Tips over sulawesi

Hallo allemaal!
ik heb een vraag heeft er iemand tips over het eilnad sulawesi, ail nl vanaf bali naar makassar vliegen en
dan 1 nacht daar verblijven misschien leuk hotel en dan met transport naar bira .
Is dit leuk word weinig over geschreven en hebben jullie leuke iedeeën over dit.
Hotels alles is welkom.

bedankt alvast wacht met spanning af:dag:

Bij deze mijn reisverslag van Sulawesi. Omdat ik samen met mijn moeder reisde heb ik gekozen voor een auto met chauffeur. Ik kan weinig zeggen over het OV…

1 like

Oh jenny wat een prachtige reizen heb je gemaakt zeg.
Heb er met bewondering naar gekeken.
Heb zojuist amed geboekt en wil of naar sulawesi of naar flores maar moet het nog even bekijken.
Wil eventueel met perama tours met de boot vanuit bali naar flores komodo.
Heb je nog leuke tips buiten duiken dat is iets wat wij niet doen wel snorkelen.

Bedankt alvast

Ik weet niet hoeveel tijd je wilt uittrekken voor Sulawesi, maar EVEN Sulawesi doen
zit er niet in. Daarbij komt dat Makassar niet erg aantrekkelijk is en Bira wel interessant
voor botenbouwers en vissers. Centraal en Noord Sulawesi is daarentegen heel mooi en interessant.
Maar ja dan heb je er tijd voor nodig. Kortom Flores of Sulawesi …moeilijk te vergelijken.

Hallo fcochius,
Nou aan deze info heb ik weinig wilde ook niet even sulawesi doen vraag was is dit leuk?? En verschil tussen flores en sulawesi weet ik ook.
Noord sulawesi ben ik geweest dus wilde deze kant doen. Ik heb tijd genoeg maar wil niet heel lang daar zijn wil weer terug naar bali.
Vroeg ook om tips hotels bezienswaardigheden enz.

Welk eiland?

Hallo Yolanda ,welk eiland wordt gevraagt…je bent ietwat onduidelijk meis.

Wilde naar Sulawesi makassar!
En dan door naar bira plaatsje aan de kust!
Of met de boot vanaf bali naar lombok en door naar flores!
Dank je

Als je wilt snorkelen dan zou ik kiezen voor de Perama trip naar Komodo. Je ziet de varanen en het onderwaterleven is prachtig. Als je meer tijd hebt (1.5-2 weken extra) dan kun je ook de dorpen en vulkanen van Flores verkennen.

Sulawesi heeft ook mooie dorpen, maar heel anders dan Flores. Bij Bira kun je zien hoe schooners gemaakt worden. Je kan er geloof ik ook snorkelen, maar ik heb dat niet gedaan.

Sorry het woord leuk heeft mij op het verkeerde been gezet.
Ik associeerde het met Kuta, nightlife etc.
Dus gaan we voor interessant, mooi,boeiend.
Zoals het eilandje Pulau Lihukan om te snorkelen en de wevers
te zien werken. Bira natuurlijk vanwege z’n botenbouwers.
Tanah Beru niet vergeten!
Bira Beach Hotel heeft schitterend uitzicht en is redelijk.
In Makassar : Wisma Makassar vaak vol dus boeken.
Goede reis.

Dank je jenny ga die doen komodo !

Dank je Sulawesi ga ik volgend jaar zeker doen bedankt alvast !!