peru 2016

Beste kenners,

van 2 tot 20 november vlieg ik na Lima, heb zelf een reis in elkaar geknutseld :grinning:
als laatste ben ik nog 4 dagen in cusco van daaruit wil ik naar Manchu Pitchu, kan ik terplaatse kaartjes kopen voor de bus erheen en entree manchu pitsu ? Ik wil geen inca trail lopen gewoon even met de bus erheen en hoppa :grinning: waar moet ik op tellen qua kosten ?
Is een bezoekje opweg naar Olantambo mischienaan te raden ? Ik zag leuke hotelletjes daar midden in de natuur, en dan van olamtambo naar manchu pitsu, wat raden de kenners aan ?

groetjes, Marcus

Hoi Marcus,

Als je niet per sé een trail wilt lopen, kan je een soort van tweedaagse treinuitstap naar Machu Picchu doen.

Je bezoekt dag 1 dan de Heilige Vallei met onder andere Ollantaytambo. Je kan ofwel in Ollantaytambo overnachten ofwel meteen de trein nemen van daar naar Aguas Calientes en dan daar overnachten.
Dag 2 bezoek je dan Machu Picchu en keer je in de late namiddag/avond terug naar Cusco.

Je kan dit op eigen houtje doen of georganiseerd. Zelf je treintickets kopen en ingangsticket doe je in Cusco, maar is niet zo eenvoudig. Al dan niet met Huayna Picchu of Machu Picchu Montana (extra bergen die je daar kan beklimmen vanwaar je een mooi uitzicht hebt over Machu Picchu. Die moet je ook van tevoren boeken).
Verder moet je dus ook denken aan een hotel, het vervoer tot in Ollantaytambo en terug, een gids (zonder gids zie je enkel een hoop stenen dus ik raad dit wel aan), eventueel bus van Aguas Calientes naar Machu Picchu en terug, etc.

Ollantaytambo is inderdaad heel mooi, maar niet zo groot. Daarom dat ik die dag ook nog een ander deel van de Heilige Vallei zou bezoeken. Wij combineren dit steeds met Pisaq.

Mail gerust als je graag wat extra info ontvangt, uiteraard volledig vrijblijvend!

Groetjes,
Valérie