ik zou graag naar bulgarije gaan, meer bepaalt sunny beach
ik heb op internet gekeken naar de goedkoopste hotel, booking bv, het is goedkoop, maar als je dan gaat kijken naar de vliegtickets, zijn deze zo duur dat als je het goedkope hotel en de vliegticket bij elkaar optelt, en er +/- 100 euro bijtelt, je aan de prijs zit van nekerman, dus waarom de moeite en de risico’s erbij nemen voor “maar” 100 euro. ok het is 100 euro maar bij nekerman heb je wel de garantie dat het vlot verloopt.
zou ik wachten op een last minut? bijna 400 euro voor de tickets (retour inbegrepen) vind ik toch veel, is meer dan het hotel
wat zou ik het beste doen?
Hoi Stimi, begin mei gaat Transavia weer vliegen op Bourgas, retourticket 279 Euro.
Vliegen vanaf Amsterdam naar Bourgas max. 3 uur. Ik weet niet voor welk hotel je gekozen hebt maar probeer of je een website kunt vinden en stuur dan een mailtje met de vraag of ze een shuttleservice hebben.
Ik word voor 70 Euro opgehaald van vliegveld Sofia, is een afstand van 245 kilometer naar het hotel. Naar wat ik begrepen heb is dit zelfs voor heen en terug, hoewel ik daar niet op reken.
Kijk ook eens op tripadvisor, als jouw hotel daar bij staat en ze hebben een website kun je die daar bijna zeker vinden.
Neem zeker geen taxi vanaf vliegveld Bourgas, die hanteren schaamteloze prijzen.
Stel dat een shuttle je 50 Euro kost (retour) dan kom je uit op: 121 Euro minder voor het ticket +100 Euro minder dan het reisbureau - 50 Euro shutle maakt 171 Euro die je in je knip houdt. Ik kan je vertellen dat je daar in Bulgarije een dag of vijf eet en drinkt en dat tweemaal
per dag, lunch en avondeten.
Veel succes en laat me weten of het gelukt is.
Groetjes Tonia.
hey bedankt voor de tip, wanneer gaat u naar sunny beach, hotel?
rijden er soms geen bussen van sofia naar sunny beach?
hoeveel keer ben je er al naar toe geweest?
groetjes
Stimi,
Goedkope vliegtickets naar Bulgarije vind je wel bij Wizzair, maar dan land je in Sofia. Ik heb wel eens een ticket kunnen kopen voor een paar tientjes, alleen dan moet je wel op het juiste moment boeken. Let ook even op alle toeslagen voor bagage, inchecken en betaling.
In dat geval moet je natuurlijk wel vervoer door Bulgarije zelf gaan regelen. Ik had daar een auto voor gehuurd, dat koste mij 30 Euro p/d bij een lokale verhuurder. Zoiets moet je ook wel aanspreken, het verkeer daar is niet te vergelijken met NL
Met taxi’s in Bulgarije heb ik trouwens een hele andere ervaring dan Tonia hierboven, ik heb voor een rit dwars door heel Sofia 5 Euro betaald.
Het hangt er denk ik van af wat je voor een vakantie je wil, gaat het je echt alleen maar om het strand dan zou ik een complete reis boeken. Je weet dan precies waar je aan toe bent.
Hoi Edwin, dat kan kloppen dat jouw ervaring anders was dan de mijne. De taxi’s bij het vliegveld en langs de hele kust vragen schandalige prijzen. In de steden kost het eigenlijk niets daar rijden ze op de meter.
Stimi, ik ben nog nooit in Sunny Beach geweest en zal daar ook niet komen, hou niet van gigahotels en all-in gebeuren. Het dorp waar ik naar toe ga is Arbanasi en dat ligt 4 km. van Veliko Tarnovo.
Groetjes Tonia.
Ik ben verleden jaar voor 4 dagen aan de Zwarte Zee geweest, en ik moet zeggen dat het mij niet beviel. Daarentegen Arbanassi, daar is de plaats waar je moet zijn voor de rust. Daar hou ik ook meer van en da natuur is er prachtig. Ik ga terug voor drie weken naar daar, en ik ga met de wagen, het is twee dagen rijden maar ik heb dat er voor over.
Met Wizz Air kan je heel goedkoop vliegen, maar je moet de prijzen in het oog houden, zo heb ik eens met 2 gevlogen voor 110 Euro, naar Sofia en terug.
De taxi’s zijn zeker niet duur, maar ja in Sofia ( aan de luchthaven) en aan de zwarte zee kan je tot het driedubbele betalen. Maar in een toeristisch gebied is het altijd duurder. Dit is in ieder land zo.
Klopt dat Wizzair goedkoop is indien tijdig geboekt maar van Sofia naar Sunny Beach is zo’n 250 kilometer. Bourgas ligt een stuk dichterbij en ik weet in ieder geval zeker dat je van daar met de bus naar Sunny Beach kunt. Lijkt me een stuk beter om te doen.
Ga je een rondreis maken, ik heb (voor tien dagen) Complex Izvora op het oog in Arbanasi.
Tonia en Westhammerke,
Wat leuk dat jullie naar dat deel van Bulgarije gaan, ik ben er in 2009 twee maal geweest. Gelogeerd in een klein dorpje in de buurt van Gabrovo, ik heb er ook paardrijden geleerd op z’n Bulgaars. Alles lekker relax en dicht bij de natuur, ik vond het heerlijk en veel leuker dan in Nesebar (Sunny Beach). Maar ja, iedereen houd van wat anders en als iemand naar het strand wil gaan zal hij/zij het in zo’n dorpje niet leuk vinden.
Het complex Izvora is het duurste in Arbanassi denk ik. maar wel zeer aangenaam om te verblijven, ik ben er al een paar keer gaan eten. We blijven altijd in Arbanassi en reizen van daaruit naar dorpjes of naar steden. Ik ben verleden jaar in Elena gewaast en dat vond ik echt prachtig, je hebt daar nog de barakken staan van de oude universiteit, de allereerste in Bulgarije.
Ik heb Izvora gekozen omdat het er zeer goed uit ziet en de prijs vind ik alleszins meevallen.
260 Euro voor tien dagen incl. ontbijtbuffet, komt de vlucht er bij (vroegboeken Euro 76 retour). Dan zit je toch voor een hele mooie prijs tien dagen in een heerlijk dorpje met vlakbij
Veliko Tarnovo om te gaan lunchen en lekker rond te slenteren. Wat dorpjes bezoeken kan, neem ik aan, met de bus.
Van het opnebaar vervoer weet ik niet zoveel, Ik denk dat je ieder uur een bus kan nemen richting VT vanuit Arbannasi en naar Gorna Oryakhovitsa. Maar om verder te reizen oet je naar het centrale busstation in VT waar je naar de grote steden kan reizen en met goede bussen. Van daaruit kan je naar Plovdiv, Sofia, Varna, Sliven (zigieunerstad), Burgas, noem maar op. alle grote steden kan je van hieruit bezoeken.
Maar VT is ook heel mooi en kan je ook een paar dagen doorbrengen, Het Tsarevits kasteel moet je zeker gezien hebben. En op een paar avonden is er een lasershow, met muziek aan de Tsarevits heuvel, dit is een prachtig schouwspel dat het kasteel verlicht. Ook kanje het Archeologisch museum bezoeken, en nog andere musea.
En niet te vergeten, Arbannasi zelf, een heel klein dorpje maar eerlijk gezegd ik ben er verliefd op. Met een prachtig uitzicht over VT. Waar je prachtig kan wandelen, meestal daal ik af naar VT om daar rond te slenteren en terug te keren. Daar heb je ook goede restaurants met folklorische live muziek. Echt genieten geblazen.
Ik ben 1 dag in VT geweest en heb alleen de Tsarevitz en het Preoborsky-klooster gezien.
Wil deze keer ruim de tijd nemen om VT te onderzoeken, er is echt nog veel meer te zien.
Heb Arbanasi gekozen omdat het vlak bij ligt en er uit ziet als een heerlijk dorp waar je, alleen al door de rust, kunt genieten en relaxen.
Hoi Westhammerke, ik vind het jammer dat je zo’n eind weg woont anders zouden we een keer af kunnen spreken om bij een lekker drankje een gesprekje te hebben over Bulgarije.
Ik weet niet hoe het in Belgie is maar in Nederland krijg je de mensen niet of nauwelijks naar Bulgarije. Ze staan stijf van de vooroordelen en kunnen mijn verhalen over de vriendelijkheid van de mensen en het mooie land maar nauwelijks geloven.
Groetjes Tonia.
Wel hier ken ik mensen die naar Bulgarije gaan, maar wel alleen naar de Zwarte zee, en weet je waarom… omdat het goedkoper is dan Spanje of andere vakentielanden. Ik probeer nu mijn ouders warm te krijgen om eens naar Arbanassi te gaan, ze zullen het vliegtuig nemen in de tijd dat ik er ben, maar ze zijn nog niet echt overtuigd. Maar in Vlaanderen zal je ook niet veel mensen vinden die echt het binnenland ingaan om de vele mooie plaatsen te zien. Dus ja, maar wij kunnen er dan misschien meer van genieten…
groetjes
Ik ken wel een taxichaffeur die een jaar of 6 geleden Spanje, de gigahotels en de (naar zijn idee vaak) te onverschillige manier van doen naar de gasten toe helemaal zat was.
Hij heeft toen ook Bulgarije geprikt en gaat sindsdien alleen nog maar naar Bulgarije, ook aan de zwarte zee. Niet zozeer omdat het goedkoper is als wel omdat de manier waarop je behandeld wordt als tourist over het algemeen erg vriendelijk is. Ik hoop dat je ouders net zoveel van Arbanassi gaan houden als jij en meer van het binnenland willen gaan zien.
De busreis van Kiten naar Arbanassi vond ik onwijs mooi, dat was in september, volgens mij moet je dat eind mei begin juni doen als alles in bloei staat. De zonnebloemvelden, de wijngaarden bij Karnobat, lijkt me schitterend.