Sun gate (To Intipunku) hoe te breiken?

Hallo reis leifhebbers,

Ik ga over een paar maanden richting Peru (low budget). Nu ga ik ook naar Machu Picchu. Machu Pinchu wil ik graag zien vanaf de Sun Gate. Weet er iemand of je de Sun Gate ook kunt bereiken vanaf de ingang of moet je de Inca trail er voor lopen? Dit ga ik waarschijnlijk niet doen omdat ik het van te voren moet boeken en ik niet precies weet waneer ik in Machu Picchu zal zijn en het een kostbare (misschien wel waard) tocht vind. Mocht het zo zijn dat ik het geluk heb er ter plekken nog een entree te verkrijgen zal ik het waarschijnlijk boeken maar dan wel de 2 daagse ivm condititionele belemmering en misschien is het dan wat betaalbaarder.

Dus weet er iemand hoe je de Sun Gate kan bereiken? En of je de kans hebt dat je daar ter plekken de Inca Trail (2 daagse) kunt boeken en wat dat daar dan kost?

Hoop dat er iemand is met een antwoord
Ieder geval alvast bedankt voor de antwoorden

Vanaf MP is het ongeveer een uur lopen naar de sun gate. Heb zelf de 2 daagse tocht gedaan waarbij je de eerste dag al door de sungate komt en langs MP loopt, beneden in het dal slaapt en de volgende dag weer in MP rond loopt. Best gaaf want dan kun je ook naar de piek Wayna Picchu en vandaar heb je ook een geweldig uitzicht over MP.
Ik zou het vooraf regelen gezien je paspoortnummers e.d. bekend moeten zijn en er maar een beperkt aantal mensen over het pad mag.

thanks voor je reactie. ik ga vrijdag mijn paspoort laten verlengen dan heb ik hem een week later. Denk dta ik me dan ga inschrijven voor de 2 daagse trail. Weet of waar heb jij dat destijds van uit nederland geregeld?

Ik heb mijn hele reis toen via Riskja online (in dit geval www.peruonline.nl) geregeld dus heb er verder niets aan hoeven doen. Denk dat je via de Lonely Planet ook wel lokale bureau’s kunt vinden zolang je maar niet van paspoort nummer verandert nadat je de reis regelt komt alles in orde. Een paar Belgen die ik daar tegen ben gekomen haaden geboekt, later hebben ze andere paspoorten gekregen, nummers doorgegeven maar dat was te moeilijk daar dus ze mochten niet op de inca trail. Best lullig.