hey, ik heb het hotel geboekt via booking.com
het hotel voor 7 nachten zou komen op een 266 euro, het vliegtuig via… ik weet het ni meer een link dat ik heb gevonden, hier op deze site
voor een 200 euro retour, deze land wel in sofia, zoals je kunt merken is deze reis veeeel goedkoper dan met een reisbureau, hiervoor dank aan deze site en al de mensen die me geholpen hebben met nuttige inf.
nu hoop ik dat ik geen slechte ervaring zal hebben met de boeking, zal ik jullie over enkele maanden wel kunnen vertellen
weten jullie hoeveel dat het zal kosten om van luchthaven sofia, naar sunny beach te reizen, ik heb een mailtje gestuurd naar het hotel voor een shuttle sevice, maar ze hebben nog niet geantwoord, taxi zal duur zijn vermoed ik, zouden er bussen rijden ernaar toe? of train?
wat moet ik zeker bezichtigen in sofia?, mischien dat ik er even tijd voor vrij maak
mvg gino
Hoi Stimi, leuk dat je geslaagd bent. Even een vraagje, zou je de naam van het hotel willen posten? Dan kan ik misschien nog even verder kijken voor je.
Sunny Beach is eigenlijk puur een zomervakantie-bestemming, zou dus niet te snel een antwoord van het hotel verwachten.
Vanaf Sofia kun je met de bus naar Bourgas, denk haast wel dat je in Sofia een overnachting
zult moeten regelen, hangt helemaal af van de tijd van aankomst.
Groetjes Tonia.
Wel je lan de bus of Taxi naar het busstation in Sofia, een taxi zal ongeveer 7 Euro kosten. Daar heb je verschillende busmaatschappijen, kleine bussen en grote bussen (touringbussen). Ik denk zelf dat je ieder uur een bus hebt richting Burgas, daar kan je dan een lijnbus nemen naar je resort.
Ik heb nog iets opgezocht voor u. Ik heb de afreistijden hier: Централна Автогара - София
De reisduur zal ongeveer 6 uur duren en de prijs is rond de 10 euro.
Hoi Stimi, als je deze website bezoekt vind je rechtbovenaan KOHTAKTN, daar kun je naartoe
mailen. Dat zou ik dan wel in het Engels doen, met Nederlands kun je het bij voorbaat vergeten. In het Engels heb je nog een kleine kans dat je een antwoord krijgt.
Vooropgesteld dat je de aankomsttijd al weet dan kun je gericht vragen stellen.
Toch nog even een zeer nieuwsgierige vraag: hoe ben jij bij Bulgarije, met name Sunny Beach,
terechtgekomen? Ik heb de indruk dat je nog tamelijk jong bent, of misschien ben je wel iets ouder en ook, net als Westhammerke en ik, gewoon van plan andere indrukken op te doen behoudens de standaardlanden.
Groetjes Tonia.
hey
ik juist het antwoord gekregen van het hotel, geen shutle dienst, dus taxi of bus.
bedankt al voor de hulp, ik ga de link straks na dit berichtje eens bekijken.
wel, ik ben 31j en ga nog graag uit, ben getrouwd en heb 3 kindjes, ik heb altijd al eens naar Ibiza willen gaan; maar nooit de kans er toe gekregen.
iemand van mijn werk zei om te lachen “als we nu eens allemaal naar ibiza zouden gaan”, natuurlijk vond ik het een schitterend idee, alleen niemand van mijn collega’s mocht gaan, van zijn vrouw; toen ik dat vertelde aan mijn vriendin zei ze “ga dan alleen”.
ja, zoiets moet je geen 2 keer zeggen, omdat ik weet dat ibiza superduur is zocht ik naar een alternatief, op een forum vroeg ik de raad aan andere mensen, iemand vernoemde sunny beach, deze heb ik opgezocht op google en you tube, en dit uitgaansparadijs beviel me wel en de rest weten jullie al.
ik heb al van andere mensen gehoord dat bulgarije, hongarije, zeer mooie landen zijn met een goed klimaat en goedkoop eten,… maar op internet lees je ook veel negatieve berichten, diefstal, overval enz.
maar meestal hebben de mensen, de neiging om alleen het slechte te vernoemen, dus afwachten maar he, sommige plekken in belgie zijn ook niet superveilig.
als de lokale mensen slim zijn, zou ik niet de prijzen opdrijven zoals in ibiza, salou enz, maar eerst de mensen naar bulgarije lokken, door goedkoop te zijn, een mooi en veilig land te zijn , een goede mond aan mondreclame is goud waard
een land ontdekken vind ik leuk, als we wandelen wil ik altijd weten, wat er achter de heuvel bevind
wat is jullie relatie met bulgarije? hoe zijn jullie erop gekomen om daar op vakantie te gaan?
groetjes
vergeten, mijn vliegtuig land op een slecht uur vrees ik, om 12u middernacht, dan nog de koffers enz nemen dus pas buiten om +/- 1 u
wat zou omgeveer de taxi kosten: sofia tot sunny beach?
Vanaf vliegveld Sofia kost het veel te veel, neem dan nog liever een overnachting in een budgethotel en ga de volgende ochtend. De afstand Sofia Sunny Beach is ongeveer 250 km.
In Bulgarije rekenen taxi’s bij het vliegveld Nederlandse prijzen. Denk nog even na hoe je het wilt regelen.
Groetjes Tonia.
Wel de laatste bus richting Burgas is om 22.30. En de eerste in de morgen is om 7 uur. Een taxi zal wel te duur zijn, want ik dacht dat het rond de 450 - 500 km is. Je moet heel het land doorkruisen.
Hoe ik in Bulgarije ben beland is een te lang verhaal maar ik ben blijven plakken daar. Ik heb iemand leren kennen wanneer ik op reis was in Cyprus en zo ben ik in Bulgarije beland. Ik kan wel zeggen dat ik al heel veel gezien heb in Bulgarije. Ik hou niet echt van Sofia. Mijn vriendin is van Veliko Turnovo, dus deze streek ken ik heel goed, en ik ga heel eerlijk zijn. Het jaar dat ik haar heb leren kennen, in 2007, was ik in twijfel waar ik zou gaan op reis, of naar Cyprus of naar … Bulgarije. We zijn met de maten naar Cyprus gevlogen en ik ben blijven plakken in Bulgarije.
Voila zo ben ik er beland en binnen anderhalve maand zijn we terug weg voor 3 of 4 weken. Weer andere delen van Bulgarije zien… ik kijk er al naar uit.
Groetjes.
oeioei, heb eens naar de landkaart gekeken, sofia en bourgas ligt wel extreem ver van elkaar, dit heb ik nog gevonden op internet Trein:
Vrijwel alle steden van enige omvang zijn per trein bereikbaar. Er rijden ook exprestreinen van:
Sofia naar Varna en terug
Sofia naar Burgas en terug
Sofia naar Rousse en terug
Sofia naar Gorna Orjachoviza en terug
In het hoogseizoen worden extra exprestreinen ingezet tussen Sofia, Burgas en Varna. Er rijden reizigerstreinen, sneltreinen en exprestreinen. Men kent een eerste en tweede klas. Het verdient aanbeveling van de snel en exprestreinen gebruik te maken en eerste klas te reizen. De vervoersprijzen zijn naar westerse begrippen extreem laag.
hoelang zou de trein erover doen denken jullie tot in burgas? kostprijs?
de trein zal waarschijnlijk niet rijden tot in sunny beach
groetjes
Afgelopen jaar was ik in Kiten en vanaf daar wilde ik met de trein naar Veliko Tarnovo, werd me afgeraden. Het treinennet in Bulgarije is ernstig verouderd, volgens Maria, een bulgaarse mevrouw van de receptie (goed engels sprekend) die haar hele leven nog nooit over de grens is geweest. De busdiensten zijn goed, alleen de tijden waarop ze rijden zijn niet geheel in overeenstemming met jouw aankomsttijd.
Groetjes Tonia.
De trein zou ik zeker niet nemen, de treinen zien er niet echt uit, en het is zoals je zegt, het treinennet is verouderd. De beste en goedkoopste oplossing is de bus, je zal een confortabele rit hebben.
Dat kan ik bevestigen, de langere reizen worden verzorgd door goede grote touristenbussen.
Ook voor de bus zul je je eisen iets bij moeten stellen, de meeste hebben geen echte airco maar wel een verversingssysteem. De stoelen zijn goed en onderweg zijn er stops. De kwaliteit
is van dien aard, dat als je een tukje kunt doen in een bus (ik kan dat niet, ook niet in een vliegtuig trouwens), je heerlijk kunt tukken. Wel jammer van de omgeving, zeker rond de tijd dat je gaat, dan staat alles in bloei. Prachtig.
hoi,
wij hebbben de trein genomen van Bourgas naar Sofia, Deze gaat ongeveer 6 x per dag. Er is ook een nachttrein. gereserveerde plaatsen, is ons prima bevallen. Het uitzicht onderweg was geweldig en voor de prijs hoef je het ook niet te laten. wij betaalden ong. € 10, pp. De rit duurt 6a 7 uur. Alleen moet je nog van het vliegveld naar het station reizen. wij hebben dit met een taxi gedaan, maar daar hebben we veel te veel voor betaald. Er schijnt ook een bus te rijden tussen het vliegveld en station.
succes.