Zijn de eilanden Sumatra & Bali te combineren in 18 dagen? Wij vliegen voor onze vakantie naar Kuala Lumpur, om van daaruit een vlucht met bijv Air Asia te nemen richting Indonesie. Graag zouden wij 1 of 2 dagen een jungletocht maken in Sumatra, om daarna met een binnenlandse vlucht(en) door te reizen naar Bali en hier de rest van onze vakantie door te brengen. Is dit een optie of niet te doen?
Ps Hoe zit het met visum als je een retourtje Kuala Lumpur boekt en van daaruit naar Indonesie reist?
eigenlijk geef je het antw zelf al-waarom zou dat niet kunnen. ja kan zelfs met AirAsia (kijk gewoon eens waar die vanaf KUL wel allemaal in Indo heenvliegen) weer terug via KUL-maar dan moet je opniuew Indo-visum betalen-kan toch goedkoper uitpakken. Domestic gaan die vluchten vaak met transit in JKT-kan lang duren-maar zelfs dat doet AirAsia (heeft ook Indo-tak) vaak wel-of die andere airlines, zoals LION. en er is altijd garuda.
De meeste mensen zijn wild van het orang-utang rehab cnetre Bukit Lawang-nabij Medan, Sumatera-en dat is dus jungle met apen erbij. Op Sumatera forum al diverse keren uitgekauwd over hoe+wat. Trek daar bvb 6-7 dagen voor uit, met nog sidetrip naar Toba-en je hebt nog 10/11 daagjes Bali over.
Visum (tot maks. 30 dagen verblijf) voor Indo is 25US$ ( of euro met rupiah terug) betalen VOOR je de pasprt controle doet op vrijwel alle airports met international. maakt helemaal niet uit waar je plane vandaan komt-KUl, of BKK, of AMS.
Afhankelijk van de gekozen transportmiddel kan men dat doen.
Voorstel:
Je neemt een huurauto met chauffeur.
Je kan zelf een programma maken met de hulp van chauffeur/“gids” , of je neemt een “verzorgde” reis via de plaatselijke reisburo.
1.Ik zou een 4 daagse reis nemen , inclusief 1 dagtocht naar eiland Samosir (Toba meer) .
Je bent toch in buurt.
Dus Medan-Bkt Lawang -Parapat (oversteken naar Samosir) -Parapat -Medan.
2.Extra toevoegen :
Je vliegt vanuit Medan naar Padang .
Daar blijf je 2-3 nachten om naar Bukittinggi en omgeving , om de bekende Maninjau en Singkarak meer te bezoeken .
3.Vanaf Padang ga je vliegen naar DPS , ik weet niet of het rechtstreeks kan , anders moet je via Jakarta , en gelijk doorvliegen naar DPS .
In principe kan je in Indonesische grondgebied blijven , zolang je een uitvlieg ticket hebt .
Bewijs dat je Indonesia (Bali) verlaat richting Kuala Lumpur.
De ervaringsdeskundigen kunnen hier mss betere uitleg geven.
De route ziet als volgt.
Ams- KUL-Med-(Pdg)?- via Jkt of rechtstreeks naar Dps.- Kul-Ams.
mas Suryah- de bus Medan-Toba=Parapat duurt al 4 uur-dus een dagje= satu hari -dan zit je al 8 uur in die bis. dan is die dag al om.
dan kan je nog beter naar Berastagi gaan=korterbij.
Padang-Bukitt-aardbevingnagevolgen. Veel jungle kan ik me daar niet herinneren. Neemt niet weg dat Bukittingi altijd een hele leuke plaats was voor wat dagen-dat rush je niet in 1-2 erdoor.