Ben net terug van een vakantie in Arbanasi, geweldig, ligt vijf kilometer van Veliko Tarnovo. Prachtig dorp, schitterende omgeving en Veliko is het rondwandelen meer dan waard. Een hele goede tip voor een ieder die naar Bulgarije gaat en zelf de reis regelt: office-bulgariatransport.com.
Stuur een mailtje, vraag naar de prijs en je hebt binnen de kortste keren een antwoord. Ik ben voor 87 Euro opgehaald van vliegveld Sofia en keurig
netjes bij mijn hotel in Arbanasi afgezet (250 kilometer). Goed verzorgde chauffeur, engels sprekend. Als je rust en cultuur hoog op je lijstje hebt staan zou ik zeker zo rond eind mei naar Arbanasi gaan. Ben er tien dagen geweest en heb me geen seconde verveeld. Ik verbleef in hotel Izvora, goed verzorgd hotel. Heb ze niet op schoonmaken van de kamer kunnen betrappen maar ik hou mijn kamer ook altijd goed opgeruimd. Op zondag na iedere dag handdoekwissel. Voor het hotel was ik 261 Euro kwijt, inclusief ontbijt. Ook goed verzorgd met voor elk wat wils en iedere dag fruit.
Zoals gewoonlijk is de koffie bij het ontbijt niet te drinken, het is (soms) warm en het ziet bruin, dat is het dan. Persoonlijk geef ik dit hotel zonder meer een 8.5 en wil het iedereen aanraden.
fijn om te horen dat je het naar je zin hebt gehad. ik hoor veel negatieve verhalen over bulgarije maar ik werk en woon in veliko tarnovo en zou echt niet meer weg willen.
Tot nu toe ben ik in Sozopol, Kiten en Arbanasi geweest. Waar je inderdaad veel nare dingen over hoort is Sunny Beach tijdens het hoogseizoen. Dat is een plaats waar ik persé niet naar toe wil.
Ik heb nou eenmaal niets met gigahotels, zoek het altijd wat kleinschaliger en zolang een hotel een zwembadje heeft waar ik een uurtje kan zonnen hoef ik niet koste wat het kost aan de kust te verblijven.
Hallo iedereen,
Arbanasi en Veliko Tarnovo zijn inderdaad geweldige plekken om te bezoeken!
Zelf hebben wij meerdere vastgoed aankopen gedaan in deze omgeving en ben ik bezig met een adviesbureau, bemiddelingsbureau en binnenkort huizen verhuur.
Mocht u interesse hebben om op vakantie te gaan of dit te combineren met het bezoeken van verschillende stukken grond en huizen dan kunt u bij mij terecht voor informatie!
Ook heeft u de optie om voor een airport transfer te kiezen, 75 euro per rit (Sofia, Burgas of Boekarest —> Veliko Tarnovo)
De chauffeur spreekt of vloeiend Engels, of vloeiend Nederlands en Engels.
Mijn reiservaringen in Bulgarije: zeer goed bekend in de omgeving Veliko Tarnovo en Gabrovo, zeer goed bekend in Sunny Beach en Nessebar, goed bekend in Sofia, goed bekend in Ruse, goed bekend in Sliven.
Mocht iemand meer informatie willen over wat dan ook betreffende Bulgarije, stel uw vragen gerust!
Met vriendelijke groet,
Sander van Stee
Hoi Sander, als er weer genoeg ruimte is om je nog verder te orienteren zou ik zeker ook mijn aandacht richten op Sozopol en omgeving, Sozopol is authentieker gebleven dan Nessebar en heeft ook een prachtige omgeving.
Met een boot over de Ropotamo op zo’n 12 kilometer van Sozopol is aan te bevelen, een dagtour naar Kiten idem.
Voorlopig heeft Albanie mijn voorkeur, geweldig, maar ga zeker nog wel eens terug naar Arbansi, Veliko Tarnovo en Sozopol.
Groetjes Tonia.
Hoi Tonia,
Bedankt voor uw reactie en de tips!
Mijn ouders hebben een rondreis door (zo wat) heel Bulgarije gemaakt voordat zij een tijd terug een huis hebben gekocht en waren ook zeer te spreken over Sozopol.
Mocht er tijd zijn dan ga ik zeker een bezoekje brengen aan Sozopol en waarschijnlijk ook Pomorie
Voorlopig eerst een hoop dingen regelen aankomende vakantie en een tripje naar Istanbul, 27 April ga ik rijden.
Albanië schijnt ook prachtig te zijn en staat hoog op mijn lijstje.
Dit alleen als vakantiebestemming om rond te reizen aangezien de zaakjes daar nog wat minder goed geregeld zijn. (het armste land van Europa, aparte wetgeving etc), maar van wat ik hoor zeker de moeite waard om te bezoeken).
Voorlopig zijn mijn pijlen gericht op Bulgarije, waar momenteel een hoop mogelijkheden liggen
Groetjes en ik hoor graag van u hoe Albanië was!
Albanie is geweldig, het heeft een kwade geur in heel Europa maar het is de meest positieve vakantie ervaring geworden van alle vakantie’s incl. Bulgarije.
Ik ben daar 12 dagen geweest en heb ook met de bus rondgereisd als vrouw alleen, nergens ook maar een milimeter onveilig gevoel gehad, de bevolking is nieuwsgierig en hulpvaardig.
Het land is prachtig maar wordt erg vervuild door de bewoners al moet ik daarbij zeggen dat ik nergens een spoor heb gezien van vuilophaaldiensten.
Als je even kijkt op het Albanie forum vind je van zelf mijn reisverslag.
Groetjes Tonia.