Twijfels over onze route...

Hallo, wij vertrekken 8 oktober voor drie weken naar Indonesië…wat we het allerliefst willen doen is zowel Sumatra als Flores en we vliegen op Jakarta… Dus ook n stukje Java…we moeten echter onze route nog uitstippelen en bij het snuffelen naar wat we willen vragen we ons nu toch af kof dit wel zo handig is…weet iemand hoe de binnenlandse vluchten geregeld zijn, dus kun je bijv. Eenvoudig vanaf Sumatra naar Flores, bijv. Op 1 dag? Misschien moeten we onze ideeën toch aanpassen…
Het idee is, vliegen op Jakarta, 2 dagen later vliegen naar Medan, dan 8 dagen Sumatra, dan vliegen naar Flores en daar 8 dagen rondtrekken en dan terug naar Jakarta voor de laatste paar dagen…
Wat vinden jullie?

Even een vraagje waarom wil je Flores erbij doen? Weet niet of je in de gaten hebt dat de vlucht vanaf meden altijd via Jakarta gaat en erg lang is.
Of via Bali. Sumatra en ook Java zijn prachtige bestemmingen en er invloeiende te zien voor weken .
Als tip ging ik Flores laten vallen en evt Bali of lombok erbij pakken of zoals ik al schrijf Java ,Sumatra en een andere keer bv Bali ,lombok sumbawa Flores bv.
Is mijn advies mocht je nog vragen hebben laat maar horen.
Mooie reis.

Hoi hgommers,

Als toevoeging op het antwoord van Y62 nog even: je zult inderdaad vrij veel tijd kwijt zijn aan de verplaatsing van Medan naar Flores. De snelste verbinding is met Lion Air van Medan via Bali naar Labuan Bajo (West-Flores), dan ben je zo’n 8 uur onderweg.

Andere opties zijn allemaal óf met overnachting op Bali (omdat de vlucht vanuit Medan dan te laat aankomt op Bali voor het halen van de vlucht naar Labuan Bajo), óf met twee overstappen (meestal Jakarta en Bali, of een van die twee en Kupang). Als je naar Ende of Maumere wilt vliegen ben je sowieso langer onderweg, en vanaf andere luchthavens op Sumatra waarschijnlijk ook.

Of die lange tussenreis het waard is is natuurlijk aan je zelf om dat te beslissen. En trouwens: de terugreis van Flores naar Jakarta is sowieso ook weer niet rechtstreeks, ook dan stap je weer over op Bali (of in Kupang).

Groeten,

Erwin

Waarom perse een aankomst en vertrek via Jakarta, aankomst Medan daarna richting Flores en vanuit Flores naar Bali en naar huis via Denpasar? Kan natuurlijk zijn dat je de tickets al geboekt hebt voor Jakarta.

Hallo hommers, ik denk persoonlijk dat deze reis in een tijdsbestek van 3 weken wat teveel van het goede is en je heel veel tijd kwijt bent met je alleen “te verplaatsen” Ik zou nog eens een kritische afweging maken. Liggen je vluchten al vast? Ben je al eerder in Indonesië geweest? Belangrijk is ook om te kijken waar je interesses liggen? Hoe je van plan bent te reizen? (openbaar vervoer of auto met chauffeur). Ik zou gaan splitsen en kiezen voor Sumatra/Java of Java/Bali/Flores. Succes met de planning. Het valt niet mee met al dat moois wat Indonesië te bieden heeft :slight_smile: Groet, Anita

We hebben nu inderdaad onze plannen gewijzigd…iemand goede ervaring met auto met chauffeur op Java?

Van wanneer tot wanneer en van waar naar waar?

We dachten vanaf Surabaya naar Jakarta en dan wat bezienswaardigheden aandoen, zoals bromo, borobodur enz…maar ik vrees dat dat zelfs te kort is. We vliegen in principe de 20e naar Surabaya en willen dan vanaf de 21 e oktober tot de 29e, dan vliegen we terug naar Amsterdam…
Misschien toch beter vliegen op Yogyakarta?