machupichu km 104 trek 1 dag

Wie kan mij helpen.
wij gaan juli/aug met ons gezin (5) naar peru. We hebben machu picchu al geboekt en de trein terug.
Ik ben op zoek naar een 1 dags trek km 104 naar de zonnepoort.
kun je deze ook zonder gids lopen?
ik heb prijsopgave gedaan, daar word je niet vrolijk van.

Wie kan mij verder helpen
Alvast bedankt voor een reactie.
groeten Miriam

Mag ik vragen waar u de trip Machu Pichu hebben geboekt?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Wereldwijzer Reisforums

ministerio de cultura

http://www.machupicchu.gob.pe/

Het is niet helemaal duidelijk wat je nu precies wil gaan doen. Het lijkt er nu op dat je twee keer een trip naar Machu Picchu wil doen.
Je hebt al een (eendaagse?) trein-trip naar Machu Picchu en je wil dan nog een keer (vanuit km 104 = Ollantaytambo) tot aan de Zonnepoort lopen waar je (opnieuw) Machu Picchu kan zien liggen.
Als je met de trein in Machu Picchu bent, zou je van hieruit naar de Zonnepoort kunnen lopen (kan zonder gids), maar dan mis je tijd om de citadel goed te bezichtigen.
Vanuit km 104 gaan lopen naar de Zonnepoort (feitelijk naar Macchu Picchu) is zonder gids verboden en zal je niet goed lukken.
Vele vele jaren geleden was dit wel mogelijk. Nu wordt je door toezichthouders echt teruggestuurd (deze zijn ook niet om te praten of om te kopen, weet ik uit eigen ervaring). Toezicht is streng… vandaag stond hier in de krant weer zo’n berichtje van toeristen die stiekem toch in het gebied verbleven.

Beste Miriam,

Wij gaan komende juni naar Peru en hebben deze 1-daagse trip ook geboekt. De naam hiervan is Camino Real, en zoals BartLima al zegt, deze kun je niet zonder gids boeken. Wij komen vanuit Cusco met de trein naar Paal 104 en hier zal een gids op ons staan te wachten. Na 6-7 uur lopen kom je dan aan bij de Zonnepoort (via meerdere andere inca-complexen). De volgende ochtend bezoeken we dan Machu Picchu zelf nog met gids etc. Wij hebben deze Camino Real via Kras geboekt (rondreis Peru via hen geboekt met vast schema, echter deze trip konden wij hier extra bijboeken) en kostte ongeveer 200 euro per persoon (2 personen). Hopelijk heb je hier wat aan!