Ik ben van 10 t/m 21 september in Sunny Beach geweest in hotel Opal, een vrij kleinschalig hotel, dat ik van harte kan aanbevelen.
Sunny Beach is ongeveer wat ik er van verwachtte, niets, zelfs geen foto aan gespendeerd.
Wel om de dag met de bus op stap geweest naar Balchik, Elenite, Sveti Vlas,
Sozopol, Obzor en uiteraard Nessebar.
Nessebar en Sozopol zijn zeer de moeite waard hoewel ik oud Sozopol leuker vond dan oud Nessebar, het is wat authentieker gebleven.
Balchik is een leuk plaatsje met een prettige sfeer en een klein haventje waar je heerlijk kunt eten en shoppen, zoals overal wemelt het hier ook van de winkeltjes en als je goed rondkijkt en de tijd neemt kun je absoluut hele leuke en mooie shirtjes kopen zoals ik ze in Nederland niet zie.
Sveti Vlas en Obzor zijn kleine stadjes maar ook wel leuk, ik zou me in ieder van die plaatsjes minstens 8 dagen prima kunnen vermaken.
Elenite is afschuwelijk, 1 heel groot, mooi aangelegd en goed onderhouden park met een stuk of 6 van die giga mensenpakhuizen (all-in) en dat is het.
Een smal strand dat helemaal afgeladen staat met bedjes en parasols en prijzen om je dood te schrikken.
Ik ging op een terras een glaasje witte wijn drinken, ze schonken geen glazen alleen kleine flesjes, dan maar een klein flesje.
9 Euro en dat in Bulgarije, aan het uitzicht mankeerde niets dus ik heb heel lang over mijn flesje wijn gedaan.
Als je niets hebt met de all-in formule boek dan vooral geen vakantie in Elenite, wat de reisgidsen ook mogen zeggen.
Als alleen zwembad, strand en op gezette tijden verplicht eten vakantie betekend dan kun je gerust Elenite boeken.
Hetzelfde kan gezegd worden van Dunji, vijf giga mensenpakhuizen.
Wil je iets meer, lekker slenteren en terrasjes ontdekken dan zijn de andere drie plaatsjes zeker de moeite waard.
Voor mensen die een weekje lekker willen zonnen, slenteren en terrasjes ontdekken kan ik Sozopol aanbevelen.
Het Selena hotel (NIET Selena Beachhotel) is dan een absolute aanrader en te boeken via Nederlandse reisbureau’s.
Hotel Coral is ook een mogelijkheid hoewel ik daar zelf niet verbleven heb,
wel in het Selena hotel.
Bulgarije is absoluut een mooi vakantieland dat ten onrechte door vele vooroordelen niet bezocht wordt door Nederlandse toeristen.
Een kleine tip, niet wisselen in Nederland, niet wisselen op het vliegveld, gewoon naar de bank in Bulgarije, daar krijg je de beste koers.
Vergeet dan alleen je paspoort niet dat is verplicht bij wisselen in een bank.
Ik hoop dat mensen die Bulgarije overdenken iets hebben aan deze informatie.
Groetjes Tonia.