Mijn naam is Tessa en begin mei vliegen wij naar Lima. We blijven een maand in Peru. Terugreis is ook vanaf Lima.
Ik wil uiteraard graag naar Machu Picchu. Maar wat is nu beter…meteen vanuit Lima naar Cusco vliegen? Of gewoon lekker op ons gemakje eerst langs de kust (ik wil namelijk ook balastas eilanden zien, Tica meer enz) Jungle en lagunes…comndors enz enz
Verder de vraag, is het echt noodzakelijk nu al tickets voor een trail machu pichu te regelen? Ik weet nu dus nog even geen data aangezien ik de route voor aan het bereiden ben. Dus lastig allemaal…
Dan nog iets, moet je echt met een georganiseerde reis mee? Het kan toch ook goedkoper en het zelf regelen of haal ik me dan echt iets stoms op de hals?
Zoals ik op internet gelezen/gevonden heb kan ik gewoon zelf online de entree kaarten voor macchu picchu boeken/kopen.
Dan dien ik dus alleen nog de bus/trein ?? vanuit Cusco en een slaapplaats te regelen in Aguas Calientes zodat we met zonsopgang de machu pichu in kunnen…
IK hoor graag ervaringen van anderen die er al geweest zijn, en die eventueel dus op eigen houtje de trip naar machu pichu hebben geregeld. (Scheelt dit nu wel/niet in prijs als dat je georganiseerd gaat? Want georganiseerd is 2 dagen al 340 dollar p.p. )
Tessa, je kunt het heel makkelijk allemaal zelf regelen.
Kaartjes voor de trein koop je op Train to Machu Picchu -Ollantaytambo- Cusco | Peru Rail | Deals | PeruRail
Of bedoel je dat je de Inca Trail wilt gaan lopen? Daar heb ik geen ervaring mee.
De toegangskaartjes voor MaPi bestel je ook gewoon via internet.
Je moet wel zorgen dat je de tickets uitgeprint hebt want je moet ze laten zien.
Tickets voor Cusco zou ik boeken via Starperu. Daar betaal je niet meer als je “buitenlander” bent, bij LAN wel. En Peruvian Airlines vliegt inmiddels ook wel weer op Cusco en is zelfs nog iets goedkoper, maar de berichten een aantal maanden geleden over achterstallig onderhoud hebben bij tegengehouden bij hen te boeken.
Tevens zou ik de overnachting in Ollantaytambo doen en niet in Aguas Callientes. Ik heb geslapen in Case de Mama en dat is prima bevallen. Budget hotel maar het is toch alleen maar om vroeg in MaPi te zijn.
Dus bus waar je het over hebt hoef je niet te boeken, die staan gewoon klaar en je betaalt voor een retourtje ik meen iets van 45 soles.
Mocht je meer vragen hebben, stel ze gerust, ik ben deze week geweest.
Oh je vroeg ook nog wat beter is. Ik zou ook de laatste threads hier even doorlezen, daar komt veel informatie in terug. Ik zou eerst even in Lima blijven en dan Ballestas bekijken. Dan vlieg je als je daar klaar bent naar Cusco en zak je meteen wat af naar de Heilige Valei om te slapen. Machu Picchu is een stuk minder hoog dan Cusco, dus je hoeft niet je lichaam meteen op de proef te stellen.
DickG heel erg ebdankt! Denk dat we het dan inderdaad zo gaan doen, op eigen houtje (met trein/bus en dan online ticket Machu Picchu boeken). (Ben even op mijn werk ingelogd en wist mn wachtwoord niet uit mijn hoofd van mijn profiel Tessa35) vandaar even als Tessa731
Ik denk dat wij dan inderdaad eerst rond Lima blijven hangen en balastas eiland doen enzo, en dan eventueel naar Cusco vliegen. (Denk dat je bedoeld van Lima naar Cusco?) We zitten er ook aan te denken dit eventueel middels de bus te doen, dus eerst langs de kustlijn, dan naar Tica meer etcetera en zo omhoog…maar dat ben ik nog allemaal aan het uitzoeken, ik weet niet goed wat het beste is om te doen. Er is zo veel te zien in Peru.
Jungle wil ik ook nog zien, lagunes, etc etc.:zon02: En ik heb ook pas afgelopen week ons vliegticket geboekt.
Tessa, nog een goeie tip. Als je in Larcomar bent dan kun je daar alle informatie krijgen van de dames die daar zitten van iPeru en Perurail. Je wordt daar echt heel goed geholpen en ze hebben alle tijd voor je.