Veliko Târnovo

Heeft iemand informatie over Veliko Târnovo?? Wandelkaarten, contactpersonen, leuke overnachtingsplaatsen, winkels… Alle informatie is welkom!

Misschien zijn er daar in de zomer ook folklorefestivals?

Groetjes
Veerle

Beste Veerle,

Ik heb even gekeken in ons reisburo systeem. Daar kan ik helaas niks voor je terugvinden. Wel heb ik even Veliko Tarnovo ingetikt op google.nl en daar komt wel iets meer informatie uit, maar nog steeds niet veel. Ik hoop dat er hier iemand is die wel wat meer informatie voor je heeft!

Gr. Cynthia

kom mij ook eens een bezoekje brengen,www.vakantieliefdesforumwinter.be

Karolientje dit heeft niks met het onderwerp te maken. Zou het op prijs stellen als je dit niet meer neerzet!

Dankje!

Hey Veerle,

als je naar Veliko tarnovo gaat zou ik als ik jouw was overnachten in Phoenix Hostel PhoenixHostel.com is for sale | HugeDomains ik ben hier afgelopen zomer geweest en het is geweldig… cathy en nick zijn super leuke eigenaars, de bedden liggen lekker, de badkamer is goed en het ontbijt is overheerlijk :smiley: en het is niet duur dus zou daar zeker slapen!

in veliko tarnovo moet je 's avonds zeker de lichtshow van de citadel gaan bekijken… als er een bepaald aantal betalende mensen zijn kan de rest gratis meekijken :wink: wij bekeken dit vanaf een kerkje waar je schitterend uitzicht hebt op dit lichtspektakel…

toen ik er was was er ook een soort van folklore festival met traditionele dans en veel eten en drinken… winkelen kan ik je zo niet vertellen wel hebben ze er leuke restaurantjes en dergelijke…

vanuit het phoenix hostel is het ook leuk om door de smalle straatjes van de oude stad te slenteren… ik had helaas veels te weinig tijd in veliko tarnovo want er is genoeg te doen ook in de omgeving!

Oké! Merci voor de tip!! We zijn ook van plan om in het Rilagebergte rond te trekken… Iemand een idee of daar mogelijkheden zijn om met een grote groep te overnachten (+/- 40 man)?

Hallo iedereen,

Veliko Tarnovo is de oude hoofstad van Bulgarije, met een levendig oud centrum en een modern nieuw centrum voorzien voor alle gemakken. In de omgeving kunt u leuk wandelen, kastelen, kloosters en grotten bekijken en uiteraard veel meer. Wat betreft de winkelfaciliteiten kunt u er voor alles terecht!
VT is een levendige studentenstad, met erg veel gezellige terrasjes en restaurantjes.
Ook het nachtleven is bruisend en de prijzen liggen er lager dan in Sofia en de kust streken.

Wij hebben 6 jaar geleden een huis gekocht in de omgeving, + - 25 km ten zuiden (Slaveykovo) en kijken er elke vakantie weer naar uit om de auto in te stappen richting Bulgarije.

De post’s zijn lang geleden, dus daarom houw ik het hier bij voor nu.
Voor meer informatie over de omgeving en mogelijkheden in en rondom Veliko Tarnovo kunt u altijd vragen stellen!

Met vriendelijke groet,

Sander van Stee, vierdejaars student International Tourism & Travel Industry te Breda.