machu pichu niet meer te boeken?

Hola!

Op dit moment ben ik net twee dagen in Lima, en het plan is om vier weken rond te reizen. Nou zat ik gisteren bij een reisbureautje hier in t hostel, en die vertelden me dat ik echt, noodzakelijk, absoluut NU een ticket voor trein ed. naar machu pichu moest boeken. Dit omdat het i.v.m. de modderstromen nu extra druk is, en er maar een route mogelijk is per trein. Nou weet ik wel dat de route per trein nu anders is…via pisco cucho, maar ik geloof niet helemaal dat t echt zo noodzakelijk is om dat nu al allemaal te boeken. Ze hadden een prijsopgaaf gemaakt die op 320 USD kwam, trein en een overnachting. Heeft iemand enig idee of het echt nodig is om dat nu al te boeken en of die prijs redelijk is?

Alvast bedankt!!

De trein kun je ook via internet boeken:

De kosten voor de trein (backpackers) zijn volgens mij ongeveer 34 USD voor een enkele reis. In hoevere de trein vol zit weet ik niet, maar probeer een online te boeken. Ik neem aan dat dit ook voor de nieuwe route kan, alleen is nu tijdelijk een deel per bus.

Ik denk dat die 320 USD wat aan de hoge kant is. Vorig jaar ben ik in Machu Picchu geweest en voor het hostel in Agua Calientes hebben we iets van 40 Soles per nacht betaald (2 persoonskamer). Het kan zijn dat de hostels nu meer vragen vanwege de verloren inkomsten. Het kan zijn de prijs inclusief de entree van Machu Picchu is, dit is iets van 120 soles. De bus van Agua Calientes naar Machu Picchu kost 7 USD voor een enkele reis.

Toen de trein naar Machu Picchu op 1 april weer ging rijden gold dit nog niet voor de backpackers trein, omdat die door het gewicht op dat moment een te zware belasting voor de rails zou zijn. Ik weet niet of de backpackers trein inmiddels wel rijdt, maar de opgegeven prijs zou de prijs van de duurdere trein kunnen zijn.
http://people.zeelandnet.nl/vaneijs/

Mijn dochter is op 22- 4 naar machu pichu geweest koste 248 dollar en is in cusco geboekt busje naar een plaats met een P vandaar de trein naar auquas hotel overnachting s’morgens om 04.00uur op om 05.00 naar machu pichu waar ze om 0.600 rondleiding met gids en om ongv. 11.00 trein terug .Ze was erg onder de ingrid dag begon wel met mist wat het geheel erg mysterieus maakte
:dag:

Ik heb de Inca Trail gelopen in 2009 voor 275 dollar, een enkeltje met de backpackers trein was toen iets van 60 dollar. Ik zou gewoon zelf alles regelen maar nu met die modderstromen kan het idd een ander verhaal zijn. Je zult daar genoeg mensen tegenkomen die er al geweest zijn en die kunnen je het beste advies geven. Die tourbedrijfjes zullen er juist nu extra van willen profiteren.

Mijn antwoord is wel rijkelijk laat maar ik zou zeker nooit ingaan op zo’n aanbod, dient enkel om de lade van de reisorganisator goed te vullen. Beide treinen kunnen online geboekt worden maar ik Cusco zijn andere opties, waaronder één met busje.
Als je er inmiddels geweest ben geef ons een seintje over hoe het was en hoeveel je betaald hebt.

Wij hebben 3 dagen geleden machu pichu bezocht.
Gewoon naar Olaytaytambo (goed gescheven?) gegaan met de bus en daar een backpacker treinkaartje gekocht. 65 dollar retour.

Op de heenweg de avond van te voren zat de trein behoorlijk vol, maar op de terugweg 's ochtends zaten er maar 10 man in de trein.
We zijn er dus 2 nachten geweest (geslapen voor 15 sol p.p.) en 1 dag.

Dus gewoon in Cuzco of Olaytaytambo boeken.

Grtn Milan

Hi, ik ben benieuwd wat je uiteindelijk bent gaan doen! Ik ga in januari naar Peru en omstreken voor anderhalve maand. En ben ook van plan om naar machu pichu te gaan. Heb jij een trektocht naar machu pichu gedaan? Of een van de andere op dit forum?
En via welke site of reisbureau heb je het geboekt?
En heb je nog andere tips?
Dankje wel!!
Eva