wij willen tijdens onze vakantie in Peru de Machu Picchu bezoeken. mijn vraag was nu hoever kan ik met eigen vervoer zo dicht mogelijk daar geraken vooral wij het laatst traject afleggen per trein en bus? Mijn eigen onderzoek brengt mij tot ollantaytambo,
Heeft iemand dit traject al gedaan?
Van Ollantaytambo met de trein naar aguas calientes. Vanuit aguas calientes vertrekken rechtstreekse bussen naar de ingang van machu picchu. Je wordt gewoon voor de deur afgezet.
hey Heidi,
als ik het goed voor heb kan ik tot Ollantaytambo rijden en dan verder met trein en bus.
Bedankt voor de reactie
Ollantaytambo is zeer toeristisch en is zeer vlot bereikbaar vanuit cuzco.
Zelf zijn wij vanuit cuzco naar Urubamba gegaan en hebben daar nog overnacht voordat we aan de inca trail begonnen zijn. Wij sliepen in Urubamba in hotel Amaru Valle. Een aanrader.
dank voor de tip
Inderdaad tot Ollantaytambo, toch is het niet zo eenvoudig om zelfstandig een bezoekje te regelen naar Machu Picchu. Ik raad je aan dit toch minstens deels georganiseerd te boeken. Ik ken namelijk verschillende mensen die dit zelfstandig hebben willen doen of zo goedkoop mogelijk en dit viel vaak tegen… Informeer je dus goed! Voor vragen of advies mag je me ook steeds een berichtje sturen. Succes!
Het probleem is dat we niet met zekerheid kunnen zeggen wanneer wij daar zijn, wij zijn nl lang onderweg en weten niet wat we onderweg gaan tegenkomen. Vandaar dat we niets georganiseerd kunnen doen.
Alvast bedankt voor de reacti