Goedemiddag allemaal,
Ik lees al een tijdje stiekem mee op jullie forum maar vond het nu wel echt tijd om ook zelf wat te posten ;-).
Afgelopen februari zijn mijn vriend en ik voor het eerst naar Azie geweest en zijn we helemaal verliefd geworden op Azie! Mijn vriend heeft mij in Thailand ten huwelijk gevraagd en in september gaan we dan ook trouwen. Een paar weken geleden hebben we direct de tickets naar Vietnam geboekt en nu zijn we druk bezig met de route/planning.
Onderstaand schema zijn we tot nu toe op uit gekomen, voordat ik het eea ga vast leggen zou ik heeeeel graag jullie advies/ideeen erover horen want we kunnen nog makkelijk schuiven.
Wij houden van verschillende dingen zoals natuur (veel ook in Thailand gezien), cultuur (leuk, maar niet te veel), avontuurlijke activiteiten en we zijn duikfanaten. Gezien dit alles in Vietnam kan hebben we voor Vietnam gekozen. We houden alleen niet van hele dagen niets doen en bij het strand/hotelletje zitten.
Zo 7 sep: Aankomst HCM in de middag
Ma 8 sep: HCM (willen we de tunnels bezoeken)
Di 9 sep: HCM - Da Lat (vlucht 8.20 - 9.10)
Wo 10 sep: Da Lat (secret tour via Villa Pink House?)
Do 11 sep: Da Lat
Vr 12 sep: Da Lat - Danang (vlucht 14.00 - 15.20)
Za 13 sep: Danang
Zo 14 sep: Danang
Ma 15 sep: Danang - Hanoi (vlucht 12.10 - 13.25)
Di 16 sep: Hanoi (rijstvelden, waar?)
Wo 17 sep: Hanoi (boottocht 2D1N bai tu long)
Do 18 sep: Hanoi (boottocht)
Vr 19 sep: Hanoi - Can Tho (vlucht 12.45-14.55)
Za 20 sep: Can Tho (mekong delta)
Zo 21 sep: Can Tho - Con Dao (vlucht 12.35-13.25)
Ma 22 sep: Con Dao (duiken)
Di 23 sep: Con Dao (duiken)
Wo 24 sep: Con Dao (scooter
Do 25 sep : Con Dao (duiken)
Vr 26 sep : Con Dao - HCM (vlucht 11.00-11.55)
Za 27 sep: HCM - AMS
Dan een aantal vragen;
Da Lat:
- Is het miss leuker om op een andere manier dan vliegen naar Da Lat te reizen gezien we toch een hele dag hebben?
- Wat is nog meer een leuke (actieve) tour om te doen in Da Lat? Iets met watervallen of quad oid?
Danang:
Deze dagen willen we slapen in sea side village in An Bang, dat is ook goed te combineren met een dagje/bezoekje Hoi An, toch?
Hanoi:
Hoe en waar kan je het beste de rijstvelden bezoeken vanuit Hanoi? We willen slapen in street village hotel.
Can Tho:
Iemand ervaring met Can Tho? We willen graag op zo’n huisje op t water en dan 1 volle dag een tour doen, vandaar de 2 nachten.
Algemene vraag: zijn de binnenlandse vluchten de beste manier om te reizen of zijn er ook betere/leukere opties voor bepaalde routes? Ik lees ook steeds over easy riders maar dan ben je vaak wel een paar dagen onderweg van A naar B…
Ben benieuwd of jullie denken dat het nog beter/efficienter kan en of we nog echte MUST SEE’s/MUST DO’s missen!
Angkor What lijkt ons ook leuk om er tussen te plakken maar zou niet weten waar!
Ik kijk uit naar jullie reacties!
Gr Jacqueline
Via Wereldwijzer app