Jouw foto’s, jouw vorm van humor en jouw kijk op de Indonesische maatschappij bevallen me uitstekend
Mooie foto’s zeggen meer dan 10.000 woorden van SA
Air Asia Indonesia gaat per 16 juli a.s. veel vluchten staken, zeker die tussen Padang, Batam en Jakarta. Silk Air is een dochter van Singapore Airlines.
Lion Air bezuinigd op en rotzooit met onderhoud, en de piloten maken graag tail-strikes met de nieuwe B737-900ER.
Batavia Air, Mandala en Sriwijaya Air zijn OK. Echter volgens de EU is er geen eentje veilig, dus vliegen op eigen risico. Als je een ongeluk niet overleefd moet je zelf je begrafenis betalen want de reisverzekering dekt de schade niet. Ik weet zeker dat de maatschappij dan wel afkomt.
Vervelend dat Air Asia gaat staken, heeft dat ook te maken met het feit dat zij op de zwarte lijst staan? Ik zie dat echt bijna alle maatschappijen op deze lijst staan, behalve Silk Air… alleen kan ik bij hen geen vlucht vinden van Medan naar Jakarta!
Aangezien ik veel last heb van vliegangst, gaat dit een vervelende keus worden.
De touroperator wil ons met Garuda laten vliegen, maar hier heb ik ook al veel slechte verhalen van gehoord.
Air Asia Indonesia gaat zich meer op vluchten naar het buitenland concentreren. De route CGK – BTH en verder naar Padang kent veel concurrentie. Silk Air is een maatschappij uit Singapore en vliegt alleen vanaf Singapore naar plaatsen in Indonesië. Er i volgens mij nog keuze zat. Als je vliegangst hebt dan kan je proberen er over heen te komen, of de bus nemen. Padang – Jakarta ruim 30 uur, zeer vermoeiend. Je kan best met Garuda vliegen die zijn even goed/slecht als de andere goede / slechte alleen een stuk duurder. Ik zou alleen Lion Air en hun dochter Wings Air mijden alsof daar aan boord een besmettelijke ziekte heerste.
Mocht je nog meer info hebben of tips dan zijn ze altijd welkom.
We zitten te denken om dus Singapore - Sumatra - Java - Bali(ubud) 1 dag - Lombok. Ook hier krijg ik veel wisselende reacties op, te druk/te veel in drie weken.
dat dit teveel is staat voor mij als een paal boven water, dat is niet te doen. Je moet tussen elke eiland 1 dag voor de reis rekenen, dat zijn er al 6 van de 21
Ik kom er achter dat je verdomd goed moet uitkijken wat je hier aan die leden verteld als je hun vragen tracht te beantwoorden
Dit schreef ik:
Gaat die** lul** (alias: eerstexbackpack**)** dit op het Mooinesia forum neerzetten:
Ik lees op een ander forum toevallig van een staking van air asia vanaf 16/07? Ik heb een vlucht geboekt bij hen op 3 augustus… :s kan dit probelemen geven? kan iemand mij iets meer vertellen?
Lezen ken je dus niet, er staat vluchten staken en niet : “Staking” en ook Air Asia Indonesia en geen “Air Asia” ! Je verdraaid mijn woorden jochie en is het een heel ander bericht geworden.
Zo komen de praatjes in de wereld.
Air Asia Indonesia heeft gezegd dat iedereen zijn geld terug krijgt, hier het bericht in kwestie.
Volgens een ervaringdeskundige uit Padang(Een Orang Padang zelf) zijn er 6 P.O (Perusahaan Otobis) die dienstregeling hebben met Jakarta .
Lorena , ANS Silver, NPM Executive , Transport Exc. Gumirang , Bintang.
Ze hebben meestal 8-9 rijen comfortabele stoelen en hebben 3/4 tot 5 x reisstops tussen Padang en Jakarta.
De reis is gemiddeld 36 uren , de prijzen kan varierend tussen 230.000 - 330.000 rp .
Er zijn 2 routes , de Oostelijke route en de Middenroute.
Probleem is dat de reistijd ook langer kan worden, afhankelijk van de omstandigheden.
We zitten er nu aan te denken om vanuit Sumatra terug te vliegen met Singapore Airlines naar Singapore en dan vanuit daar door te vliegen naar Jakarta. Is niet de meest efficiente oplossing, maar na alle verhalen over de binnenlandse vluchtmaatschappijen durf ik dat niet aan.
Ik begrijp het zwarte lijst verhaal ook niet goed, er wordt vanuit Nederland gezegd dat het puur een administratieve kwestie is en het niets te maken heeft met de veiligheid van de vliegtuigen?
De zwarte lijst betekent officieel niets meer en niets minder dat vliegtuigen niet gekeurd zijn volgens bepaalde normen:
**
LEGAL NOTICE
**The civil aviation authorities of Member States of the European Community are only able to inspect
aircraft of airlines that operate flights to and from Community airports; and in view of the random
nature of such inspections, it is not possible to check all aircraft that land at each Community airport.
The fact that an airline is not included in the Community list does not, therefore, automatically mean
that it meets the applicable safety standards.
Where an airline which is currently included in the Community list deems itself to be in conformity
with the necessary technical elements and requirements prescribed by the applicable international
safety standards, it may request the Commission to commence the procedure for its removal from the
list.
Every effort has been made to verify the exact identity of all airlines included on the Community list –
namely through the inclusion of: the specific letter codes assigned (and unique) to each airline by the
ICAO, the State of certification and the air operator certificate (or operating licence) number.
Nonetheless, absolute verification has not been possible in all cases owing to a total lack of
information surrounding some airlines that might be operating on the border of, or altogether outside,
the recognised international aviation regime. It can therefore not be excluded that there might be
companies operating in good faith under the same trading name as an airline included on the
Community list.
Zelfs wanneer jullie tussendoor gaan vliegen, dan vind ik nog dat jullie teveel eilanden in een te korte tijd willen bezoeken. Vliegen kost ook tijd, zeker wanneer je over moet stappen. Houd er bovendien rekening mee, dat wanneer je over Singapore vliegt je vervolgens een nieuw visum voor Indonesie nodig hebt.
Heb je dan ook een nieuw visum nodig als je het vliegveld van Singapore niet afkomt?
Wat zou jij ons dan aanraden van de eilanden?
Wij willen heel graag de orang oetang zien en de laatste week op Lombok relaxen.
Het bureau heeft voor ons een reisschema gemaakt.
2 dagen singapore
5 dagen sumatra
5 a 6 dagen java
1 a 2 dagen bali
8 dagen strand (lombok, gili trawangan en senggigi)
Ik lees zoveel negatieve verhalen over Garuda, dat ik dat echt niet durf (vliegangst, maar wil wel wat van de wereld zien)
Je krijgt een stempel zodra je Indonesie UIT gaat, dus zodra je het vliegtuig in stapt naar Singapore. Wanneer je vervolgens het land weer IN vliegt, heb je een nieuw visum nodig.
De route zoals voorgesteld door het reisbureau is praktisck gezien haalbaar, maar je komt niet aan ontspanning toe en zit alleen maar in treinen en/of bussen. Enig idee hoe groot Java is?
Dag 1: aankomst Jakarta
Dag 2: reis naar Yogya, +/- 8 uur
Dag 3: rondkijken Yogya
Dag 4: naar de Bromo, +/- 12 uur
Dag 5: zonsopkomst Bromo, meteen door naar Bali, waar je 's avonds aan komt
Lekker ontspannend ?!?!?
En dan de volgende dag vroeg weer op, om vanuit Lovina (of desnoods Ubud) naar Padang Bay te racen voor de boot naar Lombok.
Ter illustratie: het traject op Java heb ik in 4 weken afgelegd. Tijdens mijn eerste bezoek aan Bali was ik er twee weken (en later heb ik er gewoond en nog een hoop nieuwe dingen ontdenkt).
Als je perse orang utans wilt zien, en wilt luieren op Lombok, dan zou ik vanuit Sumatra rechtstreeks naar Bali vliegen. Daar een paar dagen rondkijken, er is genoeg, en dan de boot maar Lombok.
Rechtstreeks van Singapore naar Lombok kan overigens ook.