Accommodatie ter plaatse te regelen op Sunda eilanden?

Ik ga aanstaande zomer voor 5,5 week naar Indonesië. Gezien de mogelijke problematiek rondom het suikerfeest op Java ben ik van mijn oorspronkelijke route afgeweken en heb ik besloten om vanaf Bali door te vliegen naar Maumere om vanaf daar met het openbaar vervoer terug richting Bali te reizen. Nu zat ik mij af te vragen of het goed te doen is om op Flores en Sumbawa ter plaatse accommodatie te regelen of is het verstandig om van te voren te reserveren? Het is immers hoogseizoen en omdat ik als vrouw alleen reis zou ik liever niet zonder accomodatie komen te staan.

mvg Martina

Mijn ervaring met Flores is dat het geen enkel probleem is, Sumbawa heb ik niet bezocht.

Je zou echter voor een paar euro een lokale SIM-kaart kunnen kopen en de dag voor vertrek accommodatie reserveren (kan evt. ook via booking.com, maar daar staat geloof ik niet zo veel accommodatie voor Flores op). Één telefoontje en je weet het zeker. Je hostel waar je verblijft kan ook evt. voor je bellen in het Indonesisch wat handig kan zijn. Mijn ervaring is namelijk dat niet iedereen Engels spreekt op Flores.