. Zie ze daar maar eens uit te krijgen.

je moet die diertjes niet dood maken want all zn familieleden komen hem dan begraven

nee je hele huis vol met mieren daar word je blij van.

snachts een paar gekko’s binnenlaten werkt ook…
die zijn dol op ongedierte:chin:

jeroen

Dit kunnen ook de “white ants” zijn. Ik liet ze tijdens mijn vorige verblijf 1x per 2 maanden door “Rentokill” weghalen. Dan mag je 4 uur niet in je huis, maar je bent er wel van af. Helpt ook tegen kakkerlakken.
Verdere tips van de anderen (voedsel in de koelkast e.d.) opvolgen.
Groet,
Margo