Beste mensen,
Wie van jullie kan mij wat meer vertellen over het Sun and Sand beach resort?
Is het ook veilig om excursies bij de beach boys te boeken?
Alvast bedankt!
Hedwig:vak02:
Sun and Sand ligt erg afgelegen, maar heeft leuke zwembaden !
Wel zijn de tegels erg glad ! Opassen !
De beachboys zijn geen uitvoerders van de safri, maar middle-men.
Alle tips over safari : http://www.wereldwijzer.nl/kenya/blog/
Ik volg net een discussie over beach boys, de slechte beachboys verzieken het voor de eerlijke …
Vooal benedenstaande post is schokkend … maar onlangs is ook de groep die aan het werk is Fahari benaderd door beachboys.
Ze brengen toeristen tegen betaling van 2000 shilling per toerist naar het project, zo niet, gaan de toeristen naar een beter betalend project. De winst van de toerist voor het brengen en halen hebben ze dan al in de zak.
Vertaald:
" en wat over de “Beach Boys”, die van toepassing constante gedoe om geld te wisselen - te gebruiken die en die restaurant - sponsor worden van een school - das toeristen naar taxi’s te nemen om illegale opgezette scholen en kindertehuizen te steunen… vragen voor hun kinderen te gesponsord voor school … nemen Unlicensed vissersboten … vertel hen hun huis is afgebrand of onder water … Moeders sterven van TB … vaders gedood bij een ongeluk … de hele familie lijden onder de heeby jeebys gewoon om shilling … … Ik weet dat er een goede (eerlijke) chaps werken op de stranden die oprecht zijn in licentie gegeven, maar de gripe isnt over de vraag of de jongen / man of vrouw heeft een recht op werk op de stranden, maar het is de constante gedoe en in uw gezicht elke keer dat iemand stappen een voet op het strand !!!
van 10 januari tot 24 januari hebben wij in sun and sand gelogeerd. heel goed hotel, lekker eten en de service was ook zijn 4 sterren waard.
wij hebben enkel onze eerste safari geboekt op het strand, alles was perfect geregeld. de tweede hebben we vlak buiten het hotel geboekt.
Hallo Hedwig hebben jullie het leuk gehad
Hallo Hedwig
Volgens mij zaten we net te laat in sun’n sand daarvoor was halles nog perfect las ik
Wij zijn net terug van een vakantie in Sun and Sand Hotel. Hoewel het hotel vanaf mei een aantal maanden sluit voor renovatie hebben wij geen enkel klachten over het hotel gehad, personeel is super vriendelijk en behulpzaam, eten was goed en redelijk gevarieerd, diverse zwembaden die diverse keren perdag schoonwerden gemaakt, kamer werd goed schoongehouden, inrichtingvan kamer oudbollig (donker bruin hout) ruime badkamer, buiten terein goed onderhouden. Rekening houden dat je een Afrikaans hotel niet kan vergelijken met een hotel in Nederland (of europa) was dit een goed hotel.
groetjes Rob.