Insecten op je hotelkamer, lekker voortslapen of een ander kamer vragen?

Verblijven in Thailand of ergens anders in één zonnig land,betekent ook weleens een beestje tegenkomen.
Een gekko op het plafond van je hotelkamer vindt de één juist wel leuk, terwijl de ander geen oog meer dicht doet.

Een paar jaar geleden toen we in Koh Samet verbleven had ik het genoegen kennis te maken met een joekel van een varaan die lekker aan het slapen was in het toilet.

Zelf was ik er niet gerust in en heb wijselijk de hulp ingeroepen van de uitbater die het dier met enkele rake stokslagen verjaagde.
o’ja,s’anderdaags een andere kamer genomen ,mijn matras zat vol met Bedwantsen,heel de nacht niet kunnen slapen van de jeuk.

Peilingsvraag
Hoe zouden jullie reageren,vraag je een ander kamer aan of vertrek je meteen?
Stem hierboven in de peiling eventueel kan je hieronder het één en ander kwijt over het onderwerp.

Jeetje Georges, dan stel je een vraag over wat te doen bij insekten en dan plaats je er een gezellige foto van zo’n leuk gekko’tje bij.
De gekko laat ik zitten, schattige beestjes, die bovendien eventueel aanwezige insectjes opeet. De Varaan… ik vermoed dat ik dan ook even informatie zou gaan inwinnen bij dezen en of genen.

Bedwantsen lijkt me wel een reden voor een andere kamer (eeh… lees: ander hotel).
Overige insecten:… (Sorry Marianne Thieme en fans) Die mep ik dood! :nadenken:

Dat hangt er wel een beetje van af. Wat verwacht ik van het hotel. Hoeveel sterren heeft het. Zit ik in Thailand of juist in Spanje. En wat voor beestjes zijn het? mierenplaag, kakkerlakken. Bij kakkerlakken meteen andere kamer svp!

en dan vermoed je dat de kakkerlakken niet in een andere kamer zitten??

Melden bij de receptie en aannemen dat ze het snel oplossen…

Ook zo!

Wanneer ze het in sommige landen “snel oplossen” slaap je daarna in een walm van de gifspuit, die eventjes is los gelaten op die beestjes…

Ik zou het persoonlijk niet erg vinden als er een gekko in de kamer zit, maar niet als ik slaap.
Ik kan gewoon niet slapen met het idee dat er wat dan ook voor beestjes op m’n hoofd kunnen rondkruipen als ik lekker lig te slapen. En als er een plaag insecten (maakt niet uit welke soort) zou ik meteen naar een ander hotel gaan en m’n geld terug eisen. Als het er overigens maar 1 is dan vraag ik de persoon waarmee ik ben het beestje vriendelijk dood te meppen :tssk:

Of je valt voor eeuwig in slaap… In het nieuws duiken weleens verhalen op dat toeristen op mysterieuze wijze zijn overleden op hun hotelkamer. Er wordt vervolgens gespeculeerd dat het door het gif komt wat ze tegen insecten gebruiken…

Hoe doe je dat? Iets vriendelijk doodmeppen :biggrin:

Bedwantsen hoef ik niet… Al zou ik me denk ik ook doodschrikken van een varaan. Ik ben een beetje een schijterd wat dat betreft, dus laat mij maar lekker zonder beestjes op een kamer zitten. :hihi:

Dat hangt ervan af, wat het is. Muggen kan je zo veel mogelijk dood meppen, als er maar geen openingen naar buiten zijn, want dan blijf je bezig.
Ik sliep eens met mijn vrouw in een vrij luxe kamer in Zuidelijk Afrika. Licht uit, ogen dicht. Horen wij geritsel. Zoeken, zoeken, maar pas na een tweede inspectie zagen wij iets. Dat “iets” leek op de staart van een slang, die tussen de muur en de airco omlaag bungelde. Maar toen wij goed keken, zagen wij, dat er ook nog een poot te voorschijn kwam. Was een varaan, die daar in de airco nestelde. Wij hebben hem rustig laten zitten, want de spleet was niet breed genoeg om hem er door te laten komen.

Bedvlooien: ander hotel/guesthouse

Voor de rest laat ik lekker zitten. En als er een mug irritant komt zoemen rond mijn oren dan sla ik hem dood.

Nog iemand een gekko op het plafond van je hotelkamer of bedwantsen gevonden tussen je lakens?

Bij mijn meeste bestemmingen is het gelukkig sowieso niet echt een issue. Kleine insecten zijn uiteraard wel irritant, maar nu eenmaal onvermijdelijk. En in een grote stad raak ik ook niet direct in paniek als ik eens een keer een kakkerlakje zie.

Tijdens m’n laatste vakantie naar Japan was dat in Kochi echter wel even een ander verhaal. Daar had ik een Japanse kamer, dus geen bed maar op een futon op de vloer slapen. Het was nogal warm en ik kreeg de airco niet goed ingesteld (al die knopjes met rare tekentjes ook…), dus heb ik het raam op een flinke kier gezet, wellicht zal dat ook een rol gespeeld hebben. Maar 's nachts wordt ik wakker van een raar geluid: op tafel slingerde een plastic zakje rond, en daar zat een kakkerlak van een centimeter of 8 op. En een van de zeer alerte soort, want geen schijn van kans dat ik hem een mep gaf. Ook al laat zo’n beest zich echt niet door een beetje hoogteverschil weerhouden, in zo’n geval is een gewoon bed toch echt wel even prettiger. Gelukkig heb ik hem de tweede nacht niet meer gehoord of gezien, maar ik heb toch weleens beter geslapen…