Mijn ervaring met sunny beach

hey, ik ben geland in sofia, daar aangekomen, heb ik een taxi gezocht, de taxichaffeur kon me geen vaste prijs zeggen, “maar ik heb een meter” vertelt hij, domweg stap ik natuurlijk in de auto, onderweg vertelde hij dat hij de meter niet opzet, omdat het zijn laatste rit is, zo verdiend ik iets bij vertelt hij er nog bij bij, hij vroeg me waar mijn eindbestemming is, voor 300 euro, kon hij me naar sunny beach brengen, “busstation is sofia is zeker gesloten” vertelt hij me, maar ik hield vol en zei hem dat ik naar de busstation wou, 50 leva moest ik betalen, dit was om 1 u s’nachts, in de bustation kwamen andere taxichauffeurs me lastigvallen, maar ik zei hun kortaf dat ik met de bus ging, pas om 7 u in de ochtend vertrok de bus, de bediendes achter het loket konden geen engels gelukkig was er een passagier dat me kon helpen, eindbestemming ‘sunny beach’ kennen ze er niet wel ‘slauche break’ of zo iets, en dit geschreven in hun geschrift
voor 33 leva kon ik naar sunny beach, naar euro omgerekend is dit rond de 18 euro, groot verschil met de taxi, ik was wel 8 u op de baan met de bus, die maar 70 km/u rijdt, op slechte wegen, het hotel in sunny beach was proper, personeel was super vriendelijk, ik logeerde in het “atol hotel” midden in het uitgaansbuurt, maar van nachtlawaai had ik geen last, alles is omgeveer de helft goedkoper dan bij ons, ik ging meestal uit in de bars, je moet er geen inkom betalen, je hebt er ook actie’s, 3 coctails’s voor 10 leva bv, en geloof me, alcohol is er in, ik voelde me er veilig, ik bleef ook altijd op de drukke wegen, en was er nooit dronken, ik was er immers alleen,
bij de terugreis hoorde ik andere verhalen op de bus, 4 nederlanders zaten op de bus, ze waren overvallen, hun passport en geld hadden ze afgenomen, hun hotel was buiten de uitgaansbuurt, ze vertelden ook verhalen van meisjes dat dronken toeristen versierden, meegingen naar hun hotelkamer, sex hadden en als de jongen in slaap viel, er vandoor ging met zijn geld enz, jongens dat tegen huizen plaste, werd inéén geslagen, door de plaatselijke bevolking, dus goei raad, drink in mate, en houd altijd u geld in’t oog, nooit in de achterzak, want die plukken ze er uit, de bus koste weer 33 leva, tot aan het busstation, van de busstation tot aan de luchthaven koste deze keer maar 12 leva, ik had mijn lesje geleerd, sunny beach is goed voor uit te gaan, nessabar, is ver het enige dat je er kan bezichtigen, ik ben blij dat ik bulgarije bezocht heb, en raad het iedereen aan, overvallen word je immers overal, zowel in de achterbuurten van brussel als in rotterdam, gebruik u verstand en je red het wel

wa verwacht ge anders van ne belg :slight_smile:
gelukkig zijn er nederlanders zoals jij, dat er ons soms eens op wijst

maar wel tof van je dat alleen naar bulgarije gaat om te feesten, respect, weinig mensen die ‘the balls’ hebben om alleen te gaan

Ik hoop dat je het naar de zin hebt gehad, wij logeerden in 2009 daar een paar nachten in het Karolina hotel. Het staat er helemaal vol met hotels.

De taxi’s in Sofia rijden op Ethanol, dat is goedkoop spul daar, ze brengen ze je voor 5 Euro al een heel eind op weg.

Heb je nog wat van het landschap kunnen zien onderweg naar Nesebar, ik vond het een bijzonder land om door te rijden.