Hallo allemaal. we overwegen een reis naar sulawesi zomer 2017. Eerste plan was Jakarta en karimunjawa maar we twijfelen nog. Flores kwam ook voorbij maar volgens mij ook al aardig druk aan t worden. We zijn met 2 volw en twee kids(15,13) en willen graag op avontuur en geen massa toerisme. We hebben al wel de nodige ervaring maar willen graag tips welke route dan beste past voor sulawesi. We hebben 3 weken de tijd en willen relaxt reizen en genieten van wat we zien. Alle tips zijn welkom. Verder is een indicatie van de kosten ter plaatsen ook welkom. We horen graag van jullie. Alvast bedankt.
Beste Vivian
Sulawesi is erg mooi maar soms erg basic overnachtingen.
Weet niet wat je wil doen en of je van noord naar zuid wil? Ga proberen je te helpen.
Makassar mooie fietsroutes verder niets bijzonder.
Bira prachtig snorkelen en duiken mooie stranden
Singkang
Mamasa.
Rantepao toraja
Poso meer
Palù voor vlucht naar manado
Manado bunaken
Of evt de mooie natuur tangkoko bv
Dit is vast klein opzetje wil je meer weten of iets anders geen probleem.
Wat Flores betreft ben er geweest in september dit jaar maar zeker nog niet heel touristisch.
Hallo
Bedankt voor je reactie. Wat we willen is een afwisselende reis. Actief, dingen zien, dichtbij de locale bevolking, geen massa en prachtige snorkel/duik plekken. Dat kan natuurlijk op meerdere plekken. Maar Flores leek me echt super. Totdat ik las dat het al het nieuwe Bali aan het worden is. Dat is namelijk wat we niet zoeken. Je route klinkt goed. een aantal plaatsen heb ik al voorbij zien komen in mijn zoektocht. Maar toch nog even over Flores. Het leek ons leuk om van oost naar west te reizen. Daarbij ook naar wae rebo te gaan en daar te slapen. En eindigen in labuan bajo. Daar zouden we dan een 3 daagse boottrip willen maken met le pirate explore. Zager zo gaaf uit. Als het echt niet Te druk is. (We moeten wel in juli/aug reizen) dan spreekt Flores me namelijk ook erg aan. Waar geef jij voorkeur aan? Sulawesi zijn afstanden weer stuk groter. En hebben beide nog niet bezocht.
Groet vivi
Beste vivi
Nou een tweede Bali is het op zeker niet. Labuan bajo is touristisch maar ook nog steeds leuk .
Als je het mij vraagt en je hebt 3 weken zeg ik Flores. Minder te reizen wel wat slechtere wegen maar dat vind ik juist leuk.
De boottrip heb ik niet gemaakt we zijn wel op een prive boot geweest en daar was het prachtig. Snorkelen kun je zeker in Flores mooie eilandjes.
We zijn zelf op kanawa geweest echt paradijs.
Sulawesi is ook erg mooi zeker weten maar om echt van zuid naar noord te gaan is 3 weken net iets te kort. We zijn zelf 5 weken geweest en ik zelf was al doodmoe van al het reizen.
En een combi lombok Flores?? Lombok kuta waanzinnig . Tetabatu dichtbij rinjani vulkaan mooie wandeltochten. En vandaar weer vliegen via Bali Flores.
Help ik je nu of maak ik het je nog moeilijker .
Hoor het wel leuk he uitzoeken.
Hallo ? Weet geen naam,
Je hebt me zeker geholpen. Bedankt. Had namelijk ook het idee al dat 3 weken kort is voor sulawesi. Of je moet kiezen tussen noord en zuid. Ga me gewoon verder verdiepen in Flores. Leuke acc tips of de must sees hoor ik natuurlijk nog graag.
Super leuk dat uitzoeken. Duurt nog ff maar we willen in maart de tickets boeken.
Groet Vivi
He vivi mijn naam is yolanda .
Wat acco betreft in labuan bajo isonze eerste Puri sari beach , tweede golo Hiltop.
Ja de komodovaranen vind ik indrukwekkend ook de spinneweb rijstvelden super.
Kanawa erg mooi voor snorkelen etc.
Fijn dat ik je heb kunnen helpen. Hoe eerder je de tickets boekt hoe beter de prijs.
Ben 26 sept teruggekomen en heb 5 okt de vluchten al geboekt.
Hallo Vivian
Mijn zus en ik zijn okt.jl in Sulawesi geweest en vonden het geweldig. We hebben een nacht doorgebracht in hotel Paramout wat vlakbij het vliegveld ligt (wij wilde niet het drukke Makassar in) Zij hebben een bus geregeld voor ons en de volgende morgen zijn we hiermee op weggegaan naar Rantepao/Torajaland. De busticket kostte (RP 140.000pp) en duurt 10 uur. De bus is comfortable met airco, je hebt een voetensteun en kunt er prachtisch in liggen. Prachtig uitzicht onderweg en hoewel het een lange reis is (wel busstops) vonden wij het geen straf. In Rantepao werden we afgezet bij homestay Rosalina (RP 200.000 incl ontbijt) Dit is een nieuwe homestay, erg schoon en heel gezellig. Een heel groot balkon waar iedereen kan zitten met uitzicht op een rijstveld en de eigenaar kan je alle informatie geven die je wilt hebben, hij is een hele vriendelijke man en helpt je enorm. Wij hebben gewoon iedere keer een bemo of kijang gepakt en lieten ons afzetten waar we naartoe wilde, gewoon met de locals mee en dat is erg leuk. Maak een begrafenis ceremonie mee, dit is erg indrukwekkend. We zijn met de auto en chauffeur ( van de eigenaar) de bergen in gegaan en diverse dorpen bezocht en naar Batutumongo, je hebt daar een geweldig uitzicht. Sulawesi is echt de moeite waard. we zijn ook naar Sengkang geweest maar en een boot gehuurd om naar de drijvende huizen op het Tempe meer te gaan. Wij vonden het wat tegenvallen maar dat komt ook omdat we naar het Sentanimeer met zijn dorpen in Papua daarvoor geweest waren en dat was erg mooi. Misschien dat het ons daarom wat tegenviel.
Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt en anders mag je me ook mailen. annehulsebos@hotmail.com
Ik wens jullie veel plezier.