Huwelijksreis Vietnam

Goedemiddag allemaal,

Ik lees al een tijdje stiekem mee op jullie forum maar vond het nu wel echt tijd om ook zelf wat te posten ;-).

Afgelopen februari zijn mijn vriend en ik voor het eerst naar Azie geweest en zijn we helemaal verliefd geworden op Azie! Mijn vriend heeft mij in Thailand ten huwelijk gevraagd en in september gaan we dan ook trouwen. Een paar weken geleden hebben we direct de tickets naar Vietnam geboekt en nu zijn we druk bezig met de route/planning.

Onderstaand schema zijn we tot nu toe op uit gekomen, voordat ik het eea ga vast leggen zou ik heeeeel graag jullie advies/ideeen erover horen want we kunnen nog makkelijk schuiven.

Wij houden van verschillende dingen zoals natuur (veel ook in Thailand gezien), cultuur (leuk, maar niet te veel), avontuurlijke activiteiten en we zijn duikfanaten. Gezien dit alles in Vietnam kan hebben we voor Vietnam gekozen. We houden alleen niet van hele dagen niets doen en bij het strand/hotelletje zitten.

Zo 7 sep: Aankomst HCM in de middag
Ma 8 sep: HCM (willen we de tunnels bezoeken)
Di 9 sep: HCM - Da Lat (vlucht 8.20 - 9.10)
Wo 10 sep: Da Lat (secret tour via Villa Pink House?)
Do 11 sep: Da Lat
Vr 12 sep: Da Lat - Danang (vlucht 14.00 - 15.20)
Za 13 sep: Danang
Zo 14 sep: Danang
Ma 15 sep: Danang - Hanoi (vlucht 12.10 - 13.25)
Di 16 sep: Hanoi (rijstvelden, waar?)
Wo 17 sep: Hanoi (boottocht 2D1N bai tu long)
Do 18 sep: Hanoi (boottocht)
Vr 19 sep: Hanoi - Can Tho (vlucht 12.45-14.55)
Za 20 sep: Can Tho (mekong delta)
Zo 21 sep: Can Tho - Con Dao (vlucht 12.35-13.25)
Ma 22 sep: Con Dao (duiken)
Di 23 sep: Con Dao (duiken)
Wo 24 sep: Con Dao (scooter
Do 25 sep : Con Dao (duiken)
Vr 26 sep : Con Dao - HCM (vlucht 11.00-11.55)
Za 27 sep: HCM - AMS

Dan een aantal vragen;

Da Lat:

1. Is het miss leuker om op een andere manier dan vliegen naar Da Lat te reizen gezien we toch een hele dag hebben?
  2. Wat is nog meer een leuke (actieve) tour om te doen in Da Lat? Iets met watervallen of quad oid?

Danang:
Deze dagen willen we slapen in sea side village in An Bang, dat is ook goed te combineren met een dagje/bezoekje Hoi An, toch?

Hanoi:
Hoe en waar kan je het beste de rijstvelden bezoeken vanuit Hanoi? We willen slapen in street village hotel.

Can Tho:
Iemand ervaring met Can Tho? We willen graag op zo’n huisje op t water en dan 1 volle dag een tour doen, vandaar de 2 nachten.

Algemene vraag: zijn de binnenlandse vluchten de beste manier om te reizen of zijn er ook betere/leukere opties voor bepaalde routes? Ik lees ook steeds over easy riders maar dan ben je vaak wel een paar dagen onderweg van A naar B…

Ben benieuwd of jullie denken dat het nog beter/efficienter kan en of we nog echte MUST SEE’s/MUST DO’s missen!

Angkor What lijkt ons ook leuk om er tussen te plakken maar zou niet weten waar!

Ik kijk uit naar jullie reacties!

Gr Jacqueline

Via Wereldwijzer app

Hallo Jacqueline,

Ik denk dat jullie eerst moet feliciteren met je aanstaande huwelijk, dus bij deze.
Leuk om te lezen, dat je na veel lezen je de stap hebt genomen om een topic te starten.

Je vraagt om een reakties , sorry.

Zit een beetje met 16-9
Je kan rijstvelden zien in de omgeving van Hanoi in Sapa of in Mai Chau.
Maar Sapa in 1 dag is te weinig en ook voor Mai geld dat.

Dus daar 1 a 2 dagen meer voor reserveren.
Denk dat de beste optie is om in ieder geval 1 dag af te snoepen Dalat is.
Wil je nog een dag meer dan van Danang.

Voor het overige ziet het er helemaal goed uit.

Nu je vragen

Dalat.
Gezien mijn opmerking heb je 1.5 dag Dalat wanneer je zou vliegen.
Natuurlijk kan je op andere manieren gaan, maar over land is het van Saigon naar Dalat ook een dag zonder touristische stops.

Ik weet niet wat de beoogde tour inhoud, maar vond dit op internet.
http://www.clairebackhouse.com/dalat-secret-tour-with-rot-from-villa-pink-house/

Ik zou even kijken wat de ER in Dalat aanbieden en dan een keuze maken.

Danang
Geen probleem, je kan makkelijk en snel in oi Komen.

Hanoi.
Is beantwoord

Can Tho
Ben hier al 12 maal geweest.
Is wel veel veranderd in die jaren en de natuur moet eronder gelden.

Ik verblijf altijd in een het Victoria hotel, maar dat is wat anders wat jullie zoeken.
Hoop dat andere mensen je kunnen helpen met een lokatie om te overnachten.

Een complete dagtour is te doen, maar let op de prijzen.

Saigon
Even iets van mij
Je wilt naar de tunnels, maar neem dan een 1/2 dag tour en niet met de Cao Dai tempel erbij.
Dan heb je nog een halve dag over voor Saigon en dan zeker even naar het oorlogsmuseum gaan.

Daar heb je replica’s van de tigercages ( gevangenis cellen ) die je in het echt ziet in Con Dao.

Algemeen

ER
Deze kan je dan nemen in Dalat ipv de secret tour of in Danang/Hoi An.
En je kan deze wel voor 1 dag boeken.

Reizen
Gezien je schema en tijd , kan je overwegen een nacht bus of trein, maar je verdient er weinig tijd meer mee.
Kosten voor de bus zijn lager dan die van de trein en dan die van vliegen.

De afstanden op een andere manier kost je dagen, dus moet je deze weer ergens vandaan halen.
De andere manier zou dus bijv. de ER kunnen zijn, maar dan ben je ook 70 USD pppd kwijt; daar heb je een vliegticket+hotel+transfers voor.

Angkor Watt
Kan je doen, maar dat ligt echt wel uit de gooi; Cambodja.
Dan moet je vliegen vanaf Viet am, reken op 200 USD pp minimaal + meer visa kosten en kost je ook snel een dag of 3.

Wanneer je dit wilt , dan moet het schema helemaal op de kop.

Laat het hier even bij, en hoop dat dit wat van je vragen heeft beantwoord.

Gr.
Ton.

Beste Jacqueline,

aanvulling op ton.

Eerlijk gezegt zou ik in plaats van in da nang te verblijven. Een leuk hotel zoeken in hoi an. Eventueel heb je op 5 km van het centrum het strand met wat resorts. Het is waar je van houd. Ik noem da nang altijd het scheveningen van vietnam. Hoi An is een klein schattig plaatsje met veel Vietnamese en Chinese invloeden. 's avonds wordt het gezellig verlicht met lampions en worden er kaarsjes op de rivier losgelaten. de hele dag door heeft hoi an een gezellige sfeer.

als je 2 dagen kunt vrij maken zou je eventueel een 2 daagse tour kunnen doen met de easy riders da lat naar lak lake en terug. Prachtige natuur, watervallen, rit op een olifant, slapen in een homestay. Echt een aanrader! Zie www.easyridertrips.com en dan 3 daagse tour nha trang to da lat. dit is een voorbeeld tour. maar zoals hierboven is vast ook mogelijk.

hoop dat je er wat aan hebt.

Groeten, Eline

Hallo Eline,

Ben ik weer.

Ik denk dat je net in de periode van "full moon "bent geweest, want anders worden er in Hoi An de door genoemde lampions in de stad en kaarsjes niet op de rivier gezien.

Dus alleen met Full moon word de elektrische lampen uitgezet en Hoi An verlicht door lampionnen en worden er bootjes gevouwen met kaarsjes erin op de rivier gezet.

Bij de 4 en 5 sterren hotels doen ze dit elke dag om de sfeer te evenaren.

Wat ik ook iedereen even wil meegeven.
ga AUB niet rijden op een olifant, denk dat verdere uitleg niet nodig is.

gr.
Ton.

Beste ton,
Ik verblijf op dit moment in hoi an. En ik zie toch echt lampions die branden op de brug, aan de oever van het water en verder in de stad. Ook worden er kaarsjes op het water los gelaten. Misschien dat dit met de volle maan meer is. Dat weet ik niet. Ben nog nooit in hoi an geweest met de volle maan.