Welke badplaats?

Graag hoor ik jullie mening over welke badplaats jullie voorkeur heeft en waarom?

Dan zal ik zelf meteen beginnen. Ik kies voor Zonnestrand omdat dit een vrij grote/drukke badplaats is, en ik daar meer van hou dan van een rustig dorpje. De stranden zijn groot, lang en breed en het zijn zandstranden! Zonnestrand heeft een boulevard met winkeltjes/restaurants en barretjes van 7 kilometer lang! Vanuit Zonnestrand is het leuk om een tripje te maken naar Nessebar, een leuk Bulgaars dorpje met klein winkeltjes. Nessebar-centrum is autovrij!!

Ik ga voor Varna heb er afgelopen zomer een aantal dagen door gebracht… Het is niet te toeristisch zoals zonnestrand bijvoorbeeld was, zo’n resort helemaal gebouwd op toerisme is niets voor mij,. Hoorde van wat Bulgaren dat ze het ook verschrikkelijk vinden, maar wel dat ze blij zijn dat het maar 2 plaatsen, sunny beach en golden sands is dat tot nu toe echt op toerisme gebouwd is… ik houd meer van plaatsen waar ook het echte dagelijkse leven zich nog een klein beetje afspeeld en waar genoeg te beleven is dus vandaar voor mij Varna :wink:

Cyn : heel veel succes met je eigen forum Ben in Albena geweest, maar is al zo lang geleden dat dit nu totaal niet meer te vergelijken is denk ik, was in 1988 !!
Ik hou ook wel van het dagelijks leven in een ander land maar combineer dat. Zit in een resort maar wil altijd een auto ter beschikking hebben zodat ik wel overal heen kan rijden. Heb hier ook echt wel contact gehad met de plaatselijke bevolking en ben hier ook door mensen thuis uitgenodigd en die hebben een hele maaltijd voor ons gekookt, heel lief
Vind de mentaliteit daar wel stroever als in Turkije, je komt er moeilijk in contact, ook misschien wel door de taal.Toen bestond nog geen mail en sms maar heb wel nog een jaar of 5 schriftelijk contact gehad met mensen daar, nu is dat helaas verwaterd, ben ook de adressen kwijt

Ik vind inderdaad de bevolking daar in vergelijking met bijvoorbeeld Turkije ook een stuk stroever. Wil niet zeggen dat ze onvriendelijk zijn, maar zo kunnen ze wel over komen!! Schijnt ook te komen omdat ze het “toerisme” nog niet gewend zijn.

mag ik trouwens vragen waarom je de nederlandse namen gebruikt? staat het zo in de reisgidsen?? moest namelijk even nadenken omdat ik vooral de engelse benaming gebruikte ter plaatse die ook bij de locals bekend is…

In de reisgidsen staat inderdaad Zonnestrand en Goudstrand… Heb het even aangepast, en de engels benaming erbij gezet!! Dankje!

Ik zat zelf in Zonnestrand maar vond dit niet zo bijzonder. Maar ik ging ook niet voor het stappen. Persoonlijk had ik liever in Nessebar gezeten.

Kan eigenlijk niet zo veel over die andere plaatsen zeggen, maar vond Sunny Beach aan aanrader! Heb het er goed naar mijn zin gehad vorig jaar!

Het is een beetje afhankelijk van wat je zoekt. Zoek je uitgaansleven dan kun je het beste naar ZonneStrand (Sunny Beach) zoek je iets meer rust dan kun je kiezen voor Nessebar. Zoek je van alles wat dan zou je voor Goudstrand (Golden Sands) kunnen kiezen… Kom je er niet uit stuur mij een pb of ga langs bij je plaatselijke reisburo!!