Nooit te oud om te reizen....

:dag: Je bent nooit te oud om te reizen, ook al doe je dat wat kalmer aan.
Mijn voorkeur gaat uit naar wat we gemeenzaam het “Verre Oosten” noemen.
Daar heb ik al heel wat landen bezocht. Vaak met georganiseerde reizen, maar ook met een “inleefreis” ( Oost-India).
Zo was ik in Singapore, Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam, China, Noord-India, Oost-India en Indonesie ( Java en Bali).
Het leven, de vriendelijke mensen, de natuur en de bezienswaardigheden in Indonesië hebben me zo aangesproken dat ik nu een reis plan ( sept 2014) naar Indonesië ( Flores en Sunda eilanden - incl. Komodo). Alle suggesties welkom !
dbj2288

Hoi dbj2288,welkom op wereldwijzer!
Nou je hebt al aardig wat landen bezocht in het verleden,hoe waren je ervaringen met Thailand?
Las ook in je berichtje dat je reisplannen hebt om Indonesië te bezoeken,hier op wereldwijzer hebben we een Indonesië Forum waar je terecht kunt met al je vragen.
Succ6 met al wat je nog gaat bereizen in de toekomst,dbj2288 !
groet,georgessiam.

Beste dbj2288,
Ik ben zelf ook op zoek naar goede tips en suggesties. De eilanden zijn niet zo druk en minder toeristisch dan andere plekken in Indonesië.
Er is bijgevolg niet zoveel informatie over terug te vinden qua georganiseerde reizen.
Als je een goede reisaanbieder(s) kunt aanbevelen, laat maar weten !
Mvg.

Beste Lalibela, dank voor je reactie.
Na heel wat zoekwerk en vele mailtjes met verschillende lokale reisagenten, blijft SUNDATRAILS http://www.sundatrails.com/nl/
nog als beste over.
Alleen reizen in Flores, Komodo, Rinca,… is mogelijk. Echter, aansluiten bij een “groepsreis” met een intern. gezelschap is niet zo van zelf sprekend.Daarom dat deze reisagenten voor de alleenreiziger een “tailormade” pakket samenstellen en… dat is prijzig !
Je bent een europeaan met een “euroteken” in je ogen… daar zijn ze gek op !
Het vraagt heel wat discussies om tot een aanvaardbaar pakket en de daarbijhorende faire prijs te komen. Iedereen moet er iets aan verdienen. Op een trip van 9 dagen zijn er 6 lokale gidsen, inkomgelden voor “nationale parken” , parkinggelden voor de boten, kost voor het gebruik van de camera, snorkelfees, … echt te gek om op te noemen…
Nog veel succes met je planning .
gr.