Wil graag naar de sunda eilanden, welke reisorganisatie is aan te bevelen.
Heeft iemand ervaring met koning aap!
We zijn in Februari/maart naar Indonesië geweest met oa Flores, Rinca & Lombok(gili air).
Hadden een fijne ervaring met Ganesha reizen uit Nederland.
Je kan alles bekijken op www.rudigeryl.be
Fijne vakantie
Rudi
Hallo Nicar,
Ik ben er in 2005 met Baobab geweest. (In combinatie met Sulawesi.) Dat is in ieder geval uitstekend bevallen. De keuze in accommodatie is overigens niet zo heel groot; volgens mij maken verschillende organisaties gebruik van dezelfde hotels/kloosters.
Ik heb ook wel eens met Koning Aap gereisd en volgens mij is het redelijk vergelijkbaar met Baobab.
Als je met een groepsreis gaat zou ik vooral even kijken naar de groepssamenstelling. En natuurlijk naar prijs en vertrekdatum.
In ieder geval is het een heel mooie bestemming; heel bijzonder en afwisselend. Sommige reizen wil je zo nog een keer opnieuw doen; de Sunda eilanden is zeker zo’n bestemming…
Hallo Nicar,
Ik kan je dari-java.nl reizen van harte aanbevelen! Robert en Sifa stellen geheel naar jouw wens een programma samen. Hun persoonlijke benadering is erg prettig. Vorig jaar ben ik met mijn zoon van 13 jaar naar Bali, Flores, Komodo en Rica geweest. De gehele reis was georganiseerd in overleg met Robert. Alles klopte, de transfers de vluchten de onderkomens e.d. In 2014 ga ik weer met Dari Java en dan naar Kalimantan. Ik ging met een heel vertrouwd gevoel op vakantie.
Groetjes Marjon
Hallo, ik zou enkele dagen willen uitrekken voor Flores. Iemand ervaring met plaatselijke bureaus om excursies te regelen?
Ultieme tips voor backpackers?
Flores is niet zo toeristisch als Java en Bali. Veel bedrijfjes om dingen te regelen zijn er niet. Wel kan (bijna) ieder hotel je helpen aan een auto met chauffeur die je het een en ander kan laten zien.
Om op Flores te komen vanuit Lombok kun je een tour boeken met Perama tours. Zij bieden overigens ook excursies aan op diverse Indonesische eilanden, maar hun aanbod is niet heel ruim.
Je kan ook kiezen voor een 5 daagse boottocht waarbij je de Sunda-eilanden aandoet. Eventueel doe je eerst de heenreis naar Flores met ze. en na daar verbleven te hebben ga je weer met ze terug (vanaf Lombok) Op deze pagina staat de info inlc. een filmpje waarbij je een goed beeld krijgt. Ik heb die 5 daagse gedaan 2 a 3 jaar terug en was hoogtepunt van m’n reis. Het is vergeleken met andere reisorganisaties niet duur. Je moet echter geen luxe verwachten maar je bent toch amper in je hut. De boten zijn onlangs gerenoveerd dus hoe het er nu uitziet weet ik niet. Maar de tour is top!http://peramatour.com/48-Sea%20Adventure-Hunting-Komodo-by-Camera-0102-4N-5D.html
In Labuan Bajo op Flores hebben 2 Nederlandse dames een leuk hotel Golo Hilltop Hotel en ze organiseren ook tegen een heel schappelijke prijs rondreizen - standaard of op maat - zie hiervoor hun website www.golohilltop.com . Mooi onderdak op Lombok is www.balesolah.com Vriendelijke groet Hans Huizinga